Östergötland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Mazarin wrote:Jättebra!

Det finns dock en gräslig zon till som borde fixas. Det finns några få turfare som genar med cykel tvärsöver fortbollsplanen till BetweenGoal. Fotbollsklubben är nog inte så förtjusta över det tilltaget. En flytt ett tiotal meter söderut, borde få slut på det ofoget.
BetweenGoal.PNG
Och ändrad. Med passande namnbyte :-)
Image
User avatar
Mazarin
Posts: 106
Joined: 04 Oct 2012 11:24
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Mazarin »

Blabert wrote:
Mazarin wrote:Jättebra!

Det finns dock en gräslig zon till som borde fixas. Det finns några få turfare som genar med cykel tvärsöver fortbollsplanen till BetweenGoal. Fotbollsklubben är nog inte så förtjusta över det tilltaget. En flytt ett tiotal meter söderut, borde få slut på det ofoget.
BetweenGoal.PNG
Och ändrad. Med passande namnbyte :-)
Underbart namn, fullt i klass med AirBermuda. :lol:
Mobile: Xperia | Home Zone: ColonelZone | Region: Östergötland
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
Mazarin
Posts: 106
Joined: 04 Oct 2012 11:24
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Mazarin »

Blabert wrote: Ligger det inte en liten trevlig grillplats där nere i VallaSlope? Perfekt för ett turfmöte kan tyckas isf :-) Annars får ni gärna specificera hur långt upp backen går..
Okej nu har jag varit där och mätt...
På bilden så står jag uppe i backen precis på kanten till det branta. Det rosa molnet är grillplatsen (undrar vad de grillar?).
VallaSlope3.png
VallaSlope3.png (213.75 KiB) Viewed 2516 times
Mobile: Xperia | Home Zone: ColonelZone | Region: Östergötland
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Blabert wrote:
Snusmumriken wrote:
Blabert wrote: Flyttade MorningCross och döpte om den
Nya Morningcross, dvs MorgonMiddag blev ju just en snygg bilturfarzon :cry: Flytta den åtminstone till nästa cykelkorsning inåt i området så de får gå några meter...

Annars flytta MorgonMiddag ännu längre in i området och ha kvar Morningcross (skapa ny zon?) och lägg den på andra sidan korsningen mot var den låg tidigare (säkrare och mindre tillgänglig för bilturfare :D på lagligt vis). Se förslag i bifogad bild.
Ok, flyttade den igen då. Trodde inte det fanns bilturfare i Linköping :-P
Jag vet inte om jag egentligen ska klaga på zonen nu. Tycker den ligger bra där, men jag har enorma problem att ta den med min HTC Wildfire. Med surfplattan tar jag den utan problem. När jag passerar cykeltunnlarna in i områdena så hänger gubben med, men fryser sedan fast ca 100 m innan zonen (där den föst låg efter flytten). Testat att stänga av gps, app och mobil, men då får jag ingen gps-kontakt (kollade satelliterna och finns inga där säger min mobil). Jag har tagit mig längre in i området och startat upp allt men då har jag inte fått gps-kontakt. Igår gjorde jag en kringående manöver via Aftongatan och sedan långt in i området och ner till zonen. Kom lite för nära vägen ett tag och gubben slutade röra sig men svängde snabbt inåt i området och gubben kom som tur var loss och han rörde sig ända fram och jag kunde ta den med mobilen - fast hade garderat mig med surfplattan utifall att... Har du/någon hört om sådant problem?
User avatar
turfing
Posts: 122
Joined: 17 Sep 2012 20:58
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by turfing »

Ingen felanmälan men Vasaway skulle vara intressantare om den flyttas ner till korsningen med Klostergatan och döps om till Elsa Brändström, finns en skulptur av henne där (sista bilden).
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Mazarin wrote:
Blabert wrote: Ligger det inte en liten trevlig grillplats där nere i VallaSlope? Perfekt för ett turfmöte kan tyckas isf :-) Annars får ni gärna specificera hur långt upp backen går..
Okej nu har jag varit där och mätt...
På bilden så står jag uppe i backen precis på kanten till det branta. Det rosa molnet är grillplatsen (undrar vad de grillar?).
VallaSlope3.png
Flyttade upp den då. Blir till att springa upp och ner för er när ni har grillträff ;-)
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

turfing wrote:Ingen felanmälan men Vasaway skulle vara intressantare om den flyttas ner till korsningen med Klostergatan och döps om till Elsa Brändström, finns en skulptur av henne där (sista bilden).
Fint förslag, blev turFyndigt namn...
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Snusmumriken wrote: Jag vet inte om jag egentligen ska klaga på zonen nu. Tycker den ligger bra där, men jag har enorma problem att ta den med min HTC Wildfire. Med surfplattan tar jag den utan problem. När jag passerar cykeltunnlarna in i områdena så hänger gubben med, men fryser sedan fast ca 100 m innan zonen (där den föst låg efter flytten). Testat att stänga av gps, app och mobil, men då får jag ingen gps-kontakt (kollade satelliterna och finns inga där säger min mobil). Jag har tagit mig längre in i området och startat upp allt men då har jag inte fått gps-kontakt. Igår gjorde jag en kringående manöver via Aftongatan och sedan långt in i området och ner till zonen. Kom lite för nära vägen ett tag och gubben slutade röra sig men svängde snabbt inåt i området och gubben kom som tur var loss och han rörde sig ända fram och jag kunde ta den med mobilen - fast hade garderat mig med surfplattan utifall att... Har du/någon hört om sådant problem?
Låter som problem med din mobil bara. Återkom gärna om fler upplever samma sak :-)
Image
User avatar
turfing
Posts: 122
Joined: 17 Sep 2012 20:58
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by turfing »

Blabert wrote:Fint förslag, blev turFyndigt namn...
He he he, skulle vara bra om det fanns någon typ av förklarande text till zonnamnen.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

turfing wrote:
Blabert wrote:Fint förslag, blev turFyndigt namn...
He he he, skulle vara bra om det fanns någon typ av förklarande text till zonnamnen.
Ja, ibland saknar man det. Fast då får man ju inte nöjet att klura ut förklaringen till namnet själv ;-)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Image
Locked

Return to “Östergötland”