Page 3 of 6

Re: Blocktiden och svårighet att fånga nya användare

Posted: 19 Jun 2013 11:38
by StarDust
Förläng blocktiden till en timme. Man kan ju knappt hålla hälften av zonerna man tänkte ta på en runda innan de försvinner i andra änden.

Re: Blocktiden och svårighet att fånga nya användare

Posted: 19 Jun 2013 11:51
by mortuus
StarDust wrote:Förläng blocktiden till en timme. Man kan ju knappt hålla hälften av zonerna man tänkte ta på en runda innan de försvinner i andra änden.
mjo borde vara 1minut mellan lvl30-60, alltså att är man lvl 40 så har man 40min blocktid osv.. och dom få i toppen som är nästan 50 ska då ha 50min blocktid, tycker det är trist att blocktiden stannar vid lvl30 bara.

Re: Blocktiden och svårighet att fånga nya användare

Posted: 19 Jun 2013 12:44
by Cee
Då skulle aktiviteten sjunga rätt drastiskt på många ställen. Det har varit så innan vad jag vet så det lär ju finnas skäl till att det inte är så längre.

2-3 spelare skulle ju kunna ödelägga hela centrala Göteborg utan några större problem med så långa tider. Det uppmuntrar ju knappast till fortsatt spelande för övriga.

Re: Blocktiden och svårighet att fånga nya användare

Posted: 19 Jun 2013 13:17
by mortuus
Själv ser jag inte varför man ska lvla efter 30 då? ska spelet bara gynna nybörjare är det ju ingen vits att spela mycket direkt, det ska ju skala efter din level förstår inte varför det skulle bli ett problem, är man ny så behöver man ju vara aktiv och vi som spelat ett tag kanske tycker att 30min är bara klent då det finns upp till lvl 60, dock lär väl ingen få den men ändå dom med högst lvl förtjänar mer än 30min blocktid men det är ju upp till turfdev hur dom tänkt sig detta.

Re: Blocktiden och svårighet att fånga nya användare

Posted: 19 Jun 2013 13:29
by StarDust
mortuus wrote:Själv ser jag inte varför man ska lvla efter 30 då? ska spelet bara gynna nybörjare är det ju ingen vits att spela mycket direkt, det ska ju skala efter din level förstår inte varför det skulle bli ett problem, är man ny så behöver man ju vara aktiv och vi som spelat ett tag kanske tycker att 30min är bara klent då det finns upp till lvl 60, dock lär väl ingen få den men ändå dom med högst lvl förtjänar mer än 30min blocktid men det är ju upp till turfdev hur dom tänkt sig detta.
"." är ett koolt tecken ;-)

Re: Sv: Blocktiden och svårighet att fånga nya användare

Posted: 19 Jun 2013 13:34
by Blabert
mortuus wrote:Själv ser jag inte varför man ska lvla efter 30 då? ska spelet bara gynna nybörjare är det ju ingen vits att spela mycket direkt, det ska ju skala efter din level förstår inte varför det skulle bli ett problem, är man ny så behöver man ju vara aktiv och vi som spelat ett tag kanske tycker att 30min är bara klent då det finns upp till lvl 60, dock lär väl ingen få den men ändå dom med högst lvl förtjänar mer än 30min blocktid men det är ju upp till turfdev hur dom tänkt sig detta.
Det finns säkert mycket bättre belöningar än högre blocktid för de med hög rank. Vad dessa kan vara är frågan dock.. Turfdev har ju i flera år pratat om mytomspunna perks för högrankade, vi får väl se..

Tapatalked from my Xperia Z

Re: Blocktiden och svårighet att fånga nya användare

Posted: 19 Jun 2013 15:37
by Cee
mortuus wrote:Själv ser jag inte varför man ska lvla efter 30 då? ska spelet bara gynna nybörjare är det ju ingen vits att spela mycket direkt, det ska ju skala efter din level förstår inte varför det skulle bli ett problem, är man ny så behöver man ju vara aktiv och vi som spelat ett tag kanske tycker att 30min är bara klent då det finns upp till lvl 60, dock lär väl ingen få den men ändå dom med högst lvl förtjänar mer än 30min blocktid men det är ju upp till turfdev hur dom tänkt sig detta.
Skulle alla saker skala på samma sätt precis hela tiden skulle spelet bli ospelbart tillslut. Varför ens stanna på lvl 60 och 60 minuter när man kan ha 120 på båda? Efter ett tag så skulle det ju nästintill bli omöjligt för lägre spelare att kunna spela, det skulle bara döda Turf på sikt.

Som Blabert säger så finns det antagligen bättre sätt att belöna att långt spelande på.

Re: Blocktiden och svårighet att fånga nya användare

Posted: 19 Jun 2013 16:57
by mortuus
På vilket sätt? ni får det att låta som blockerade zoner är något dåligt, det är ju en del av spelet och inget annat. Som det är nu är det inget problem om nån blockar hela stan med 30min, det är ju bara gå andra hållet och vips problemet borta. Det ska inte alltid vara att zoner är tillgängliga för en, man är ju trots allt inte ensam i sin stad, ju större desto fler som turfar. Jag ser inte vad man ska bli belönad än längre blocktider baserade på rank, vore ju kul om några exempel kom upp, så kan man släppa diskussionen om blocktider.

Re: Blocktiden och svårighet att fånga nya användare

Posted: 20 Jun 2013 06:08
by tomtebloss
Vid halverad blocktid så kan dubbelt så många spelare ta en zon per dygn. I teorin då. Övertagningstid spelar naturligtsvis in.

Re: Blocktiden och svårighet att fånga nya användare

Posted: 20 Jun 2013 12:56
by Isengrim
Halverad blocktid kommer bara öka koncentrationen på spelare på lätturfade spelare och minska i utkanterna.