Östergötland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

tomtebloss
Country: Sweden

Re: Östergötland

Post by tomtebloss »

Thunell wrote:Zonen EmergenZone i Linköping ligger inte speciellt bra nu och kommer inte göra det på ett antal månader...
Den är flyttat sen några dagar tillbaka, men forumet låg nere då så jag kunde inte skriva.
milajoon

Post by milajoon »

taborzone i norrköping, ligger på en dagisplats. känns lite fel när man står precis vid grinden å staketet för att komma åt zonen. för att gå in på dagis gården vågar jag inte. de finns lite parker i närheten, de kanske vore bättre att flytta zonen till en lämpligare plats
Blabert
Zonemaker

Post by Blabert »

milajoon wrote:taborzone i norrköping, ligger på en dagisplats. känns lite fel när man står precis vid grinden å staketet för att komma åt zonen. för att gå in på dagis gården vågar jag inte. de finns lite parker i närheten, de kanske vore bättre att flytta zonen till en lämpligare plats
Ny plats och nytt namn :-)
Image
eee

Post by eee »

tomtebloss wrote:
Thunell wrote:Zonen EmergenZone i Linköping ligger inte speciellt bra nu och kommer inte göra det på ett antal månader...
Den är flyttat sen några dagar tillbaka, men forumet låg nere då så jag kunde inte skriva.
Nya stället är bra förutom att GPSen ofta får problem pga höga byggnader och träd. Gör zonen större åt alla håll, särskilt västerut.
Blabert
Zonemaker

Post by Blabert »

eee wrote:
tomtebloss wrote:
Nya stället är bra förutom att GPSen ofta får problem pga höga byggnader och träd. Gör zonen större åt alla håll, särskilt västerut.
Större nu, hoppas det hjälper.
Image
turftreken

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by turftreken »

Efter att ha terroriserat Linköping under påsken så har jag följande kommentarer. Blueziproad, ytters olämplig zon står mitt i ett buskage fullt med taggar så förr eller senare kommer någon att förstöra sina kläder :(

Riderzon står i en temporär hage för hästar. Den är väl avmarkera och det är tveksamt om den verkligen är en offentlig plats..

Hur var det med zoner och parkeringsplatser? fyra av fem zoner. I tornby ligger på eller i direkt anslutning på parkeringsplatser... Såg några till under mitt nattliga turfande men kommer inte ihåg vart..

I övrigt en mycket tufvänlig stad som jag gillar skarpt.. Imorgon beger jag mig norrut igen till allas stora glädje ;) i bagaget jag en mängd nya medaljer bla 24an samt lite knappt 100 unika zoner :)

Sent from my LT15i using Tapatalk
lars

Post by lars »

Zonen Älvan ligger mitt ute på en åker och är inte allmänplats efter att åkern är sådd. Bör flyttas till närliggande väg t ex.
SunYour
Zone General

Post by SunYour »

Märklig placering.... flyttad lite närmare Älvan...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
gurubashi

Post by gurubashi »

Älvan har diskuterats tidigare och också använts som exempel på en mycket uppskattad "ödemarkszon". Och tidigare placering har fungerat en del av året, men du har rätt, att ha en massa folk springandes ute i sin sådda åker vår och sommar skulle få vilken bonde som helst att lacka ur (*).

Den nya placeringen ser bättre ut, men nu måste jag ju dit för att spana in den på plats...

(*) (Ser framför mig en Turfare löpandes iväg över vetefältet med mobilen i högsta hugg och en skitförbannad bonde med hagelbössa efter sig...)
Image
SunYour
Zone General

Post by SunYour »

:-)
Föredömligt att göra en fältundersökning på en gång, för så tolkade jag det :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Locked

Return to “Östergötland”