Västernorrland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by turftreken »

Nu har jag trampat igenom de allra flesta zonerna i Sundsvall med omnejd och har några förslag på ändring av zoner

Domsagazone: Just nu är namnet missvisande. Zonen ligger på en parkering bakom åkersviksskolan. Rätt tråkig bilturfningszon på en bakgård till en skola. Förslagsvis flyttas den ett tiotal meter västerut så att vi faktiskt ser domsaga.

Greenzone: Den nedre delen av denna zon ligger på en parkering som med lätthet kan tas med bil. Flytta/minska zonen så att den ligger i parkdelen av zonen.

Hedschool: Ligger lite nära väggen på hedberska skola och GPS signalen bara studsar. Sedan ligger den lite tråkigt till och är lätt att ta med bil. Föreslår att den flyttas ett tiotal meter västerut mot idrottsplatsen.

Sundsquare: Varför finns inte zonen mitt i Sundsvall. Dvs kring statys. Sätt den i mitten av torget istället för i hörnet.

Det var allt för denna gång. Ni andra från Svall får gärna tycka till kring mina förslag :-)
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by Jojje »

turftreken wrote: Ni andra från Svall får gärna tycka till kring mina förslag :-)
Finns upp mot 20 stycken zoner i Sundsvall som man kan ta med bil (utan att kliva ur). Tråkigt men sant.

Eftersom våran zonfixare hör hemma i Uppsala så känner inte han till alla dessa zoner och kan ändra dom. Därför hade det varit bra med en från orten, men så får det ju tydligen inte gå till. :|
Bara en zon till
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by turftreken »

Jojje167 wrote:
turftreken wrote: Ni andra från Svall får gärna tycka till kring mina förslag :-)
Finns upp mot 20 stycken zoner i Sundsvall som man kan ta med bil (utan att kliva ur). Tråkigt men sant.

Eftersom våran zonfixare hör hemma i Uppsala så känner inte han till alla dessa zoner och kan ändra dom. Därför hade det varit bra med en från orten, men så får det ju tydligen inte gå till. :|
Lite halvtrist att de är så men det är väll det som vi är till för. Dvs att tala om tokiga zoner. Generellt så är jag faktiskt imponerad över hur bra många av zonerna är placerade. Även om zonfixarna får hjälp via appen så antar jag att det ligger en hel del research bakom utplaceringen av zoner.

Personligen gillar jag inte alls domsagazonen. Otroligt konstigt placerad och skulle vilja ha den flyttad 60-70 meter västerut (t.ex. vid lekparken mittemot domsaga). Domsaga är en schysst byggnad men det är inte gaveln på åkersviksskolan..

Vi för väll se vad vår zonfixare säger när han har läst inläggen :-)
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by Jojje »

turftreken wrote:
Jojje167 wrote:
turftreken wrote: Ni andra från Svall får gärna tycka till kring mina förslag :-)
Finns upp mot 20 stycken zoner i Sundsvall som man kan ta med bil (utan att kliva ur). Tråkigt men sant.

Eftersom våran zonfixare hör hemma i Uppsala så känner inte han till alla dessa zoner och kan ändra dom. Därför hade det varit bra med en från orten, men så får det ju tydligen inte gå till. :|
Lite halvtrist att de är så men det är väll det som vi är till för. Dvs att tala om tokiga zoner. Generellt så är jag faktiskt imponerad över hur bra många av zonerna är placerade. Även om zonfixarna får hjälp via appen så antar jag att det ligger en hel del research bakom utplaceringen av zoner.

Personligen gillar jag inte alls domsagazonen. Otroligt konstigt placerad och skulle vilja ha den flyttad 60-70 meter västerut (t.ex. vid lekparken mittemot domsaga). Domsaga är en schysst byggnad men det är inte gaveln på åkersviksskolan..

Vi för väll se vad vår zonfixare säger när han har läst inläggen :-)
Googles karta över Sundsvall har varit förskjuten, men nu när den blivit fixad så ligger vissa zoner "fel". Vissa har jag inte brytt mig om att rapportera till vår zonfixare, då jag inte tycker att det gjorde så mycket att de hamnade några meter fel.

Men just domsaga-zonen så håller jag med dig om att den inte ligger så att man ser får fokus på domsaga när man står i den. Den låg på gräsmattan bredvid förut (eller den gjorde det på kartan iaf, den har alltid legat på parkeringen när man befunnit sig på plats).
Bara en zon till
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västernorrland

Post by StarDust »

Det här är ju inte mitt fel, utan googlesfel att det tidigare in gick att skapa zoner på rätt ställe i Sundsvall. :(
Jag har åtgärdat de zoner ni påpekat och även ändrat några tilljag la märke till under tiden.

Dessutom tycker jag av säkerhetsskäl att det verkligen inte borde finnas zonbyggare för ett område dennabor i.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by turftreken »

StarDust wrote:Det här är ju inte mitt fel, utan googlesfel att det tidigare in gick att skapa zoner på rätt ställe i Sundsvall. :(
Jag har åtgärdat de zoner ni påpekat och även ändrat några tilljag la märke till under tiden.

Dessutom tycker jag av säkerhetsskäl att det verkligen inte borde finnas zonbyggare för ett område dennabor i.
Ingen sa att det var ditt fel, som du ser i ett av mina inlägg så är jag snarare imponerad av hur pass bra zonerna ligger. Helst med tanke på att ni inte bor i stan :-) Och de som blir galna ser vi till att rapporter så har du en chans att fixa till dem..

Hur som helst så jag har turfat igenom de flesta av zonerna idag och det blev RIKTIGT bra! Och tack för den nya zonen. Märkte också att du hade flyttat en zonen vid en av broarna och det blev en bra förbättring.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västernorrland

Post by StarDust »

:D
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by SEALen »

riceri wrote:Jag tycker Montörsouth borde flyttas lite. Just nu ligger den över hela ån och lite på stranden. Det är ingen vattenzon men nästan så man måste ner i vattnet ibland :) Ofta går den bra att ta men som inatt lyckades jag inte ta den fast jag aldrig varit så långt in i den zonen.

Jag förstår inte varför den ska ligga över vattnet, den kan lika väl ligga på land och över cykelvägen där. Den kommer ändå inte gå att bilturfa!
Tycker också denna zon ligger dumt till. Den ligger precis bredvid en privat villa. Nog för att det går förbi en liten vandringsstig där men har man aldrig varit där som jag och kom med bil så gick jag in via deras infart(!!). Hade de varit hemma hade de nog undrat vem jag var och vad jag höll på med.

Flytta zonen närmare bron över ån där man ser att stigen kommer ut ur skogen tycker jag.
Image
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by turftreken »

SEALen wrote:
riceri wrote:Jag tycker Montörsouth borde flyttas lite. Just nu ligger den över hela ån och lite på stranden. Det är ingen vattenzon men nästan så man måste ner i vattnet ibland :) Ofta går den bra att ta men som inatt lyckades jag inte ta den fast jag aldrig varit så långt in i den zonen.

Jag förstår inte varför den ska ligga över vattnet, den kan lika väl ligga på land och över cykelvägen där. Den kommer ändå inte gå att bilturfa!
Tycker också denna zon ligger dumt till. Den ligger precis bredvid en privat villa. Nog för att det går förbi en liten vandringsstig där men har man aldrig varit där som jag och kom med bil så gick jag in via deras infart(!!). Hade de varit hemma hade de nog undrat vem jag var och vad jag höll på med.

Flytta zonen närmare bron över ån där man ser att stigen kommer ut ur skogen tycker jag.
Fast jag håller med våra zonfixare... och du behöver inte ta vägen via gården. Stanna vid bron och knalla ned til stigen. Sedan är du minst 30 meter ifrån huset när du hör "taking zone". Stigen verkar dessutom rätt många gå på så de i huset är nog rätt vana. Däremot så håller jag med om att vi inte skall gå över gården.. Känns lite för privat
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västernorrland

Post by StarDust »

SEALen wrote:Tycker också denna zon ligger dumt till. Den ligger precis bredvid en privat villa. Nog för att det går förbi en liten vandringsstig där men har man aldrig varit där som jag och kom med bil så gick jag in via deras infart(!!). Hade de varit hemma hade de nog undrat vem jag var och vad jag höll på med.

Flytta zonen närmare bron över ån där man ser att stigen kommer ut ur skogen tycker jag.
Jag ändrade zonen tidigare så man inte behöver stå mitt i vattnet eller bland nässlor. Man kan i princip stå mitt på stigen nu. Det anser jag som en väldigt snäll zon.
Om zonen är svår att ta av bilturfare så tänker jag verkligen inte ändra på den zonen mer :D
Jag vill tillägga att pinsamma zoner är inte skäl att flytta dem. Det finns massvis med sådana utspridda över landet. Zonen är på offentlig mark så det är inga problem att stå där!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Locked

Return to “Västernorrland”