Uppsala - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Byggaren »

Farliga zoner som tex flottbron, ska väll undvikas och bör justeras, men jag håller annars med Morgam om att det är inte kul om alla zoner är enkla att ta. Vissa ska vara små och kluriga rent fysikt eller med gps:en. Det blir liksom mer variation i turfandet och därmed roligare.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by StarDust »

Zoner ska inte vara kluriga att ta med GPSen då olika telefoner uppför sig olika.
En zon kan vara klurig genom att den är klurig att ta sig till men bör inte vara farlig att stå på en längre period. Det finns till exempel inga zoner på övergångsställen, det är rent livsfarligt.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 162
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by UrbanGeeks »

Försökte ta GulaStigen idag, men pga GPS bias så visade GSPen att jag stod ovanför zonen i skogen. Eftersom jag inte kände för att vada i ån gav jag upp efter 10 minuter. Zonen ligger i en stor sänka i Uppsalaåsen som ger GPS problem. byggarn4 tog den strax innan så självklart går det att ta den, men det skulle vara bättre om zonen var mer utsträckt i nord-sydlig riktning, så att man har en chans att ta den utan att bada, trots att GPSen är lite off...
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by morgam »

SunYour wrote:En lite klurigare zon ja om man har otur. Nu är den lite större in mot Sunnersta, så ska det funka att plocka den nere från bryggan också
Jag har passerat flottbro några gånger nu och enligt min mening så gör förlänglningen av zonnn inte någon skillnad förutom attt man inte behöver gå in på mitten av bron utan kan stanna på norra ändan. Bryggorna på sidan uppfattar jag som privata med staket och grindar.

Alltså ingen skillnad i "säkerhet".
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Ememel »

Den nya zonen "GulaStigen" hade jag enorma GPS-problem med. Den ligger i en djup dal och i nuläget verkar det lättare att ta den från vägen i söder än från Gula Stigen, som ska ligga mitt i zonen. Mitt förslag är att utöka zonen 50% in i buskaget norrut.
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 162
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by UrbanGeeks »

UrbanGeeks wrote:Försökte ta GulaStigen idag, men pga GPS bias så visade GSPen att jag stod ovanför zonen i skogen. Eftersom jag inte kände för att vada i ån gav jag upp efter 10 minuter. Zonen ligger i en stor sänka i Uppsalaåsen som ger GPS problem. byggarn4 tog den strax innan så självklart går det att ta den, men det skulle vara bättre om zonen var mer utsträckt i nord-sydlig riktning, så att man har en chans att ta den utan att bada, trots att GPSen är lite off...
Efter att nu ha tagit zonen ett par gånger så börjar jag tvivla på att GPS bias är det stora problemet, det verkar mer som att GulaStigen faktiskt inte ligger på Gula stigen, utan bland buskagen i branta backen bakom huset som ligger uppe på åsen på andra sidan ån från gula stigen sett.
Det går för övrigt även bra att ta zonen inifrån den med staket utmärkta tomten till
huset.

Att flytta den norrut skulle onekligen förbättra placeringen.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by Byggaren »

Håller med föregående talare. Det verkar snarare som om gulastigen är felplacerad lite för långt söderut. Flytta typ 30-50 m norrut.
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 162
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by UrbanGeeks »

byggarn4 wrote:Håller med föregående talare. Det verkar snarare som om gulastigen är felplacerad lite för långt söderut. Flytta typ 30-50 m norrut.
Om man kolla på openstreetmap.org istället för Google maps så ser man hur stigen egentligen ser ut:
Open Street Map:
http://www.openstreetmap.org/?lat=59.84 ... 03&zoom=18

Google Maps:
https://maps.google.com/maps?q=Gula+sti ... weden&z=18
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by SunYour »

Naturligtvis frestande att låta den ligga kvar där den är, men eftersom tanken var att den skulle ligga på eller nära stigen, så är den nu flyttad rakt norrut ett antal meter
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 162
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Uppsala - Felanmälan

Post by UrbanGeeks »

Om regionsindelningen ska följa länsgränserna i Sverige, borde då inte GottröraKyrka ligga i Stockholm istället för Uppsala?
Locked

Return to “Uppsala”