Frustrationstråden

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Frustrationstråden

Post by Fredrick »

När man åker till Nybro för att ta den enda gula fula zonen - och turf ligger nere.
http://www.youtube.com/watch?v=0YaHqekMtE8

Har planerat att åka dit, så många gånger.
Men men :P
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Frustrationstråden

Post by Drassen »

Något som gör mig lite frustrerad är när man ska utveckla turf och fixa buggar osv. å så helt plötsligt dör ens #¤#"#&&### Zepto notebook...okej...man har väl inte sparat på nån timme men sånt händer..bara å starta om datorn å börja om.
MEN när man startar om så upptäcker man att datorjäveln bluescreenar om å om igen...men sånt händer..bara installera om windows å börja om.
MEN när man lagt sina timmar på att installera om windows och alla program som man vill ha så upptäcker man plötsligt att skärmen börjar flimmra och grafikkortet DÖR...okej sånt händer...bara å starta om datorn å fippla me drivrutiner/bios/whatever.
MEN det går inte för grafikkortet har dött fysiskt i denna ljuva danska notebook från 2008, vars företag har gått i konkurs för övrigt...men sånt händer..bara å börja spara ihop pengar till en ny dator (LÄS: kan påverka utvecklingstakten i Turf)

Nåja, de va mitt bidrag till frustrationstråden, nu är det slutgnällt...ja ska försöka övertyga jossan om att hon ska låna ut sin dator tills vidare och simons dator fungerar iaf...ta i trä:) Show must go on givetvis!

(ny version planeras inom nån dag... får se vad vi hinner med men de finns redan nu intressanta grejer...chatthistorik, fungerande meddelanden osvosv..)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Frustrationstråden

Post by Drassen »

Aaah, finns det något bättre än att börja det nya året på noll så att man kan få en helt clean start på nya året.

Jag kan gladeligen meddela att min Hero har dukat under helt och 2011 kommer därmed att inledas både dator och mobil-löst :lol:

2011 ser ut att bjuda på en del inköp 8-)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
simonarvestrand
Posts: 272
Joined: 04 Aug 2010 19:41
Country: Sweden
Location: Rinna - Östergötland
Contact:

Re: Frustrationstråden

Post by simonarvestrand »

Andreas wrote:Aaah, finns det något bättre än att börja det nya året på noll så att man kan få en helt clean start på nya året.

Jag kan gladeligen meddela att min Hero har dukat under helt och 2011 kommer därmed att inledas både dator och mobil-löst :lol:

2011 ser ut att bjuda på en del inköp 8-)
Strular det med dator så har jag en bärbar med ubuntu i över
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Frustrationstråden

Post by Drassen »

Tackar till er som erbjudit sig att låna ut dator!

Ja lånar dock jossans för tillfället, funkar fint:)

Förresten så började 2011 mkt bra...upptäckte att min hero för andra gången helt magiskt har återupplivats.

bra år!
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
sweet
Posts: 104
Joined: 29 Dec 2010 16:25

Re: Frustrationstråden

Post by sweet »

FAN försökte ta Mossebacketorg i dag och GPSen hade fnatt...

Gick inte så jag gav upp den...

Ilka så var det bekymmer med Fatbursparken, den fick jag dock till slut...
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Frustrationstråden

Post by tomtebloss »

Mitt 16 Gb minneskort som jag har i mobilen har gett upp. Först sa mobilen att den bara kunde montera den som skrivskyddad. Men nu vill den formatera hela skiten.

Provade den nu i datorn. Där fungerar den fortfarande dock, så hoppet är inte helt slocknat än. Håller på att göra backup på det som går. Nån brut.googlemaps.cache-fil som spökar för den går inte att kopiera.

Räddas det som räddas kan! Sen blir det nog omformatering... och jag som ska turfa in de nyplacerade zonerna i Arboga hade jag tänkt. Har inte tid med det här strulet nu!
sweet
Posts: 104
Joined: 29 Dec 2010 16:25

Re: Frustrationstråden

Post by sweet »

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAgggggggggggh!


Fan
GPSen strular
3G och GPRS strular.
Batteriet sugs ut av kylan, tror även att dom andra problemen beror på kylan jag läger av för i dag, pallar inte med detta just nu...
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Frustrationstråden

Post by Jojje »

sweet wrote:AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAgggggggggggh!


Fan
GPSen strular
3G och GPRS strular.
Batteriet sugs ut av kylan, tror även att dom andra problemen beror på kylan jag läger av för i dag, pallar inte med detta just nu...
Själv väntar jag på värme, bar mark och sol. ;)
Bara en zon till
sweet
Posts: 104
Joined: 29 Dec 2010 16:25

Re: Frustrationstråden

Post by sweet »

Nu funkar i alla fall gps och 3g...
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”