Småländska Höglandet

Moderator: Zonemakers

User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Tack så mycket för zonerna, dom är redan tagna mindre än en timme efter att dom dök upp i appen.

8-)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by RedWulfr »

+1 på fler zoner i Nässjö (även om jag misstänker att det är fler där redan än när ni diskuterade detta sist).
Nässjö är "typ" lika stort som Vetlanda, Eksjö, Sävsjö tillsammans och även om det inte i sig är ett större befolkningsunderlag i turfsammanhang så reser det en hel del folk genom en av sveriges största järnvägsknutar. Några zoner till vore motiverat då de skulle gagna hela regionen av pendlare.
(Gissa vem som var på vippen att missa stockholmståget häromdan föressten ;) (Pga turfande)
Image
ishamael

Re: Småländska Höglandet

Post by ishamael »

Är alla zoner borta i Nässjö nu?
ishamael

Re: Småländska Höglandet

Post by ishamael »

Nej det var de inte, syntes inte på kartan bara.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Måste säga att jag tycker Nässjö och Sävsjö förtjänar lite fler zoner. Nässjö har oproportionerligt få zoner till sin storlek och Sävsjö har faktiskt ganska god aktivitet emellanåt.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by RedWulfr »

Med tanke på Nässjös storlek och Sävsjös aktivitet så tycker jag nog också att både tätorterna förtjänar 5-8 zoner. Men det är klart, Vaggeryd, Skillingaryd, Gnosjö, lammhult, Rörvik och Vrigstad borde kanske få sina första zoner först?!
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

RedWulfr wrote:Med tanke på Nässjös storlek och Sävsjös aktivitet så tycker jag nog också att både tätorterna förtjänar 5-8 zoner. Men det är klart, Vaggeryd, Skillingaryd, Gnosjö, lammhult, Rörvik och Vrigstad borde kanske få sina första zoner först?!
Du glömde Stockaryd... ;)

I övrigt håller jag med, lite fler zoner där det faktiskt finns spelare och något att börja med för resten vore bra.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Småländska Höglandet

Post by Blabert »

Lammhult ligger i Kronoberg... I övrigt så finns det i princip inga som helst underlag för zoner i dessa samhällen. Vaggeryd, Skillingaryd och Gnosjö skulle väl kanske kunna få några zoner, men då ser jag helst att det kommer önskemål från turfare från orten, inte turister från Jönköping... Vrigstad, Rörvik etc är fina små samhällen, men zoner där skulle garanterat bara plockas av förbipasserande.
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Blabert wrote:Lammhult ligger i Kronoberg... I övrigt så finns det i princip inga som helst underlag för zoner i dessa samhällen. Vaggeryd, Skillingaryd och Gnosjö skulle väl kanske kunna få några zoner, men då ser jag helst att det kommer önskemål från turfare från orten, inte turister från Jönköping... Vrigstad, Rörvik etc är fina små samhällen, men zoner där skulle garanterat bara plockas av förbipasserande.
Det stämmer naturligtvis att Lammhult ligger i Kronoberg, mycket oförsiktigt gjort att ta upp en ort som ligger flera hundra meter på fel sida gränsen.

För att fortsätta så ligger knappast Vaggeryd, Skillingaryd eller Gnosjö på Småländska Höglandet heller. Det är svårt att väcka något intresse för ett spel på en ort utan någon praktisk möjlighet att spela det, men det kanske finns någon som kan tipsa släkt och vänner i området att starta upp och lämna lite förslag.

Att det skulle kunna blå svårt att finna spelare i diverse småorter kan jag hålla med om, men just Stockaryd råkar vara hemvist för icke mindre än två turfare. Du kanske rent av kan se en uppstart från någon där just nu?

Till sist, åter till ämnet, titta gärna över Sävsjö och Nässjö. Aktivitet finns, inte bara turister.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Småländska Höglandet

Post by Blabert »

Dacop wrote:
Blabert wrote:Lammhult ligger i Kronoberg... I övrigt så finns det i princip inga som helst underlag för zoner i dessa samhällen. Vaggeryd, Skillingaryd och Gnosjö skulle väl kanske kunna få några zoner, men då ser jag helst att det kommer önskemål från turfare från orten, inte turister från Jönköping... Vrigstad, Rörvik etc är fina små samhällen, men zoner där skulle garanterat bara plockas av förbipasserande.
Det stämmer naturligtvis att Lammhult ligger i Kronoberg, mycket oförsiktigt gjort att ta upp en ort som ligger flera hundra meter på fel sida gränsen.

För att fortsätta så ligger knappast Vaggeryd, Skillingaryd eller Gnosjö på Småländska Höglandet heller. Det är svårt att väcka något intresse för ett spel på en ort utan någon praktisk möjlighet att spela det, men det kanske finns någon som kan tipsa släkt och vänner i området att starta upp och lämna lite förslag.

Att det skulle kunna blå svårt att finna spelare i diverse småorter kan jag hålla med om, men just Stockaryd råkar vara hemvist för icke mindre än två turfare. Du kanske rent av kan se en uppstart från någon där just nu?

Till sist, åter till ämnet, titta gärna över Sävsjö och Nässjö. Aktivitet finns, inte bara turister.
Det blir ju total anarki om man ska hålla på att föreslå zoner i andra regioner! ;-)

Det är självklart så att det måste finnas lite zoner för att någon ska ta dom. Så småningom kommer det nog zoner till Skillingaryd/Vaggeryd/Gnosjö också, inte så högprioriterat dock. Stockaryd ska jag peta ut några zoner ikväll i dock :-)

Sävsjö och Nässjö har ju aktivitet, så där kommer det också några till *snart*.
Image
Post Reply

Return to “Jönköping”