Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn här

Moderator: Zonemakers

Locked
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Olämplig zon

Post by gurubashi »

Goose72 wrote:När jag tog zonen Watertower i Linköping häromdagen, så blev jag tillsagd av en av de boende att det faktiskt är privat område och att de inte gillar att "vi" kommer och ställer sig där. Så jag föreslår att zonen flyttas bort en bit från själva byggnaden så att vi kan stå o muppa oss utan o störa dem allt för mycket.
Ett alternativ är gräsplätten norr om tornet.
Efter att ha fört en dialog med kommunen så har jag nu fått svaret att området runt det där gamla vattentornet faktiskt är privat mark och att de boende där har rätt att betrakta det som tomtmark och står i sin fulla rätt att förbjuda tillträde. Trist.

Sedan huruvida det betyder att vi vill flytta zonen eller inte vet jag inte. Det är en vacker punkt i staden och väl värt ett besök. Själv tycker jag att det är lite onödigt att reta upp folk, det är fel sorts uppmärksamhet, och skulle gärna se att zonen flyttades.

Gräsmattan/sluttningen/skogsdungen precis alldeles några meter norr om tornet är kommunal mark och skulle fungera utmärkt.
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Olämpliga zoner - Posta olämpliga zoner här

Post by StarDust »

Nej, vi ska inte ha turfare vandrades på privat mark, särskilt inte när folk klagar. Zonen är ändrad, hojta till om den är för krånglig. :)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
floxy
Posts: 28
Joined: 27 Feb 2011 20:44

Re: Olämpliga zoner - Posta olämpliga zoner här

Post by floxy »

den nyligen flyttade zonen i Västerås (från kyrkogården till innergården) måste flyttas igen
(karta: http://imageshack.us/photo/my-images/12/turfzon.png/)

efter att besökt den så vill jag rapportera den olämplig
- Zonen är inte "öppen"
den är placerad på en innergården som är till för de som bor där samt att gården kan ibland vara otillgänglig pga att de låser grindarna till området (boende har nycklar). att hoppas på turen att det står en grind öppen för att man ska kunna ta zonen är inte direkt lämpligt för turfande. tanken är väl att zonerna ska vara öppna för alla dygnet runt?

så flytta gärna zonen till det öppna parken bredvid (se länk)
Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: Olämpliga zoner - Posta olämpliga zoner här

Post by Goose72 »

@StarDust ja den är krånglig om man är påverkad av gratissprit och försöker ta den från ursprungliga läget (sent om kvällen), kostade mig några rivsår på armarna och en stundsförvillan när jag inte hittade cykeln där jag trodde jag lämnatden....
Men nu är den (Watertower) MIN! :D
Yoshimitsu
Posts: 5
Joined: 20 Apr 2011 09:49
Country: Sweden

Re: Olämpliga zoner - Posta olämpliga zoner här

Post by Yoshimitsu »

Postade nog fel förut då man inte fick något vettigt svar ;-)
Så jag postar nu i denna tråd istället.




en enda zonen i Vadstena(Birgzone) ligger på ett ställe som inte kommer locka en vanlig turfare (en kontorsbyggnad), flytta den istället till slottets borggård(1) eller varför inte längst ut på piren(2) i hamnen istället.
1=
WGS 84 (lat, lon):
N 58° 26.759', E 14° 53.022'
WGS 84 decimal (lat, lon):
58.44598, 14.88370

2=
WGS 84 (lat, lon):
N 58° 26.981', E 14° 52.510'
WGS 84 decimal (lat, lon):
58.44969, 14.87516


Föreslår även att man flyttar zonen NearChina i Mjölby, som ligger på en bakgård mellan ett par bostadshus, till den natursköna rastplatsen nära E4:an (3) eller Skogsjö-området (4)!
3=
WGS 84 (lat, lon):
N 58° 20.327', E 15° 9.568'
WGS 84 decimal (lat, lon):
58.33878, 15.15947

4=
WGS 84 (lat, lon):
N 58° 20.710', E 15° 7.131'
WGS 84 decimal (lat, lon):
58.34516, 15.11885

Eller varför inte nya zoner på samtliga ovanstående koordinater? :-)

/Yoshi
Image
User avatar
simonarvestrand
Posts: 272
Joined: 04 Aug 2010 19:41
Country: Sweden
Location: Rinna - Östergötland
Contact:

Re: Olämpliga zoner - Posta olämpliga zoner här

Post by simonarvestrand »

Yoshimitsu wrote:Postade nog fel förut då man inte fick något vettigt svar ;-)
Så jag postar nu i denna tråd istället.




en enda zonen i Vadstena(Birgzone) ligger på ett ställe som inte kommer locka en vanlig turfare (en kontorsbyggnad), flytta den istället till slottets borggård(1) eller varför inte längst ut på piren(2) i hamnen istället.
1=
WGS 84 (lat, lon):
N 58° 26.759', E 14° 53.022'
WGS 84 decimal (lat, lon):
58.44598, 14.88370

2=
WGS 84 (lat, lon):
N 58° 26.981', E 14° 52.510'
WGS 84 decimal (lat, lon):
58.44969, 14.87516


Föreslår även att man flyttar zonen NearChina i Mjölby, som ligger på en bakgård mellan ett par bostadshus, till den natursköna rastplatsen nära E4:an (3) eller Skogsjö-området (4)!
3=
WGS 84 (lat, lon):
N 58° 20.327', E 15° 9.568'
WGS 84 decimal (lat, lon):
58.33878, 15.15947

4=
WGS 84 (lat, lon):
N 58° 20.710', E 15° 7.131'
WGS 84 decimal (lat, lon):
58.34516, 15.11885

Eller varför inte nya zoner på samtliga ovanstående koordinater? :-)

/Yoshi
Skall kika lite på dina idéer, eftersom jag bor utanför mjölby så borde jag väl vara mest lämpad för uppgiften.
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Mosik »

Ja tycker ni borde byta namn på Hultlake, för det första så är det ingen sjö. Döp den till "Sågdammen" för det är dens riktiga namn.

Bättre att ni ger Homelake namnet Hultlake istället då det är Hultsfreds sjö men vore ännu bättre med "Hulingen".

Sen antar jag att Hultstation fungerar men tänk om ni i framtiden sätter dit en zon på Hults station då blir det knepigt.
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Fredrick »

I Norrköping finns det två HAGEBY-zoner.
Den zonen som ligger i en park, strax norr om Ljuraparken(LYXZONE), borde byta namn till något annat.
Den södra HAGEBY-zonen bör få behålla sitt namn då den ligger i just Hageby.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Olämpliga zoner - Posta olämpliga zoner här

Post by StarDust »

floxy wrote:den nyligen flyttade zonen i Västerås (från kyrkogården till innergården) måste flyttas igen
(karta: http://imageshack.us/photo/my-images/12/turfzon.png/)

efter att besökt den så vill jag rapportera den olämplig
- Zonen är inte "öppen"
den är placerad på en innergården som är till för de som bor där samt att gården kan ibland vara otillgänglig pga att de låser grindarna till området (boende har nycklar). att hoppas på turen att det står en grind öppen för att man ska kunna ta zonen är inte direkt lämpligt för turfande. tanken är väl att zonerna ska vara öppna för alla dygnet runt?

så flytta gärna zonen till det öppna parken bredvid (se länk)

Zonen flyttad. Tog en liten paus från moddandet, men nu är jag igång igen.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by StarDust »

Yoshimitsu:
Vadstena har förärats med ytterligare en zon, WhatCastle, för att enbart en zon i en stad tjänar inte så mycket till.
Det är dock inte tanken att främst turister ska komma och ta zoner i olika städer utan att folk som bor i själva staden ska ha lite kul. Eftersom BirgZone är neutral kan jag bara konstatera att det inte finns någon aktivitet där.

När det gäller Mjölby och rastplatser så är jag själv ganska emot att sätta zoner på bilturfvänliga platser.
Innergårdar är ypperliga platser att placera zoner för att få dem centralt och bra så länge de inte är avstängda för omgivningen.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Locked

Return to “Allmänt om zoner”