Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Medaljer

Post by erikd »

turftreken wrote:Skulle vilja föreslå en supereager beaver. T.ex. 15 zoner på 20 minuter med krav på att du skall ha tagit den vanliga eager beaver. Eager beaver var alldels för lätt att ta och det vore kul med en riktig utmaning där du måste planera rutten in i minsta detalj och pejla in t.ex. tåg och när på dygnet den skall ta osv.

Förutom det så skull en hill climber medalj vara på plats. T.ex. att du skall ta en zon (taken eller retaken) 50 ggr. Krav på den bör också vara att den på inget sätt skall kunna tas med bil utan endast med mtb/till fots eller med skidor.
Ett tips är att ta en titt här: Medaljer - Förslagstråden
Jag skall ta och uppdatera med de nya medaljerna och förslagen så fort jag får tid :)
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Medaljer

Post by mortuus »

Har en fråga om den nya 50 revisit medaljen, måste man alltså ha 50 zoner som man gör en revisit på eller ska man alltså hinna ta 50 zoner under 5 dagar bara, räknas revisit om man gör på dom man skulle ha t ex?
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer

Post by Thunell »

Tror det räcker med att du har 10zoner som du revisitar 5dagar i rad....
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by tomtebloss »

Givetvis kan du lägga upp det precis hur du vill. Men som thunell skriver så är ju minimum 10z om man ska greja det på 5 dagar.

Annars kan man ju försöka ta en 20z och hoppas man får revisit på de i två dagar, sen kanske blir av med några och kan ta 10z. Då har man grejat det på 3 dagar.
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: Medaljer

Post by Leffman »

Revisit medaljen

Räknas en dag mellan 00:00-24:00 ?
Är det dom 5 senaste dagarna som räknas, misslyckas man på 5 dagar så kanske det går med dag 6 (5 senaste dock) ?
User avatar
ghost
Donator
Posts: 30
Joined: 31 Aug 2011 18:30
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by ghost »

Leffman wrote:Revisit medaljen

Räknas en dag mellan 00:00-24:00 ?
Är det dom 5 senaste dagarna som räknas, misslyckas man på 5 dagar så kanske det går med dag 6 (5 senaste dock) ?
Asså du måste börja fundera på Revisit medaljen nu ;) . Varit sjuk i veckan så har precis orkat med jobbet och sova, dåligt med zontagningar. Men snart behöver du inte fundera på det längre då det inte blir några tillfällen till återbesök ;P

Måste säga att jag missförstod den medaljen när jag läste om nyheterna i 0.7.1. Skyller på febern.
"- Ny medalj, "Revisitor", återta minst femtio zoner under fem dagar."

Satt och funderade på varför det skulle vara en medalj på att ta tillbaka 50 zoner. Men vart ju återbesök och inte återta som det gällde, därav namnet Revisitor :roll: .
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Medaljer

Post by mortuus »

Nej alltså min fråga var, måste man ha zoner för att kunna få medaljen dvs, säg jag tar 10 varje dag och förlorar dom senare samma dag ,sen nästa dag tar jag 10 igen då går det inte va?
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer

Post by Thunell »

Du måste revisita dina egna zoner(50ggr totalt) under (max)5 dagar
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Re: Medaljer

Post by turftreken »

Thunell wrote:Du måste revisita dina egna zoner(50ggr totalt) under (max)5 dagar
Då måste jag säga att det är dåligt beskrivet återta äe imte samma sak som revisit. Återbesöka egen zon skulle ha minskat missförstånden :-) bör ändras i klienten, jag trodde verkligen att ni menade återta 50 förlorade zoner

Sent from my LT15i using Tapatalk
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer

Post by Thunell »

Citerar appen och turfa.se :

"Revisitor

This medal is owned by the great revisitor who revisits at least fifty zones within 5 days."

Tycker inte det står återta någonstans.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”