Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar
Posted: 20 Mar 2013 19:40
Här är en bild på min asfaltscruiser som väntar i cykelkällaren. När det blir sopat på cykelbanorna blir det kanske längre rundor runt stan.
The official turf forum
https://forum.turfgame.com/
Om du bestämmer dig för en sportster så råder jag dig starkt att lägga en tusing mer på en 30:a, mycket mer cykel för pengarna. Hydrauliska bromsar och en del andra komponenter som är bättre.Cee wrote:Tror att jag har bestämt mig för vilken sorts cykel det blir nu. Var inne på odämpat väldigt länge, men efter att jag kört runt en del i Göteborg på olika lånad cyklar så kom jag fram till att det antagligen inte är ett alternativ.
Just nu är det en Nishiki X-five http://www.nishiki.se/kollektion/cross-hybrid/x-five
eller en Scott Sportster 45/50 som gäller. Dämpat men med lite smalare däck för att man ändå ska kunna köra en bit på plan mark utan att slita ut sig helt.
Klart du ska ha en Crescent samma som min!Blabert wrote:Om du bestämmer dig för en sportster så råder jag dig starkt att lägga en tusing mer på en 30:a, mycket mer cykel för pengarna. Hydrauliska bromsar och en del andra komponenter som är bättre.Cee wrote:Tror att jag har bestämt mig för vilken sorts cykel det blir nu. Var inne på odämpat väldigt länge, men efter att jag kört runt en del i Göteborg på olika lånad cyklar så kom jag fram till att det antagligen inte är ett alternativ.
Just nu är det en Nishiki X-five http://www.nishiki.se/kollektion/cross-hybrid/x-five
eller en Scott Sportster 45/50 som gäller. Dämpat men med lite smalare däck för att man ändå ska kunna köra en bit på plan mark utan att slita ut sig helt.
Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Runt 8000 bara för cykel börjar bli lite mycket för mig. Behöver lite utrustning till så jag har siktat runt 6000 för cykel och ungefär 7000 max totalt. Bara det svider lite så jag går ogärna högre där.Blabert wrote:Om du bestämmer dig för en sportster så råder jag dig starkt att lägga en tusing mer på en 30:a, mycket mer cykel för pengarna. Hydrauliska bromsar och en del andra komponenter som är bättre.Cee wrote:Tror att jag har bestämt mig för vilken sorts cykel det blir nu. Var inne på odämpat väldigt länge, men efter att jag kört runt en del i Göteborg på olika lånad cyklar så kom jag fram till att det antagligen inte är ett alternativ.
Just nu är det en Nishiki X-five http://www.nishiki.se/kollektion/cross-hybrid/x-five
eller en Scott Sportster 45/50 som gäller. Dämpat men med lite smalare däck för att man ändå ska kunna köra en bit på plan mark utan att slita ut sig helt.
Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Då skulle jag köpa en begagnad 30, jag hade 45 först men var inte alls nöjd med den. Konstant problem med bromsar, pedalerna ramlade av och lite annat.. Min 30:a har fungerat i princip felfritt sedan juni förra året, trots ganska tung körning.Cee wrote:Runt 8000 bara för cykel börjar bli lite mycket för mig. Behöver lite utrustning till så jag har siktat runt 6000 för cykel och ungefär 7000 max totalt. Bara det svider lite så jag går ogärna högre där.Blabert wrote:Om du bestämmer dig för en sportster så råder jag dig starkt att lägga en tusing mer på en 30:a, mycket mer cykel för pengarna. Hydrauliska bromsar och en del andra komponenter som är bättre.Cee wrote:Tror att jag har bestämt mig för vilken sorts cykel det blir nu. Var inne på odämpat väldigt länge, men efter att jag kört runt en del i Göteborg på olika lånad cyklar så kom jag fram till att det antagligen inte är ett alternativ.
Just nu är det en Nishiki X-five http://www.nishiki.se/kollektion/cross-hybrid/x-five
eller en Scott Sportster 45/50 som gäller. Dämpat men med lite smalare däck för att man ändå ska kunna köra en bit på plan mark utan att slita ut sig helt.
Skickat från min C6603 via Tapatalk 2