Västra Götaland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by tretton »

GerhardTurf wrote:Flumeride som ligger in på Lisebergs område känns ju så där. Avstängt Måndag till Fredag förmiddag o det kostar väl 90 kronor att komma in
Det är en del av spelet, zoner som den, den på gröna lund och många andra är mest något för den som vill ha unika zoner, turister eller för den som vill ha många poäng i pph (men då får man planera det hela :) )
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by SunYour »

GerhardTurf wrote:Flumeride som ligger in på Lisebergs område känns ju så där. Avstängt Måndag till Fredag förmiddag o det kostar väl 90 kronor att komma in
En sån tur att det dök upp lite nya zoner i närheten nyligen, se det som kompensation om du vill ;-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by farbrorP »

Ja det var trevligt med fler zoner. Dem tackar vi för.
Fler i ytterkanterna vill vi ha dock, för att utvidga centrum och inte koncentrera spelet dit ännu mer. :)
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by farbrorP »

Jag hann bevista några av de nya zonerna igår och de flesta var väldans trevliga. Duckpond t ex, visade ju att man måste höja blicken lite när man funderar över placeringar. Den blev klockren och varken jag eller LoneDog hade en aning om att dammen fanns. Jag är dock inte infödd Gbg:are. ;)

Den enda zonen som jag inte är helt frälst i är TimeCountZone. L-dog och jag pratade om den igår och han sa att han föreslagit platser på båda sidor om Tideräkningsgatan. Jag kände på en gång igår att den inte hamnat rätt och gjorde därför revisit idag och tog lite bilder.

En liten förklaring till hur jag tänker. Kommunen har nyss slutfört en breddning av gång- och cykelbanan längs tideräkningsgatan. Förut var det smalt och endast för gående (har jag för mig). Cyklister fick samsas med bilarna. Den här vägen är rejält trafikerad och det är inte alla som kör speciellt snällt.

Den nuvarande placeringen av zonen gör att man måste korsa vägen för att komma till zonen. Det finns inget övergångsställe och det är rejält dålig sikt nedåt backen för att se om det kommer någon bil.

Image

Zonen ligger alltså på andra sidan vägen till höger i bild.

Image

Det är inte mycket man ser alltså...

Dessutom (fast det är kanske mindre relevant, zoner behöver ju inte alltid vara natursköna och lätta att nå) är själva zonen inget under av trevlighet. Jag har bara lyckats att ta den genom att stå på den lilla bit av stig som finns i kanten (se skärmdumpen från appen). Större delen av zonen består av ett lerigt helvete fullt av en massa skräpväxter...

Image

(men återigen, det är inte skälet till mitt flyttförslag)

Jag skulle hellre se att zonen flyttas till andra sidan vägen enligt förslag nedan.

Image

Då hamnar det på en grusplan, intill kolonilotterna. Innaför en bom men på rätt sida vägen
så man slipper riskera livhanken två gånger i värsta fall.

Image

Tja, det var min femtioöring... :)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by StarDust »

Förklaringen godkänns ej, myntvalören används inte längre.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by farbrorP »

StarDust wrote:Förklaringen godkänns ej, myntvalören används inte längre.
:) Samlarvärde? Men ställ dig vid zonen och titta så är det nog värt en spänn.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by SunYour »

Zonen flyttad lite bort från vägen en smula bara. Kliv av hojen och led cykeln över vägen.
Kanske får uppmuntra med en liten halvmulle där ute senare framöver...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
mrlindvall
Zonemaker
Posts: 137
Joined: 22 Apr 2012 21:12
Country: Sweden
Location: Alingsås

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by mrlindvall »

Hej

Nu har vi fått nya zoner i Alingsås igen. Mycket trevligt. De flesta zonerna blev bra utom en. Highwaystar hamnade i ett industriområde i utkanten av Alingsås några meter från E20. Ingen bländande vacker placering direkt.

Ska man ha zonen i samma område föreslår jag en liten flyttning norrut till bron över Säveån. Då kan man iaf njuta av åutsikten. Zonen skulle kunna heta Sävebridge eller något liknande. Se bild:

https://www.dropbox.com/s/zrhct8l8l9vnw ... aystar.jpg

Sen tyckte jag att det blev väl mycket zoner i östra Alingsås så jag föreslår två zoner i västra delen som hamnar väldigt nära varandra men ändå långt ifrån på varsin sida om ån. De ligge precis vid Ångbåtsvarvet i Alingsås där en gammal ångbåt ligger och som är ute på turer på sommaren. En fin gammal miljö för två zoner. Se karta nedan:

SteamBoatZone: https://www.dropbox.com/s/wlk653cv2ctb5 ... atZone.jpg

SteamViewZone: https://www.dropbox.com/s/ewrj3j0mflzjx ... ewzone.jpg

Mycket vill ha mer! :-) Tack för uppmärksamheten av Alingsås!
mrlindvall
Zonemaker
Posts: 137
Joined: 22 Apr 2012 21:12
Country: Sweden
Location: Alingsås

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by mrlindvall »

Hallå igen. Testade också den nya zonen Nolhagatower. Fantastiskt bra zon men den skulle behöva komma ut lite till över utsiktsplatsen. Utsiktplattformen ligger precis i spetsen på zonen. Hade varit trevligt om man kunde stå där och ta zonen och inte in mot tornet. Se hur jag menar på bilden.
https://www.dropbox.com/s/k9mrx5v2734lh ... atower.jpg
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by farbrorP »

SunYour wrote:Zonen flyttad lite bort från vägen en smula bara. Kliv av hojen och led cykeln över vägen.
Kanske får uppmuntra med en liten halvmulle där ute senare framöver...

Ska dit och titta någon dag. Kliva av får man göra oavsett i alla fall under dagtid. Visst funkar det
om man tänker sig för. Tror faktiskt att zonen skulle vara trevligare ännu längre in där det är mer
öppet, men det duger säkert så här.

Ser fram emot mer mulle också! Blandad konfekt är kul. :)
Locked

Return to “Västra Götaland”