Anti-Bilturf cirkel

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
DIProgan
Country: Sweden

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by DIProgan »

Blabert wrote:Det som retade upp mig är att du på ett väldigt otrevligt sätt klankade ned på en annan turfare. Det är inte ok, varken i appen eller på forumet. Att du dessutom klankar ned på någon som uppenbarligen fått glädje av Turf, på sina villkor, gör det verkligen inte bättre. Att använda bil i sitt turfande är inte emot någon regel, däremot bryter du sådana när du skriver massa skit här. Jag har inte såpass omfattande moderatorsrättigheter så att jag kan ge dig forumsemester, men jag kan däremot med tyngd uppmana dig att hålla en god ton och att inte hoppa på turfare som njuter av spelet på ett helt tillåtet sätt.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Notera att bilturfaren klankade först i fråga om forumposten så kanske den som ska ha forumsemester (nej jag tycker inte det). Sägs om att behandla handikappade som människor som kan göra rätt o fel som vilken annan som helst. Blir spyless på den politiskt korrekta attityden.

Jag vill inte ha bilturfare i samma klass/grupp/etc. som min det är allt som är relevant här. Det är min åsikt och den ska jag få uttrycka om ni har några ambitioner kring att vara ett diskussionsforum.
Running the third-party project https://turfbridge.com
SunYour
Zone General

Re: Sv: Anti-Bilturf cirkel

Post by SunYour »

DIProgan wrote: Nej jag tycker bara Turf är en tävling och som sådan behöver den vissa regler för att vara bra.
Här har du fel, och vänligen inse det.
TURF är inte bara EN tävling.
Det består av en mängd tävlingar och utmaningar i samma förpackning. Man kan inte tvinga andra att följa de regler som man själv tycker ska gälla, för de passar inte in i andras regler och mål som satts upp.

Alla sätt att transportera sin turfgubbe mha fysisk aktivitet är tillåtet. Om det handlar om att be någon skjutsa omkring en i skottkärra eller gå för egen maskin spelar ingen roll.

Vem är du då som har rätten att bestämma spelreglerna för ett spel som inte är ditt? Och att alla får bara spela det på dina villkor?

Alla har vi nog synpunkter på andras turfande och vi blir nog less på varandra emellanåt, men det är något man får leva med...

Skickat från min S4 mini
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
DIProgan

Re: Sv: Anti-Bilturf cirkel

Post by DIProgan »

SunYour wrote:
DIProgan wrote: Nej jag tycker bara Turf är en tävling och som sådan behöver den vissa regler för att vara bra.
Här har du fel, och vänligen inse det.
TURF är inte bara EN tävling.
Det består av en mängd tävlingar och utmaningar i samma förpackning. Man kan inte tvinga andra att följa de regler som man själv tycker ska gälla, för de passar inte in i andras regler och mål som satts upp.
Får mig o tänka på Minecrafts grifters vars nöje var/är att förstöra alla andras skapelser. Antar att det är helt ok om det blir min utmaning då att förstöra turfzoner för andra för det är vad bilturfare gör för mig - förstör.

Sluta få det att låta som jag försöker ta mig rättigheter när jag bara förklarar hur bilturfare påverkar de som turfar på långsammare sätt och hur det inte går ihop bra. Fordon och transportsätt som är allt för olika kräver olika tävlingar så är det inom alla områden utom just Turf.
Blabert
Zonemaker

Post by Blabert »

Lägg ned nu. Vi vet vad du tycker, vi har sett många med lika låg tolerans för andra turfare som du tycka samma sak förr. Och nej, du behöver inte förklara olika färdsätts påverkan på dynamiken i Turf, de flesta här vet förutsättningarna.

Det är ingen som tvingar dig att turfa, gillar du inte förutsättningarna är det bara att avinstallera appen och göra något annat. Att förändra grundtanken med Turf, dvs att spelet är öppet för alla som följer trafikregler och inte fuskar, kommer inte du eller någon annan att lyckas med. Vill du ha topplistor för endast en kategori turfare finns det utmärkta tredjepartslösningar för detta.

Image
mortuus
Donator

Post by mortuus »

Håller med om att det borde finnas olika klasser eller divisioner, det går tycker jag inte att bara kasta in alla användare vare sig dom använder bil, cykel, inlines, jogga eller gåturf och tro det funkar, det gör det nämligen inte, jag har noll intresse att tävla mot dom som använder redan cykel och än mindre bil.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
DIProgan

Post by DIProgan »

Blabert wrote:Lägg ned nu. Vi vet vad du tycker, vi har sett många med lika låg tolerans för andra turfare som du tycka samma sak förr. Och nej, du behöver inte förklara olika färdsätts påverkan på dynamiken i Turf, de flesta här vet förutsättningarna.

Det är ingen som tvingar dig att turfa, gillar du inte förutsättningarna är det bara att avinstallera appen och göra något annat. Att förändra grundtanken med Turf, dvs att spelet är öppet för alla som följer trafikregler och inte fuskar, kommer inte du eller någon annan att lyckas med. Vill du ha topplistor för endast en kategori turfare finns det utmärkta tredjepartslösningar för detta.
Den låga toleransen är din Blabert då du inte kan diskutera ämnet utan att yrka på avinstallation. Synnerligen dålig stil.
Blabert
Zonemaker

Post by Blabert »

Söt du är. Ämnet är diskuterat många gånger, men du sticker iofs ut när du hånar en turfare med ett rörelsehandikapp och sen försöker släta över det med dravel om att alla ska behandlas lika. Du kan ju försöka behandla alla lika själv till att börja med. Skärp dig nu.

Image
DIProgan

Post by DIProgan »

Blabert wrote:Söt du är. Ämnet är diskuterat många gånger, men du sticker iofs ut när du hånar en turfare med ett rörelsehandikapp och sen försöker släta över det med dravel om att alla ska behandlas lika. Du kan ju försöka behandla alla lika själv till att börja med. Skärp dig nu.
Jag hånar ingen. Jag står fast vid min åsikt att bilturfare förstör för andra. Det har inget att göra med handikapp. Det var fotojoc som tyckte hans handikapp var anledning att låta han bilturfa så därför handlade någonting alls om handikapp. Sedan om du ser rött för att jag gav mig på en sååå stackars handikappad så är det bara tecken på din snedvridna syn på hur man tydligen ska behandla handikappade som ömtåliga vaser istället för som människor som du och jag. Nu ska jag göra annat.
Blabert
Zonemaker

Post by Blabert »

DIProgan wrote:
Blabert wrote:Söt du är. Ämnet är diskuterat många gånger, men du sticker iofs ut när du hånar en turfare med ett rörelsehandikapp och sen försöker släta över det med dravel om att alla ska behandlas lika. Du kan ju försöka behandla alla lika själv till att börja med. Skärp dig nu.
Jag hånar ingen. Jag står fast vid min åsikt att bilturfare förstör för andra. Det har inget att göra med handikapp. Det var fotojoc som tyckte hans handikapp var anledning att låta han bilturfa så därför handlade någonting alls om handikapp. Sedan om du ser rött för att jag gav mig på en sååå stackars handikappad så är det bara tecken på din snedvridna syn på hur man tydligen ska behandla handikappade som ömtåliga vaser istället för som människor som du och jag. Nu ska jag göra annat.

Du är nog relativt ensam om att tycka att du inte uttryckte dig olämpligt och nedsättande i din post riktad mot fotojoc... Du verkar tro att vi är sura för att du hoppa på någon med sämre förutsättningar för cykel- eller gåturf, men så är inte fallet. Du hoppade på någon som uttryckligen har fått stor glädje av Turffappen. Att då få få höra att man är empatilös och en fuskare är inte ok. Särskilt som fotojoc inte har gjort något som helst otillåtet. Hade han däremot kört bil inne i parker och på cykelvägar hade han fått precis lika mycket ovett av mig som du får nu, handikapp eller inte.

Du uttrycker dig väldigt elitistiskt och vill exkludera vissa grupper från Turf, det är inte ok. Turf är för alla, har du ett problem med det så finns det som sagt andra lösningar.
Image
Cee

Post by Cee »

DIProgan: Har du några belägg för att bilturfing faktiskt skulle innebära en fördel mot hur snittanvändaren tar sina zoner? Skulle gissa att majoriteten av alla, i alla fall de som spelar regenbundet, tar sig fram till cykel. Utgår jag från min egen stad så har jag ärligt talat svårt att se hur någon skulle kunna ta mer poäng med en bil än vad jag gör med cykeln min.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”