Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Sv: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

Krigsholm wrote:Är det bara jag som tycker att Hillforest ligger för nära skolan? Grymt mycket skolbarn som leker i skogen runtom.

Skickat från min Galaxy S3 - http://www.krigsholm.com
Varken bättre eller sämre än andra zoner utanför skolor, det kommer tillfällen då man väljer att inte ta såna zoner.
Idrottsdag i Malmaberg zonen, då avstod jag att ta den.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Blabert »

Ser ju ut som ett gränsfall, har ju avstånd till skolan men kan mycket väl tänka mig att barnen är där och leker ändå. Några förslag på ny plats?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

Billstabacken hamnade lite fel, nedanför backen och inte i den som det var tänkt i förslaget. Jag skulle vilja sen den tvärs över vägen så den blir så kort som möjligt, max 15m så det blir lite utmaning att ta den.
Jag stannade till och tog ett screenshot när jag stod där jag skulle vilja ha zonen, varför just där säger den andra bilden ;) Man får jobba lite om man missar zonen :D
Attachments
billstabacken1.PNG
billstabacken1.PNG (244.89 KiB) Viewed 2302 times
billstabacken2.JPG
billstabacken2.JPG (64.89 KiB) Viewed 2302 times
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Blir det inte en bilzon då?
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Blabert wrote:Ser ju ut som ett gränsfall, har ju avstånd till skolan men kan mycket väl tänka mig att barnen är där och leker ändå. Några förslag på ny plats?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Jajamensan, där i backen lekte man en del på rasterna :-)

Det går ju alltid att förlänga zonen en bit in i skogen i riktning mot fotbollsplanerna bakom där det går ett antal stigar...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

jimarild wrote:Blir det inte en bilzon då?
Inte mer än den är idag.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Den nya Hawkfoot var besvärlig att ta utan att störa fotbollsträningen, eller rättare sagt skott- och målvaktsträningen. Det är ett högt staket runt planen och man måste nära på in på planen för att sedan anmäla sig som suspekt men frivillig bollkalle bakom målet (där zonen är). Tror inte att hjulspår från cyklar uppskattas det minsta där. Sommarproblem?

Har inget förslag på bättre placering.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

HillForest och Billstabacken är inte dåliga zoner så jag tänker inte flytta dem, vi har sagt att pillande på zoner kommer inte att ske.
Hawkfoot ligger väl inte på själva planen? Om den inte gör det så ser jag inte någon anledning att den ska flyttas. Lite får man skämmas och ett högt staket är väl bara bra, då slipper du få bollar på dig.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

StarDust wrote:HillForest och Billstabacken är inte dåliga zoner så jag tänker inte flytta dem, vi har sagt att pillande på zoner kommer inte att ske.
Billstabacken är kanske inte dålig där den ligger i slutet på gatan, men tråkig och har inget med sitt namn att göra känns det som. Synd att den inte hamnade där jag föreslog ialla fall :(
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Jag vet faktiskt inte vem det är som har byggt den, inte den officielle zonmakaren för regionen iaf, det är jag.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Locked

Return to “Västmanland”