Småländska Höglandet

Moderator: Zonemakers

User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Småländska Höglandet

Post by Toubkal »

Japp tack och bock å höglandsturfarnas vägnar. :) Eksjö behövde verkligen ett par nya i södra delen. Ska testa några av de nya i morgon.
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Sv: Småländska Höglandet

Post by dontotto »

Vindicator wrote:
dontotto wrote:Hej. Tänkte bara nämna att jag pushat lite Österbymo-folk att testa Turf. Österbymo tillhör som bekant inte Småland men eftersom det ligger så nära höglandet så rör sig dessa användare mycket i området. Hoppas det poppar upp förslag på zoner i Ömo då även en annan är där ibland och att det tar fart. Kan va bra för turfandet på höglandet!
Men vad gör du i Österbymo, dontotto?? Du borde pusha lite TRANÅSbor att börja med Turf istället, för det är det vi behöver mest just nu. :)
Här är mina gamla turfreklamlappar som PDF (men uppdaterade för att även nämna Iphoneversionen) https://dl.dropboxusercontent.com/s/7xp ... tranas.pdf som man kan skriva ut och fästa på träd, lyktstolpar m.m.
Bra att ha om du någon gång vill ta Expandator-medaljen, plus att det förmodligen ger lite ökat intresse, i alla fall i anslutning till skolor och liknande. Men man får sätta dem så att vaktmästarna inte river ner dem innan någon hinner se dem.

Håller annars med om att någon zon eller två i Österbymo kunde vara trevligt. De har ju trots allt 900 invånare + en hel del i trakterna utanför samhället, och Aneby som har c:a 3300 st har ju fem zoner. Plus att det skulle fungera väldigt bra som en länk mellan andra zoner enligt "jag ska bara ta en zon till-principen". För då åker man kanske även vidare till Kisa, Eksjö eller Tranforest om man har zoner att ta i Österbymo mittemellan dessa, medan det är väldigt långt avstånd mellan dessa tre just nu.
Hehe. Det är en håla som jag skulle vilja få igång. Tror de skulle kunna gynna oss med. De skulle nog bli sugna på en vända till Tranås då och då. Men tack för poster-pdf:en

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Småländska Höglandet

Post by Blabert »

Fanns inte mycket till förslag i Österbymo, men nu kan vi kryssa av den bortglömda avkroken från de zonlösas lista ;-)

Edit: Ni är snälla i småland förresten som vill ha zoner åt östgötarna ;-)
Image
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Sv: Småländska Höglandet

Post by dontotto »

Blabert wrote:Fanns inte mycket till förslag i Österbymo, men nu kan vi kryssa av den bortglömda avkroken från de zonlösas lista ;-)

Edit: Ni är snälla i småland förresten som vill ha zoner åt östgötarna ;-)
Haha jo det är sant. Men det var bra zoner nu. Men! Jag tror att bulezone ligger mitt i korsningen. De har nämligen flyttat korsningen under senaste året strax västerut. Ska kolla när jag är där nästa gång

Sent from my LG G2 using Tapatalk
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by dontotto »

Har varit på plats nu. Zonen kan ligga kvar där den är

Sent from my LG G2 using Tapatalk
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Sv: Småländska Höglandet

Post by dontotto »

Hej Blabert. Jag är en del o turfar en del i Nässjö nu. Men det är skapligt fattigt med zoner trots aktivt turfande och med rätt många invånare + järnvägsknutpunkt som gör det lätt för turistturf. Jag har Tre förslag som följer. Kolla gärna upp. Namnförslag från vänster: ToMalmbäck, QueckZone, EgnahemPark. Image

Sent from my LG G2 using Tapatalk
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by dontotto »

Haha vilken konstig mening I början. Jaja. Whatevs

Sent from my LG G2 using Tapatalk
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by dontotto »

Blabert! Ta en kik på Nässjö. Riktigt bra aktivitet nu!

Sent from my LG G2 using Tapatalk
Vindicator
Posts: 95
Joined: 08 Feb 2013 16:02
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Vindicator »

dontotto wrote:Blabert! Ta en kik på Nässjö. Riktigt bra aktivitet nu!

Sent from my LG G2 using Tapatalk

Ja, Nässjö är en riktigt aktiv stad... 5-6 aktiva spelare enbart om man räknar de som har över 10,000 poäng den här omgången, och minst lika många mindre aktiva spelare, d.v.s. till och med fler än vad Mjölby/Tranås/Motala har just nu. Så jag är förvånad att de inte redan har ännu fler zoner.
Jag har aldrig turfat där själv, men ska nog ta tåget dit senare i vår för att testa. :)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Småländska Höglandet

Post by Blabert »

Ursäkta sent svar, hemmet är en sjukstuga för tillfället... Ska försöka kika lite ikväll!
Image
Post Reply

Return to “Jönköping”