Medaljer - Förslagstråden (old)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Locked
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by SunYour »

Min regnjacka är fortfarande skitig sedan vurpan för några månader sedan... kan jag ju fota :-)
StarDust, höj sadeln!
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by tomtebloss »

Intyg från läkaren att man har fraktur på revben? Fast bevisa att det skedde under en turfrunda vet jag inte hur jag ska göra.
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Westeras »

Tur att man lagt upp bevis i Turfskadetråden :mrgreen:
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Thunell »

Man ska alltså få en medalj för att klanta till det( eller rentav skada sig med flit)?

Isf har jag cyklat in i en buss, dock inget bevis utom lite gnäll om det i gtalk-chatten...
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Ememel »

Skulle säga att Stardust borde få en medalj enbart för att han förlängde en förkylning med ca en månad i januari då han inte kunde låta mig komma före honom. Trots visst bilturfande var det det massiva fotarbetet som gjorde att han vann fyra veckor till med hosta.

Annars är jag tveksam till konceptet eftersom jag anser att medaljerna ska vara lite extra kul krydda för att få ut medelturfaren. Skador är inte kul.
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Zontjuven »

Förslaget med siffra i medaljen är bra. (antal eager weasel mm )

En annan variant är att ha medaljband på medaljerna och ha siffran där, eller olika färger på medaljbanden, gyllene kransar rund medaljen osv osv
Alla heraldiker får väl tuppjuck, men man kan ju göra medaljerna och banden så snygga som möjligt.

Som vidare förslag för nya medaljer borde man införa:

- Antal aktiva rundor medalj (minikrav på x antal poäng eller takes per runda)
- Antal aktiva år medalj (alla rundor gjorda under året , med minikrav som ovan)
- Winter turf series enligt Blaberts förslag (guld, silver, brons)

Kommer inte på fler nya just nu....
Man ska absolut inte underskatta betydelsen av medaljer i turf. Man borde absolut införa mängder av fler utmaningar, hög prio på detta please ;)
Fd världsmästare i TURF
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by SunYour »

Jag tror att de flesta av dessa "medaljer med siffra" kan täckas upp i statistiken på warded.se
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by StarDust »

Ememel wrote:Skulle säga att Stardust borde få en medalj enbart för att han förlängde en förkylning med ca en månad i januari då han inte kunde låta mig komma före honom. Trots visst bilturfande var det det massiva fotarbetet som gjorde att han vann fyra veckor till med hosta.

Annars är jag tveksam till konceptet eftersom jag anser att medaljerna ska vara lite extra kul krydda för att få ut medelturfaren. Skador är inte kul.
:D
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Wallen »

Eager beaver och eager weasel verkar det ju drälla om då vissa städer har rätt många zoner tätt. Är ju rätt stor skillnad på bedrift beroende på var man tar dom. Kan man på något sätt gradera de olika beroende på hur lång sträcka man t.ex. tagit dom? Dvs man sätter ett färgat bälte på dom beroende på vilken sträcka (eller snitthastighet om det är bättre) man tagit sin beaver eller weasel på och får något liknande man har inom kampsport med vitt, gult, orange, grönt, blått, brunt och till sist svart bälte.

Sen är det väl dax att införa 10 zoner på 10 minuter snart.... näst intill omöjligt men har man förberett sig väl så man värmt upp med att ha kronan osv för att få så låg takeovertime som möjligt så kan det ju gå och de största zonjägarna får något att kämpa för. Om det inte skall heta något med eager så föreslår jag road runner efter den teckande figuren (på svenska hjulben)
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by turftreken »

Under 10 är inte alls omöjligt, faktum är att Thunell redan har tagit det... Jag tänkte utmana han på den snabbaste eager beaver tiden så snart snön är borta här i norr. Enligt mina beräkningar bör den vara möjlig att ta pågå ca 9:15 ;)


I övrigt ser förutsättningar olika överallt... Turf kommer aldrig att kunna bli helt rättvist.. Med din tanke så måste.du även ta hänsyn till höjdmeter mm. Antalet kombinationer är oändliga...

Sent from my LT15i using Tapatalk
Locked

Return to “Förslag”