Medaljer - Förslagstråden (old)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Locked
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Drassen »

Bra synpunkt erik!
Vi kommer dock inte att ändra medaljerna innan de införs. däremot är nu ordningen ändrad så att större valör=varmare färg.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Dacop »

Blabert wrote:
Dacop wrote:Liquidator - tilldelas den som plockat låt säga 20 zoner för en och samma motståndare under fem timmar.

Synpunkter?
Kul! Men kortare tid behövs nog om det ska vara lite utmaning i de flesta större städer.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Har funderat kring detta lite, mitt konkreta förslag blir 30 zoner tagna för samma motståndare på tre timmar.

Sen kan man fundera kring om medaljen ska innehålla info om vem man "likviderade" för att ta medaljen, min spontana tanke är att det kanske blir lite för personligt.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by tomtebloss »

Dacop wrote:
Blabert wrote:
Dacop wrote:Liquidator - tilldelas den som plockat låt säga 20 zoner för en och samma motståndare under fem timmar.

Synpunkter?
Kul! Men kortare tid behövs nog om det ska vara lite utmaning i de flesta större städer.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Har funderat kring detta lite, mitt konkreta förslag blir 30 zoner tagna för samma motståndare på tre timmar.

Sen kan man fundera kring om medaljen ska innehålla info om vem man "likviderade" för att ta medaljen, min spontana tanke är att det kanske blir lite för personligt.
Då kommer helt klart skapa aktivitet och är man två så kan man göra det lättare eller om man har två konton/mobiler. Dessutom så kommer alla vara ute efter den som tar mest zoner.
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Zontjuven »

Skulle i såna fall vara en motsvarande medalj för den som har "bjudit" på alla zoner. Liqidator sponsor eller nåt.

Är lite tveksam, råkar ut för detta jämt iofs...
Fd världsmästare i TURF
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Zontjuven »

BRA att ni tagit bort undervalörerna på unika zoner och den nya medaljen takes!
Kul med nya medaljer, får ju en riktigt fin en om ca en timme ;-)
Fd världsmästare i TURF
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by SunYour »

Grattis zontjuven, till sist kom den! :)

Ja, med det nya upplägget känns det som det finns plats för ganska många nya sorters medaljer utan att det drunknar bland alla andra...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by morgam »

simonarvestrand wrote:
Kanske även en extra medalj för flest antal svår åtkommliga zoner om det finns sådana . typ 3 vattenzoner och en bergsklättringszon eller nått
Jag skulle vilja ha en medalj i flera nivåer för bush-zoner och eller kombinerat med vattenzoner. Säg att man får en Bush-medalj efter att ha tagit 10 (Unika?) zoner som har Bush-status. Men bush menar jag att man måste ut i väg/stiglöst land för att ta zonen. Kanske en Ranger medalj för 100 (unika?) Bush zoner.

Samma sak för vattenzoner. En SILL för 50 tagna vattenzoner kanske? En SEAL för 100 vattenzoner?

Detta kan också vara istället för den diskussionen som förs i andra trådar om högre TP för avlägsna zoner. Man gör det inte så mycket för poängen, utan för att få en åtrovärd medalj.
User avatar
Vaktarn
Posts: 100
Joined: 31 Mar 2011 00:02

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Vaktarn »

[quote="morgam"]

+1
telefon: hero | vaktar: Uppsala
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Blabert »

morgam wrote:
simonarvestrand wrote:
Kanske även en extra medalj för flest antal svår åtkommliga zoner om det finns sådana . typ 3 vattenzoner och en bergsklättringszon eller nått
Jag skulle vilja ha en medalj i flera nivåer för bush-zoner och eller kombinerat med vattenzoner. Säg att man får en Bush-medalj efter att ha tagit 10 (Unika?) zoner som har Bush-status. Men bush menar jag att man måste ut i väg/stiglöst land för att ta zonen. Kanske en Ranger medalj för 100 (unika?) Bush zoner.

Samma sak för vattenzoner. En SILL för 50 tagna vattenzoner kanske? En SEAL för 100 vattenzoner?

Detta kan också vara istället för den diskussionen som förs i andra trådar om högre TP för avlägsna zoner. Man gör det inte så mycket för poängen, utan för att få en åtrovärd medalj.
Bush/ranger-medalj gillar jag skarpt (kanske finns nåt bättre namn dock ;-))

SILL och SEAL är ju klockren också, men vem skulle få för sig att ta 50/100 vattenzoner..? Dessutom är det nog tveksamt om det finns så många som 100.. Lite mindre antal så är det nog bra :-)
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by SunYour »

Man kanske kan bli Region Bush Lord? :)
Då får gubben trekkingskor...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Locked

Return to “Förslag”