Jönköping och Huskvarna

Moderator: Zonemakers

User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Jönköping och Huskvarna

Post by Blabert »

Sluta bråka nu annars kanske alla nya zoner hamnar på Visingsö med omnejd.... ;-)

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Sv: Jönköping och Huskvarna

Post by Dacop »

Blabert wrote:Sluta bråka nu annars kanske alla nya zoner hamnar på Visingsö med omnejd.... ;-)

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Det tycker jag låter som en förträfflig ide!

Lite mer seriöst dock, djungeln söder om Littlejohn och väster om SovÄttankaBro - är det ett lämpligt område för någon/några zoner? Vad säger ni med kännedom om området?
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Guest

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Guest »

Bast wrote:centrala delarna skrev ja väl???????????????????????????? de har så de räcker.
Nej det skrev du inte. :?
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Mer zoner åt folket :lol:

Blabert har garanterat bra koll på läget. Kolla historiken om vart zoner önskats,satsa på "turfsäkra" områden är min tanke. Bankeryd,Trånghalla,förtätning av zoner centralt å typ ytterområden samt Hva/Jkpg,här finns 7k potential och som Bast undrar vad som händer när värmen/våren/turfvänligare väderlek dyker upp,har känslan av en stundande explosion. Då karamellen smält och lusten faller på är det väl dags för storströsslaren att verka handfast i Jönnet med omnejd ;)
MadMajk SJTD
FreddanS
Posts: 12
Joined: 27 Feb 2013 19:43
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by FreddanS »

Absolut Majk! Att kunna välja mellan två tre rundor av lite olika längd när man tar sin motionsrunda till fots eller på cykel vore bra och skulle säkert leda till mer aktivitet. Det är därför det är så viktigt att fylla på lite i de områden som har aktiva turfare men lite tunnt med zoner.

Jag tycker bra om Toubkals förslag med några zoner i Ekelundshov/Kortebo och sedan ett par i Trånghalla och lite fler i Bankeryd vore fint även om jag själv nog bara kommer ta dom en gång som unika.
Promenadturfare
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Sv: Jönköping och Huskvarna

Post by Toubkal »

Dacop wrote:
Blabert wrote:Sluta bråka nu annars kanske alla nya zoner hamnar på Visingsö med omnejd.... ;-)

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Det tycker jag låter som en förträfflig ide!

Lite mer seriöst dock, djungeln söder om Littlejohn och väster om SovÄttankaBro - är det ett lämpligt område för någon/några zoner? Vad säger ni med kännedom om området?
Området söder om Little John och väster om Sovaätatankabro (skumt namn på fd korsningen mellan två järnvägslinjer (Halmstadsbanan och Ulricehamnsbanan) och Tabergsån) är dels ett antal fotbollsplaner, och dels ett sk. utvecklingsområde, fd Kabe Sommarland, som köpts av en exploatör och kommer väl så småningom att bli bebyggt.Tills vidare ett halv igenväxt område för hundägare, bmx-åkare, geocachare och ue:are. Svårt att cykla igenom med landsvägs/touringhoj. Gräshagen skulle ju iofs kunna behöva någon mer z än Littlejohn. Jag har lagt förslag vid Tabergsån vid trafikplats Haga, och uppe vid fd banvallen för Ulricehamnsbanan i västra kanten av Gräshagen. Vore fint med nåra z längs Ulricehamnsbanan vidare upp mot Sandseryd/Dumme mosse/Västra jära, åtminstone vår/sommar/höst.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Sv: Jönköping och Huskvarna

Post by Wallen »

Dacop wrote:Lite mer seriöst dock, djungeln söder om Littlejohn och väster om SovÄttankaBro - är det ett lämpligt område för någon/några zoner? Vad säger ni med kännedom om området?
Det är gamla kabe sommarland du pratar om. Området är inhägnat men det finns en mängd hål i staketet så det är inga problem att ta sig in vad jag vet. Det finns många stigar i området och jag tror kidsen gjort typ BMX banor på ett par ställen. Det finns de som lobbar för att en ny fotbollsarena skall byggas just här bl.a. pga att Stadsparksvallen inte klarar kraven för Allsvenskan ifall J-Södra mot förmodan skulle gå upp en serie.
Lämpligt för en zon...? Ja varför inte. Det är ju inte något vem som helst brukar titta på så det är ju lite av en upplevelse i sig att besöka denna oas där naturen har återerövrat den gamla nöjesparken.

Edit: Toubkal var 1 minut före mig men jag postar ändå...
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Dacop »

Toubkal & Wallen: Tack!

Som liten knodd besökte jag detta sommarland en gång men mina minnesbilder av vart det låg var inte särskilt tydliga. I vilket fall kanske det är bäst att låta det vara zonfritt tills vi vet vad det blir där uppe.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Toubkal »

Själva området är egentligen avspärrat med stängsel, men man kommer enkelt in från flera håll och många använder området på olika vis, så en zon mitt i kan ju vara trevligt, kanske på bron över Tabergsån så kan man själv välja från vilket håll man vill ta sig dit. Annars finns cykelvägar runt hela området med en annan bro över Tabergsån i sydväst, precis utanför stängslet. Vet inte om nån har lagt något förslag i appen dock.
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Släpp fångarne loss det är vår...

Näsor som rinner, ögon som kliar,våren är här. Nu gode Blabert är det hög tid att svepa med trollstaven och förära oss med nya spännande zoner. Tenhult, Bankeryd/Trånghalla. Huskvarna behöver utfyllnad liksom Jönköping. Jag behöver inte säga så mycket mer i ämnet än att jag ser fram emot det omtalade STRÖSSLANDET ;) . Det dräller av zonförslag skulle jag gissa så det är bara att välja och vraka. Ett önskemål har jag dock och det är runt Munksjön,det finns ett utegym å där kunde en zon läggas. Det bör finns ett sådant förslag men för säkerhets skull lägger jag ett förslag där igen!

Peace Out
MadMajk SJTD
Post Reply

Return to “Jönköping”