Jönköping och Huskvarna

Moderator: Zonemakers

User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Toubkal »

MadMajk wrote:Tjopp

Jag har funderat lite och kommit fram till att ett antal zoner bör få ny plats. Av alla zoner vi fick så hamnade väldigt många på platser där väldigt få/inga turfare är aktiva.

Om jag inte minns helt fel så sa/skrev du Blabert att du följde våra önskemål vilket såklart uppskattas, dessutom att du hellre sett en förtätning i områden med högre aktivitet. Jag är nu och var då inne på samma spår. Därmed föreslår jag att varannan zon söder om huvudkärnan flyttas från typ Norrahammar/Taberg/Barnarp och fördelas jämt i Huskvarna/Jönköping.

Nu kommer garanterat någon att säga nej till detta och må så vara. Min tanke är väl sådan att jag hoppas att det blir mer fart i ovan nämnda orter. Fast innan dess hoppas jag att mitt förslag hörsammas så att aktiva områden av turfare får mer att bita i. Och när/om det blir mer fart, aktiva turfare i ytterområdena kan zonerna placeras ut på nytt.

Jobbigt? Krångligt? Ja kanske så men det gynnar aktiva turfare i aktiva områden och på så sätt gynnar det turf på det stora hela.
nej ;)
Amen hallå asså, ska nåra sällan tagna zoner väck så är det väl de övre zonerna i Huskvarna, alltså egnahem, petersberg å vad de områdena kallas. de tas ju ännu mer sällan än hovslätt/norrahammar/taberg/barnarp. Hällstorpsvägen var det inte jag som bad om så de får gärna flytta till huskvarna om du tycker det får plats fler där. Nån kanske kunde få hamna vid Eklundshov så Styra får mer att göra upp mot Bankeryd/Habo. Ljungarum är också lite glest. Jämnt fördelat mellan Jkpg och Huskvarna blir ju lite skumt, det är ju en viss skillnad mellan de orterna i storlek...
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Toubkal »

Sådärja, nu har jag lagt ett av mina zonförslag mer centralt som MM önskar. Vid Röde Påle/Dödskallekullen eftersom det finns ett glapp där mellan Värnamoroad och Rawflat. Överhuvudtaget är det väldigt glest i Ljungarum. Vår käre zonutläggare får gärna flytta någon av de mer avlägsna nya zonerna i Tabergsdalen/Barnarp om han inte vill lägga ut en ny.
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Blabert min vän :P

Dacop reflekterade just över det faktum att vår region inte tilldelats en enda ny zon denna omgången. Den första gången sedan dec 2011 och undrar liksom jag, vad som gick fel :?: Hur som helst har jag lagt mina förslag och hoppas att du hörsammar vår önskan om tillskott på turfkartan.

Det finns både tid och zonförslag att pytsa ut innan klockan slår 12 idag. Vi skulle acceptera tilldelning senare på dagen också för den delen ;)
MadMajk SJTD
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Blabert »

MadMajk wrote:Blabert min vän :P

Dacop reflekterade just över det faktum att vår region inte tilldelats en enda ny zon denna omgången. Den första gången sedan dec 2011 och undrar liksom jag, vad som gick fel :?: Hur som helst har jag lagt mina förslag och hoppas att du hörsammar vår önskan om tillskott på turfkartan.

Det finns både tid och zonförslag att pytsa ut innan klockan slår 12 idag. Vi skulle acceptera tilldelning senare på dagen också för den delen ;)
Lite sent, men väl bekomme ;-)
Image
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Blabert wrote:
MadMajk wrote:Blabert min vän :P

Dacop reflekterade just över det faktum att vår region inte tilldelats en enda ny zon denna omgången. Den första gången sedan dec 2011 och undrar liksom jag, vad som gick fel :?: Hur som helst har jag lagt mina förslag och hoppas att du hörsammar vår önskan om tillskott på turfkartan.

Det finns både tid och zonförslag att pytsa ut innan klockan slår 12 idag. Vi skulle acceptera tilldelning senare på dagen också för den delen ;)
Lite sent, men väl bekomme ;-)
Bättre sent än aldrig,tackar,petar du in ett par 3 i Jönköping så det alldeles utmärkt ;)
MadMajk SJTD
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Haudi

Idag har jag gåturfat genom stan i en lagom och skön takt,kändes kanon. Men jag saknar zoner på ett gäng platser och jag gissar att jag inte är ensam. Jag kan omöjligt sitta här hemma bakom tangentbordet och be om zoner än här än där. Detta för att jag vet att det finns mängder av förslag. Så mitt önskemål är att ärade zonutläggare sätter sig ner och kollar läget och ger oss en pyts så vi får lite nya vägar att yra runt på. Detta är fortfarande vansinnigt kul och mycket vill ha mer, av det roliga såklart :lol:
MadMajk SJTD
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Toubkal »

Nu måste du ha önskat riktigt seriöst Majken och lagt orden som sammet i zonläggarens öron för nu börjar det vist hända saker.. :)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Blabert »

Lite förtätningar gjorda..
Image
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Toubkal »

Tack så mycket snälle Blabert! :) , även om de nya lägena inte direkt kändes särskilt glesa.
Ljungarum, Haga, Gräshagen och Tokarp har upp till 1000 meter mellan zonerna. där kan man snacka behov av lite utfyllnad. Men det kanske kommer. Får suga lite till på karamellen. :)
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Toubkal »

Till nästa gång kanske detta glesa område kunde få lite förtätningar?
https://www.dropbox.com/sh/4gmsv7li9r0wsjg/1a6cGtC9U4?m
Last edited by Toubkal on 18 Sep 2013 13:12, edited 3 times in total.
Post Reply

Return to “Jönköping”