Västmanland - Förslagstråden

Moderator: Zonemakers

User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by SunYour »

Här kommer ett utmärkt förslag!
Andra sidan ån består av gångväg närmast vattnet, sedan cykelparkeringar och sedan cykelväg närmast fasaden

Image

På nuvarande sidan ån får man inte dra upp zonen mycket mer än vad det är idag, eftersom det ligger en ny lekpark där...
Att kunna ta zonen även fortsättningsivs från stigarna på västra sidan känns angeläget. Tidigare i världshistorien låg zonen enbart på gräsmattan...

Edit: Av någon anledning så har de inte brytt sig om att ploga i parken under snösäsongen, vilket i vintras ledde till 1 dm livsfarlig knagglig ispansar att cykla på vid kallväder, vid varmväder ömsom moddoch vatten med knagglig is under.
Framåt vårkanten fick jag kommunen att åtm ploga fram till lekplatsen...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Westeras »

Siktar på en SUB6.40 tid ser jag ;-)
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Jimo »

SunYour: Motivera varför det är angeläget att den även sträcker sig över till prken vid en ev flytt? INGEN (max 1/10) kommer att ta zonen från parken om den flyttas till raceway cykelbanan öster om ån.
User avatar
Wettis
Posts: 50
Joined: 14 Aug 2012 22:06
Country: Sweden
Contact:

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Wettis »

Jimo wrote:SunYour: Motivera varför det är angeläget att den även sträcker sig över till prken vid en ev flytt? INGEN (max 1/10) kommer att ta zonen från parken om den flyttas till raceway cykelbanan öster om ån.
Nu är ju inte jag SunYour...men jag tycker det blev väldigt bra av flera anledningar som jag kommer till snart.

Jag tror du har fel när du tror att 1/10 kommer ta zonen i parken. Alla som kommer från holdzone eller teachers lawn kommer fortfarande ta den från parken...i alla fall jag. ;)

Att det blev bra då... Jag har aldrig gillat att cykla in i parken framförallt inte när man kommer från BigT. Bökigt och man måste alltid korsa barnvagnar och små barn som springer runt om man cyklar där på dagtid. Sen tycker jag faktiskt inte att det känns riktigt som ett stråk som man egentligen ska cykla på...känns mer som en gångbana. :geek:

Den knyter ihop Skrapan lite och skapar lite intressanta "spökvägar" vilket jag tycker är kul 8-)

Vintertid är denna zon Västerås absolut farligaste zon...Det var rent livsfarligt att försöka ta den efter lite tö och ny kyla. Takefrekvensen på den i våras måste varit lägst ever. :shock:

Vi får en vesselslinga som gör att vi kan mäta oss med städer som Uppsala och Linköping...Vår är fortfarande längre fågelvägen men detta gör det ändå mer jämt. :D

Sista punkten intresserar kanske inte många men jag tycker det är kul i alla fall.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Jimo »

Wettis: Du har aldrig gillat att ta den i parken och på vinterhalvåret är parken full med snö, is eller gegg, ändå kommer du ta den vägen så fort du kommer från teacherslawn, låt mig tvivla. Nu kommer vi inte få någon statistik på detta men jag står fast vid min "tro" :-)

Zonen kunde lika gärna ha flyttats över vattnet för de båda sidorna är inte jämnlika i ett turfperspektiv (likt Uppsala tex).
User avatar
Wettis
Posts: 50
Joined: 14 Aug 2012 22:06
Country: Sweden
Contact:

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Wettis »

Jimo wrote:Wettis: Du har aldrig gillat att ta den i parken och på vinterhalvåret är parken full med snö, is eller gegg, ändå kommer du ta den vägen så fort du kommer från teacherslawn, låt mig tvivla. Nu kommer vi inte få någon statistik. Men jag står fast vid min "tro" :-)

Zonen kunde lika gärna ha flyttats över vattnet för de båda sidorna är inte jämnlika i ett turfperspektiv (likt Uppsala tex).
Haha...nej, på vintern kommer jag inte att ta den i parken om det är snöigt, halt eller geggigt. Men istället för att inte ta den alls får man nu ett alternativ. När våren och sommaren är tillbaka blir det tagning i parken igen om den ligger närmast :-)

Sen förstår jag inte vad det spelar för roll om möjligheten att ta den i parken finns kvar. Varför vill du ta bort den möjligheten?
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Jimo »

Jag vill minnas en tidigare diskussion ang Wespiren och hurvida den kunde ligga över båda pirerna för att stimulera alternativa platser att ta den samt uppmuntra till ev race. Då argumenterades det för att inte lägga zonen "över vattnet". Vilka de konkreta argumenten var minns jag dock inte men jag minns att jag inte fick som jag ville :-)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Sv: Västerås - Förslagstråden

Post by SunYour »

Image

Typisk karta över var ett par zoner borde kunna öka aktiviteten i området. Ilsket lysande zoner behöver smart placerade kompisar så att folk hittar dit lite oftare...

Skickat från min S4 mini
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Westeras »

Får väl rekrytera fler Turfare på västra sidan.
Har för mig att man brukar läsa att aktivitet belönas med fler zoner ;)
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Jimo »

Fyller du på på Vallby med omnejd kommer något annat område bli "oattraktivt" och lisa ilsket rött. Då ska det fyllas på där och så snurrar det på.
Last edited by Jimo on 26 Sep 2013 16:23, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Västmanland”