Frustrationstråden

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Frustrationstråden

Post by Arias »

jag är fortfarande riktigt pissed off på att jag inte lyckades fixa bild bidrag från semestern för tävlingen, hade bästa planen. Sen fick jag ont om tid och fick inte igång mobildata...
Sjukt irriterad!
förlåt andreas, för uteblivet bidrag :(
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Frustrationstråden

Post by Drassen »

Inte ok!
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
humbug
Donator
Posts: 37
Joined: 23 Jan 2011 19:36

Re: Frustrationstråden

Post by humbug »

I flera dagar hade jag sett fram emot att anlända till stockholm central och promenera ner genom gamla stan och runt på söder och ta massor av zoner. Håller annars till i Malmö, men jobbet tog mig upp till huvudstan, och jag lyckades skjuta fram ett möte så jag skulle hinna turfa runt i 2 timmar, såg framför mig hur hela turf-stockholm skulle notera min ankomst när zon efter zon övertogs. Frustrationen var inte liten när det visar sig att gps'en totalt ballat ur och inte placerar mig i zonen utanför stationen, utan istället mitt i havet utanför danmark! Trots omstarter av både turf och mobilen, ominstallation av turf osv osv så får jag ingen korrekt gps-signal, utan får snopet promenera runt och titta på zonerna utan att ta en enda. Knäckt!

Telefonen (desire hd) var väldigt varm när jag steg av tåget, jag använde den flitigt hela tågresan och hade den under hela tiden på laddning (för att inte få batteriproblem), så jag skulle tro på att det berodde på detta. På kvällen kunde jag ändå ta lite zoner, men när jag idag åkte tåg hem så hände samma sak med mobilen, gps'en ballade ur och inga zoner kunde jag ta på vägen hem från stationen. Fick lite revansch-turf igår och imorse i stockholm, men jag visste nog inte riktigt hur mycket turf betydde förrän gps'en krånglade, kändes som att promenaden var "helt i onödan".. :)
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Frustrationstråden

Post by Drassen »

Jäkla surt de där me telefonernas gps:er som är lite tveksamma ibland..

Om man vill ta sitt turfande till en mer vetenskaplig nivå så rekommenderar jag att man googlar på GDOP och RAIM för att se hur gps:en kommer att fungera;)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Frustrationstråden

Post by Thunell »

Var ledig idag så jag hade tänkt cykla runt stan för att ta de zoner jag inte ägde(ca 50st). Allt gick bra utan några som helst problem de första 20 tagningarna, sen kom frustrationen. Telefonen(SGS) flippade ur totalt och vägrade hitta och låsa mot satelliter. När den väl låste så visade den 100m fel. Jag lyckades efter 45min ta 2 av 3 zoner innan jag tröttnade och cyklade hem :| . Får se om jag har lust att testa igen sen.
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Frustrationstråden

Post by mortuus »

samsung har fått mycket kritik för sin kassa gps på sina mobiler, andra tillverkare verkar inte lida av detta problem.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Frustrationstråden

Post by StarDust »

Det är många som fortfarande klagar på SGS men jag tycker att efter 2.2 så funkar den jättebra... Visst, ibland kan den inte låsa satelliterna men då startar jag om gpsen och det funkar prima efter nån minut. Det är rena himmelriket jämfört ned förut då man kunde ha flera hundra meter fel.
Har du provat att stänga av och slå på gpsen och främst av allt stängt av mobila nät positioneringen som är hemsk?
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Frustrationstråden

Post by Thunell »

För det mesta funkar min gps hyfsat och har alltid gjort, det händer bara någon gång ibland och då får man snällt vänta på lite tur. Jag har testat det mesta och ibland går det, ibland inte.

//Thunell
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Frustrationstråden

Post by Fredrick »

När man står och väntar in zontagning nr 50.000 - och alla andra gör samma sak,
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Re: Frustrationstråden

Post by Jojje »

Fredrick wrote:När man står och väntar in zontagning nr 50.000 - och alla andra gör samma sak,
Det här är precis rätt tråd för ämnet. Känns inte okej att bli tvåa. Du tog din zon 4sek efter mig. :D
Bara en zon till
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”