Re: Blocktiden och svårighet att fånga nya användare
Posted: 19 Jun 2013 11:38
Förläng blocktiden till en timme. Man kan ju knappt hålla hälften av zonerna man tänkte ta på en runda innan de försvinner i andra änden.
The official turf forum
https://forum.turfgame.com/
mjo borde vara 1minut mellan lvl30-60, alltså att är man lvl 40 så har man 40min blocktid osv.. och dom få i toppen som är nästan 50 ska då ha 50min blocktid, tycker det är trist att blocktiden stannar vid lvl30 bara.StarDust wrote:Förläng blocktiden till en timme. Man kan ju knappt hålla hälften av zonerna man tänkte ta på en runda innan de försvinner i andra änden.
"." är ett koolt teckenmortuus wrote:Själv ser jag inte varför man ska lvla efter 30 då? ska spelet bara gynna nybörjare är det ju ingen vits att spela mycket direkt, det ska ju skala efter din level förstår inte varför det skulle bli ett problem, är man ny så behöver man ju vara aktiv och vi som spelat ett tag kanske tycker att 30min är bara klent då det finns upp till lvl 60, dock lär väl ingen få den men ändå dom med högst lvl förtjänar mer än 30min blocktid men det är ju upp till turfdev hur dom tänkt sig detta.
Det finns säkert mycket bättre belöningar än högre blocktid för de med hög rank. Vad dessa kan vara är frågan dock.. Turfdev har ju i flera år pratat om mytomspunna perks för högrankade, vi får väl se..mortuus wrote:Själv ser jag inte varför man ska lvla efter 30 då? ska spelet bara gynna nybörjare är det ju ingen vits att spela mycket direkt, det ska ju skala efter din level förstår inte varför det skulle bli ett problem, är man ny så behöver man ju vara aktiv och vi som spelat ett tag kanske tycker att 30min är bara klent då det finns upp till lvl 60, dock lär väl ingen få den men ändå dom med högst lvl förtjänar mer än 30min blocktid men det är ju upp till turfdev hur dom tänkt sig detta.
Skulle alla saker skala på samma sätt precis hela tiden skulle spelet bli ospelbart tillslut. Varför ens stanna på lvl 60 och 60 minuter när man kan ha 120 på båda? Efter ett tag så skulle det ju nästintill bli omöjligt för lägre spelare att kunna spela, det skulle bara döda Turf på sikt.mortuus wrote:Själv ser jag inte varför man ska lvla efter 30 då? ska spelet bara gynna nybörjare är det ju ingen vits att spela mycket direkt, det ska ju skala efter din level förstår inte varför det skulle bli ett problem, är man ny så behöver man ju vara aktiv och vi som spelat ett tag kanske tycker att 30min är bara klent då det finns upp till lvl 60, dock lär väl ingen få den men ändå dom med högst lvl förtjänar mer än 30min blocktid men det är ju upp till turfdev hur dom tänkt sig detta.