Västerbotten - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

chefen wrote:Mitt tålamod med västerbottens zonutläggare är nu slut. Det kan inte vara en slump att jag än en gång undrar varför inget händer med mina fullt legitima inlägg. Massa arrogans och ickesvar är vad man möts av.

Riktigt roande är också att begreppet "dubbla måttstockar" kan användas så frapperande:
SunYour wrote: Tycker lite synd om parkskötarna i Stadsparken där MiddlePark ligger. Dels är den vandaliserad av sorkar, kaniner eller vad det kan vara, totalt perforerad. Sedan fullt med spår efter cyklar, till och med i rabatten :-)
Zonen kunde göras liiiite större så det räckte att stanna på cykelstigen och inte behöva ta sig ut på gräset.
Lite andra tongångar när det gäller hemmaplan, eh?

För min egen del så är jag ganska obrydd, jag kan turfa med eller utan en vettig zonutläggare i västerbotten. Att det ska vara så här illa är dock ur en rätt&fel synvinkel riktigt tragiskt.
Försöker du jämföra en av Västerås finaste parker med schyffiga bakgårdar eller brofästen?
Beklagligt att du reagerar och formulerar dig på det sätt du gör, eftersom du verkar ha missuppfattat situationen. Visst inte helt lätt alla gånger, men en sak kan vara bra att veta, och är det något jag själv inte uppskattar, så är det arrogans och negativism, men däremot en rejäl slev ironi livar upp stämningen i miljöer som denna där huvudsysslan är en lek, ett spel.

Zonmakeri sker på ledig tid, på bekostnad av annat. Umeå och Västerbotten har fått åtskilliga timmars zonarbete, varav ett flertal timmar gick åt till att flytta ut och forma om zoner liknande MiddlePark du citerade ovan. Jag tror att det rörde som om över 50 zoner, och kort därpå ytterligare en omgång zoner. Inte alla. Alla zoner är inte tänkta att vara lättillgängliga, speciellt inte alla årstider. Zonen på bakgården skulle vara längst in, zonen vid brofästet skulle vara längre från brofästet än vad den är just nu, och samma sak gäller nog med andra zoner du inte vill klafsa i på vintern.

När vi ändå är inne på MiddlePark, som kommunen denna säsongen valde att lämna oplogad, och istället schyffla upp stora berg av snö för infartsvägarna, blev snabbt ganska en ganska ointressant zon att ta med flera decimeters lössnö eller knagglig trampad stig nästan omöjlig att ta sig fram till. En zon som annars varit en genomstark +9:a så länge jag spelat turf.
Här i stan bryr sig dock kommunen om cyklisterna i större utsträckning nu för tiden, och när jag föreslog att de kunde ploga i parken, med invändning att det faktiskt fanns en lekpark i parken, så blev det delvis plogat ända fram till zonen samma kväll.
Var kreativ, så kanske du kommer på lösningar för att få din vilja igenom
Annars bara struntar du i zonerna som är obekväma att ta, det gör nog de flesta, inte bara du och jag. Sånt får man acceptera.

Summering:
Åter igen.. hemskt ledsen för att du känt dig bortglömd och förbisedd. Jag vill minnas att det hände en gång tidigare, och det har inget samband med varandra.

Jag hoppas nu att du har fått svar på dina zonförfrågningar.
- Brofästet gör jag bara större västerut vid behov,
- Bakgården BryggarGatan kommer inte flyttas närmare bilvägen och bli tillgänlig för blturfare ala drive-in. Möjligen en ganska trist placering, men ska den flyttas till annan plats, påverkar det ju zoner i närheten också som kan komma att hamna för nära inpå
- Kajplatsen ser ju ut att vara en populär zon, fint vid stranden. Tyvärr inte lika inklämd tillsammans med de andra centrala zonerna längre, men ganska nära dess tidigare läge. Bevara en hemlis om du kan... på nåt vis ska det stora hålet fyllas igen nordöst om Kajplatsen, men inte nu....

Ge inte upp, vare sig när det gäller att få svar på frågor här, eller att hålla humöret på topp!
I framtiden ser vi nog en avdelning för zonrapportering i issuetrackern...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by knegge »

Hela grejen att det pratas på facebook (turf umeå t.ex) att någon ska representera hela stan och agera diplomat är ju helt galet. Jag förespråkar att alla som har förslag reggar sig på forumet och lägger upp dom här, vilket jag sagt både AFK och på pränt.
Men, det har inte blivit av och det kan jag bara spekulera om varför. En teori är att man läser vad som står här och inte vill/vågar/orkar ge sig in i diskussionerna. En annan är att alla tycker det är för jobbigt att regga sig (?). En tredje är att ingen vågar ryta till och undra vad som försiggår.

Hur som helst hag jag gett upp av flera anledningar, den största är nog det upplevda kaoset där man inte kan vara säker på att man bli hörd och ingen feedback på vad som skett. Att flytta detta till en issuetracker är såklart ett steg i rätt riktning.

Off topic så är Västerbotten som region chanslös och oavsett insats så kommer man aldrig någonstans på den toplista som gäller, Worldwide. Detta är tydligt vid rundstarterna.
Eller off topic, hela alltet är off topic och borde raderas...
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Västerbotten - Felanmälan

Post by Blabert »

chefen wrote:
Blabert wrote:Vet du chefen, om du skrivit något i stil med "jag tycker fortfarande inte det är bra, vi behöver flera turfares åsikter" eller lägger fram argument som är konstruktiva, istället för ovanstående bjäbb så får du förmodligen mycket bättre respons.


Var vänlig håll god ton och var glad att någon på sin fritid tar sig an alla felanmälningar och bygger nya zoner efter bästa förmåga, enbart för att DU och andra turfare ska få en trevligare spelupplevelse.
Om vi börjar med att konstatera att du undviker sakfrågan och med en blandning av härskarteknik och nedlåtande försöker släcka just själva sakfrågan, så kan vi kanske gå vidare.

"Argument som är konstruktiva" är redan framlagda i mina poster. Dom har ignorerats.

Tala gärna om varför jag ska "vara glad att någon på sin fritid tar sig an alla felanmälningar och bygger nya zoner efter bästa förmåga, enbart för att DU och andra turfare ska få en trevligare spelupplevelse" när detta uppenbarligen är en övermäktig uppgift för vederbörande?
Sakfrågan är inte min, utan SunYours som bekant. Angående min härskarteknik, får be att tacka. Sällan jag får beröm för sånt.

Anledningen till att jag tillrättavisar dig är för att du uttrycker dig på ett sätt som jag inte anser vara acceptabelt. Att förringa någon på det viset som du gör hör inte hemma i detta forum, eller någon annanstans för den delen. Det är inte nedlåtande att uppmana någon att hålla god ton. Däremot att hoppa på personer och hävda att de inte klarar av dessa "övermäktigta uppgifter" är väldigt nedlåtande. Särskilt när du pratar om en person som byggt och modifierat mer zoner än alla andra zonbyggare. Så ja, du SKA vara glad. Passar det inte kan du hålla dig borta, eller som sagt hålla god ton.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Image
Scorpion
Posts: 26
Joined: 22 Oct 2012 19:43
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by Scorpion »

Jag anser att zonen Storhälla i Storuman behöver flyttas.

Den blå linjen visar var det går ett staket. Zonen ligger vid en fotbollsplan som ligger innanför ett staket med grindar. Sommartid finns en liten grind som man kan gå in genom, men hela vintern är det stängt och låst och för att ta sig dit måste man klättra över staketet, och det uppskattar nog inte de som äger det. Jag föreslår att den flyttas ut dit jag ritat en grön markering.

Image

Nedre bilden visar ett foto av platsen jag tog idag på min turfrunda. En hand visar att de inte vill att man ska gå in där.

Image
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by Dusty »

Code: Select all

Latest takeovers
Dusty 7 days ago
Dusty 5/2
Dusty 31/12
Dusty 2/12
Dusty 21/11
[/size]

Bara jag som varit galen nog för att komma åt den där. Hoppa över staketet samt plumsa i djupsnö till slutet av fotbollsplanen. Även sommartid kan grinden vara låst ibland. Scorpions förslag om vart zonen kan ligga är väldigt bra.

Här ligger zonen i google maps streetview
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by StarDust »

Det finns zoner överallt i Sverige där vissa saker är stängda då och då. Jag brukar ofta ta exemplet med LinneZone här i Uppsala där det nu är vinterstängt. Det är dessutom öppettider mellan 8-17 på den zonen när det är säsong.
Sådana zoner tycker jag skapar dynamik och det har påpekats förr att de inte ska ändras.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by knegge »

Och med dynamik menas då (på vissa av dessa halvt oåtkomliga zoner) att man kan hoppa över stängsel som har skyltar med tillträde förbjudet? Vad ska man göra med de som tar zonen utanför öppettiderna ? polisanmäla ?
Om det är helt omöjligt (visst, visst) att ta den, dvs höga murar eller byggnader så är jag nog med på resonemanget. Men när det är något som i princip lockar att man ska bryta mot lagen för att tillskansa sig en onåbar zon så är det ej OK.

Jag har fått en zon i Boden flyttad under liknande omständigheter, den hade dock fler dåliga parametrar som gjorde att jag tyckte den var olämplig (inhägnad badplats), samt att det fanns en nog så bra plats alldelens intill.
Det som händer är att vissa får tillgång till den och andra inte.
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by Blabert »

knegge wrote:Och med dynamik menas då (på vissa av dessa halvt oåtkomliga zoner) att man kan hoppa över stängsel som har skyltar med tillträde förbjudet? Vad ska man göra med de som tar zonen utanför öppettiderna ? polisanmäla ?
Om det är helt omöjligt (visst, visst) att ta den, dvs höga murar eller byggnader så är jag nog med på resonemanget. Men när det är något som i princip lockar att man ska bryta mot lagen för att tillskansa sig en onåbar zon så är det ej OK.

Jag har fått en zon i Boden flyttad under liknande omständigheter, den hade dock fler dåliga parametrar som gjorde att jag tyckte den var olämplig (inhägnad badplats), samt att det fanns en nog så bra plats alldelens intill.
Det som händer är att vissa får tillgång till den och andra inte.
Med dynamik menas nog att zonen inte är tillgänglig alltid. Denna zon som diskuteras nu är väl att jämföra med tex zoner inne på friluftsbad, dvs man går inte in så länge det inte är öppet för allmänheten. Här kommer ju den där lilla grejen med personligt ansvar in igen, det finns ingen som tvingar någon att ta zoner olagligt, det gör turfaren alldeles själv på eget bevåg.

Med det sagt, håller jag egentligen med i sakfrågan när det gäller just idrottsplatser (bad och nöjesparker etc är ok i mitt tycke, oftast inträde osv). Vi får väl kanske titta lite på riktlinjerna än en gång.
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

Scorpion wrote:Jag anser att zonen Storhälla i Storuman behöver flyttas.
Flyttade ut den lite mot grinden nu, hoppas den går att ta nu

Edit: Läste nu efterföljande debatt, och flytten gjordes inte pga otillgängligheten, utan att den låg vid/på fotbollsplanen.
Edit2: Rensade bort efterföljande poster som inte hör hemma i Västerbottens felanmälan...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Scorpion
Posts: 26
Joined: 22 Oct 2012 19:43
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by Scorpion »

SunYour wrote:
Scorpion wrote:Jag anser att zonen Storhälla i Storuman behöver flyttas.
Flyttade ut den lite mot grinden nu, hoppas den går att ta nu
Tack så mycket! Provade ta den idag. Det gick fint, nu ligger den mycket bättre till. :D
Locked

Return to “Västerbotten”