Västmanland - Förslagstråden

Moderator: Zonemakers

Velocipedryttaren
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Velocipedryttaren »

Hejsan Blabert!

Lite stöd i zonläggandet kan cykelkartan var, helt ny för säsongen är den också. http://www.vasteras.se/Sidor/hittarattpakarta.aspx
Jag slår ett slag för en slinga till Gäddeholm, det nya bostadsområdet söder om Västerås. Från BearCurve går en cykelbana söderut längs Mälaren, en riktigt vacker sträcka ner till Gäddeholm. Caféet och den nybyggda stranden lockar också folk att cykla den sträckan. Dom två små "tarmarna" på cykelbanan går till dom nya fågeltornen som borde kunna få zoner, bron över bäcken söder om flygplatsen är också en bra plats fast då norra sidan av bron som är ganska smal och dum att stanna på. Tillbaka mot Västerås går den helt nya cykelbanan som kommer upp vid KlintaIP.
Jimo

Post by Jimo »

+10000 på Velos förslag. Börja jobba NU Blabert! :-)
Blabert
Zonemaker

Post by Blabert »

Velocipedryttaren wrote:
Velocipedryttaren wrote:Några zonförslag till Virsbo (två turfare, noll zoner) och Ängelsberg ( noll trufare, två världsarv) googelemaps suger på dessa ställena men jag tror jag fick till det endå.
https://maps.google.se/maps/ms?msid=200 ... 8,0.110378
Bump.
Pillade ut lite då. Har du varit i hamnen och kikat? Sådana småbåtshamnar brukar ofta kunna ha ett lås på sig, så jag la zonen på land tills vidare.
Image
Velocipedryttaren

Blabert wrote:
Velocipedryttaren wrote:
Velocipedryttaren wrote:Några zonförslag till Virsbo (två turfare, noll zoner) och Ängelsberg ( noll trufare, två världsarv) googelemaps suger på dessa ställena men jag tror jag fick till det endå.
Bump.
Pillade ut lite då. Har du varit i hamnen och kikat? Sådana småbåtshamnar brukar ofta kunna ha ett lås på sig, så jag la zonen på land tills vidare.
Alla zonerna tagna redan, jag återkommer om någon behöver justeras. Ska försöka hinna med att ta dom själv under veckan.
Velocipedryttaren

Blabert wrote:
Velocipedryttaren wrote:

Alla zonerna får godkänt :-)
Hamnen ligger perfekt, innan för vägbommen och framför den låsta bryggan så man kan ju tror att du varit där och kollat läget :D
Virsboc är en klockren drivin zon men det är egentligen inget fel och under "rusningstrafik" får man allt ställa sig på parkeringen och gå 10m, hade den legat 5m söder ut så måste man ur bilen.
Blabert
Zonemaker

Post by Blabert »

VirsboC var ju en miss, tyckte det såg ut som trottoar.. Flyttade den lite söderut.
Image
SunYour
Zone General

Post by SunYour »

Dags för litet zonförslag, komplettering till de nya zonerna åt vallbyhållet, Vallby behöver mer kärlek!
Zonförslag
Zonförslag
Capture.PNG (336.44 KiB) Viewed 2810 times
Den ena zonen ligger i en sänka intill vallbyleden, den andra precis innanför bommen upp mot vedbotippen (WoodNestPeak)
En zon nånstans intill parkeringen öst-sydöst om PiggyZone vore perfekt också

Området kring två av stans mest impopulära mullezoner behöver zonifieras :-D
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Wettis_

Post by Wettis_ »

SunYour wrote: Området kring två av stans mest impopulära mullezoner behöver zonifieras :-D
Haha...impopulära va?! Kolla hur många gånger blöta gläntan tas per omgång...den snitar nog nästan en tagning per dag i alla fall :-)

Sedan måste jag tacka StarDust till lång och trogen tjänst! Ibland medgörlig som ett litet barn som lockas av godis och ibland lika bångstyrig som en tonåring som fått utegångsförbud. Tack!

Hälsar också Blabert välkommen! Måste säga att du klivit in direkt och levererat...kepp up the good work!
SunYour
Zone General

Post by SunYour »

Sämsta pph man kan hitta inanför stadsgränsen, eller bästa tp om man så vill :-)
Har du tappat bort loginet, eller har du alltid kört med ett _ på slutet? :-D

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk
SunYour
Zone General

Post by SunYour »

TraverseZone täcker ju till stösta delen av nya byggnaden som systembolaget numera boat in sig i...
Här kommer några alternativa platser att lägga zonen, vilket är bäst?

1. Förslaget längst till vänster är bara en uppflyttning från korsningen där väldigt liten del hamnade på cykelbanan
2. Förslaget i dagvattenområdet hyser numera en cykelbana samt diverse vägar med förbud att vistas för såväl bilar och cyklar som flanörer utan tillstånd.
3. Området norr om nya byggnaden är inte så "högt" men väl långt
4. Mellan mattbolaget och Chili (?) finns det dels en mkt bred cykelväg, dels lite buffertyta i en grön allmänning

Inget av alternativen blir en ren drivein-zon, även om samtliga alternativ kommer att gå att ta från bilen med lagom tur med GPSen...
KontraverseZone.png
KontraverseZone.png (1.86 MiB) Viewed 2754 times
Post Reply

Return to “Västmanland”