Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Vi har ju PiggyZone :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

SunYour wrote:Vi har ju PiggyZone :-)
Ja, ja ! OK ! Jag ger mig... ;)
ImageImage
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

jimarild wrote:Den nya Hawkfoot var besvärlig att ta utan att störa fotbollsträningen, eller rättare sagt skott- och målvaktsträningen. Det är ett högt staket runt planen och man måste nära på in på planen för att sedan anmäla sig som suspekt men frivillig bollkalle bakom målet (där zonen är). Tror inte att hjulspår från cyklar uppskattas det minsta där. Sommarproblem?

Har inget förslag på bättre placering.
Tur att det inte var match när man tog den :D bara att hoppas det knatte lag som spelar när man kommer dit. Fast en plan med klubbstuga bredvid talar om mer verksamhet.

Ta rätt sida om hörnflaggan när du svänger in (det går att komma från andra hållet även om det är lite långsökt)
P1030161.2.JPG
P1030161.2.JPG (87.95 KiB) Viewed 2166 times
Stanna bakom målet för din egen säkerhets skull.
P1030159.2.JPG
P1030159.2.JPG (64.86 KiB) Viewed 2166 times
Jag hade nog valt att lägga zonen på den asfalterade bollplanen då jag inte ser någon nytta i att störa 25man som spelar fotboll, att störa två tennisspelare har jag dock inget problem med ;)
Screenshot_2012-09-15-13-43-54.2.PNG
Screenshot_2012-09-15-13-43-54.2.PNG (247 KiB) Viewed 2166 times
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

När grinden är stängd och kanske tom låst, kan man då komma in i zonen söderifrån?
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

jimarild wrote:När grinden är stängd och kanske tom låst, kan man då komma in i zonen söderifrån?
Grinden såg inte ut att varit stängd på minst 15år och man kommer alltid in via bollplanen då det saknas stängsel mellan skogen och bollplanen.
våsturfmaffia

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by våsturfmaffia »

zonen tessinzone ligger för nära herrgärdsskolan o det kan verkligen missuppfattas om man står o hänger där
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

våsturfmaffia wrote:zonen tessinzone ligger för nära herrgärdsskolan o det kan verkligen missuppfattas om man står o hänger där
Mm, läs lite i denna tråd, så ser du att den redan är justerad en gång, även om zonen skulle kunna vara lite större i sydöstlig riktning så man kan stå lite längre bort utan att för den skull stå inne på bollplanen som oftast är full av skolbarn dagtid och ungdommar övrig tid...

Vid det här laget är både barn och personal vana med folk i närheten av skolan i tid och otid :)
Dessutom är ju både grusvägen och bollplanen inte skolans egendom. Det ligger dessutom vanliga bostadshus precis bredvid bollplanen.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Blabert »

våsturfmaffia wrote:zonen tessinzone ligger för nära herrgärdsskolan o det kan verkligen missuppfattas om man står o hänger där
Som sagt, varit uppe förr. Tog den för övrigt själv på uppvärmningsrundan inför bonanzan och jag fattade inte ens att det var en skola där. I vilket fall, marginellt förstorad åt sydöst(ish) :-)
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Dumt att flytta ut den mot bilvägen. Såklart kan det kännas olustigt att stå i en skock med skolbarn, som är risken vissa tider. Om den ska flyttas så flytta in den mellan bostadshusen och skolan, vid sophuset ungefär.
mckillen
Posts: 2
Joined: 23 Sep 2012 21:48
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by mckillen »

Zonen i Färna ligger på privat mark. Fick mig en rejäl av ägarinnan!
Locked

Return to “Västmanland”