Förslag på fler zoner i Nora.

Moderator: Zonemakers

aimless
Country: Sweden

Re: Förslag på fler zoner i Nora.

Post by aimless »

Hej !
Tänkte jag gör ett ordentligt trådlyft här nu när senaste aktiviteten var 2016..
Är en nybörjare snart ett år fyllda i TurfÅr, i vackra Nora. Har lyckats fått med mig frugan på tåget också, även kidsen när det dem behagas :)

Vi har gått och blivit ett gäng turfare i Nora, och fler verkar vara på gång. Tänker mig här fram i vårvärmen så kan det kännas trångt, nu har jag inget emot att haka på för att assistera, men det skulle absolut inte göra bort sig med fler "rundor" där man kan köra en sväng för att "få tiden att gå" eller bara trampa ur sig lite energi för några zoner så att säga.

Jag har kikat på denna karta från Battigoal här, och tycker mig se några fina svängar man kan utöka turfrundorna med, t.ex. "Dalviksrundan" som man kallar den, går Dalviksvägen - Skofttorp. Går också att knyta ihop Pershyttan med Gyttorp via fina skogsvägar. Med utsikt och härlig natur. Finns även fler turer, men vet inte riktigt hur man ska göra :)

Passar på att tacka för allt jobb som läggs ned för att få detta Turf att snurra på, tycker det är jättekul när fler och fler vill ansluta sig till det

-Vi växer, väx med oss :)

hoj hoj
/ Aimless
Post Reply

Return to “Örebro”