Anti-Bilturf cirkel

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Byggaren
Zonemaker
Country: Sweden

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by Byggaren »

Verkligen ett tankvärt inlägg. :-) som zonbyggare tänker jag oftast på rörelsehindrade, flesta av mina zoner lägger jag därför så att gc-vägar inkluderas. Det kan ifs innebära att en bilturfare måste gå en bit för att ta den. Har inget emot drive in zoner så länge de inte ligger mitt på en väg så man frestas att stanna mitt i trafiken. Tyvärr är zoner på parkeringar o dyl ofta lite tråkiga så man drar sig att bygga där men ska försöka tänka lite mer på det nu :)
DIProgan

Post by DIProgan »

Med inställningen "en kul grejj" kan du givetvis sno zoner utan att behöva tänka på vad du som förespråkar empati gör mot andra mer inriktade på tävling o fairplay med ditt bilturfande.

Att vara handikappad ger en inte rätten att skita på andras arbete för att livet gett en trist lott.

Förhoppningsvis blir inte så många påverkade om det mest är en kul grejj.
Running the third-party project https://turfbridge.com
Blabert
Zonemaker

Re: Sv: Anti-Bilturf cirkel

Post by Blabert »

DIProgan wrote:Med inställningen "en kul grejj" kan du givetvis sno zoner utan att behöva tänka på vad du som förespråkar empati gör mot andra mer inriktade på tävling o fairplay med ditt bilturfande.

Att vara handikappad ger en inte rätten att skita på andras arbete för att livet gett en trist lott.

Förhoppningsvis blir inte så många påverkade om det mest är en kul grejj.
Seriöst?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Image
Westeras
Zonemaker

Post by Westeras »

DIProgan wrote:nonsens
Hoppas du kan skylla alkoholen för ditt inlägg.

Om jag någon gång kommer till dina hemtrakter (stenungsund?) Så kommer jag ta zoner med bil.
Varför kanske du undrar. För att jag kan :-)
Just 1 more zone
DIProgan

Post by DIProgan »

Förklara gärna vad som retade upp er istället för att bara verka så ordentliga. Handikappade är människor och ska inte ha silkesvantar i alla lägen bara för att det finns saker som är svårare eller omöjliga. Har själv handikapp så försök inte med den.

Jag ska inte få använda moped på t.ex. Finnkampens löpbana bara för att jag inte kan springa lika snabbt utan får nöja mig med att vara publik eller va intresserad av något annat. Den vinkeln jag går ifrån här med så lägg lite mer energi på era svar om ni vill ha en riktig diskussion istället för pajkastning och fjantigheter om att ni minsann ska komma hem till min brevlåda o bete er som idioter.

Det var ett tag sedan som någon hackade in eller utnyttjade buggar vilket det nu än var och så tog personen zoner i en väldans fart. Varför skulle inte det va ok, han turfade ju på sitt sätt "hackturfing" osv. Någonstans går gränsen och jag tycker den går vid bilar oavsett om de körs av handikappade. Så let's agree to disagree istället för att bli kränkta o förfasade.
tomtebloss

Post by tomtebloss »

Det är skillnad på att hacka en app och att framföra ett fordon. Det finns inga regler i turf så bil är fortfarande okej att använda. Oavsett vad du tycker. Givetvis ska man hålla sig inom lagen vad gäller det fordon man nyttjar i spelet.

Funktionsnedsättning ter sig på lite olika vis. Men det lät som om fotojoc lämnade sin bil och gick en bit så jag ser inga som helst problem med det. Om fordon används på ställen eller sätt där man inte får nyttja dem så är det polisens sak att stävja det. Inte moralguden DIProgan.
DIProgan

Post by DIProgan »

Jag behöver inget epitet "moralgud" för att jag vill ha en balanserad och rättvis tävling.
KingOfTheSlope

Post by KingOfTheSlope »

En balanserad och rättvis tävling? Har du fel sorts handikapp är du inte välkommen?
Låter som om du mest är ute för att provocera för att reta upp folk...
DIProgan

Post by DIProgan »

KingOfTheSlope wrote:En balanserad och rättvis tävling? Har du fel sorts handikapp är du inte välkommen?
Livet suger ibland. Jag har inte orsakat varken mina egna eller någon annans handikapp. Faktum kvarstår åker du runt med bil har du fördelar andra inte har.
KingOfTheSlope wrote:Låter som om du mest är ute för att provocera för att reta upp folk...
Nej jag tycker bara Turf är en tävling och som sådan behöver den vissa regler för att vara bra. Jag har inget emot att några bilturfar om det skapas en annan division eller klass för det... Ja i och för sig ur miljösynpunkt kanske jag hade önskat att de valde andra aktiviteter men det känns som en annan diskussion.
Last edited by DIProgan on 23 Nov 2013 11:26, edited 1 time in total.
Blabert
Zonemaker

Post by Blabert »

Det som retade upp mig är att du på ett väldigt otrevligt sätt klankade ned på en annan turfare. Det är inte ok, varken i appen eller på forumet. Att du dessutom klankar ned på någon som uppenbarligen fått glädje av Turf, på sina villkor, gör det verkligen inte bättre. Att använda bil i sitt turfande är inte emot någon regel, däremot bryter du sådana när du skriver massa skit här. Jag har inte såpass omfattande moderatorsrättigheter så att jag kan ge dig forumsemester, men jag kan däremot med tyngd uppmana dig att hålla en god ton och att inte hoppa på turfare som njuter av spelet på ett helt tillåtet sätt.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Image
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”