Bilder på Turfare!

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
Simon Templar
Posts: 21
Joined: 01 Aug 2011 14:33

Re: Bilder på Turfare!

Post by Simon Templar »

ThurenSnuvadPåSimuzone.jpg
ThurenSnuvadPåSimuzone.jpg (81.81 KiB) Viewed 3107 times
Här är det Linköpingsturfaren Thuren i sin karaktäristiska keps som cyklar in i zonen Simuzone. Eftersom han dessutom är en trevlig prick bestämde jag mej att gå och prata lite med honom trots att jag missat zonen med en hårsmån. När vi pratat ett tag kollar han på sin mobil och utbrister : "Jäklar nu tog du zonen !! " Det visade sej att han stod och väntade ut en blocktid och att jag, eftersom jag hade kortare taktime än han, ovetandes hunnit ta den före honom när blocktiden plötsligt gick ut ... det blev en liten hämnd på tillfället då han 20 meter innan jag kom fram till zonen Monkzone kom bakifrån och körde om mej som en blixt från klar himmel och tog zonen framför näsan på mej ... :-)
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Bilder på Turfare!

Post by Snusmumriken »

Ha, ha! Helt typlik bild på Thuren. Och det är inte bara för dig han dyker upp som gubben ur lådan och hinner före till zoner på morgonen på väg till jobbet :lol:
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Bilder på Turfare!

Post by Snusmumriken »

Goose72 wrote:En idog Linköpingsturfare har nu fastnat på ett foto, Turfterminator kanske känns bekant för några?
Så här ser han iaf ut när han är på väg in i Colonelzone.
Hmmm civilklädd! Har bara sett honom i spandex, hjälm och med rygga :) Men ihärdig är han - borde ha fått medalj förra omgången :D , men tyvärr räknas ju inte antal tagna zoner utan poäng...
User avatar
Simon Templar
Posts: 21
Joined: 01 Aug 2011 14:33

Re: Bilder på Turfare!

Post by Simon Templar »

TAllbarr.jpg
TAllbarr.jpg (129.73 KiB) Viewed 3035 times

...och så har vi här den nye Linköpingsturfaren Tallbarr, lätt igenkännbar på sin rosa damcykel, som hittat zonen Brokindzone. Jag får passa på att önska välkommen till Turf och hoppas du tycker detta är roligt ( Trots att vi verkar ha ungefär samma väg till och ifrån jobbet)
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by morgam »

Under Västeråsturfarnas raid i Uppsala förra veckan fick jag skynda mig till min Gipenzone för att hinna fånga SunYour. Hann tyvärr inte hem å hämta systemkameran och mobilkameran med blixt lyckades sällsynt dåligt. Trevligt möte ändå. Sen bar han av till Cellozone och Salixrose om vilken han berättar i tråden "knäppa takeoverförsök" http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=6&t=2732
SunYour vid Gipenzone.jpg
SunYour vid Gipenzone.jpg (21.48 KiB) Viewed 2993 times
Last edited by morgam on 21 Oct 2012 10:46, edited 2 times in total.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by SunYour »

Notera "Attackvante -58" som jag använder. Suveräna vantar där försvarsmakten var lite före sin tid med att göra ett hål i vanten att sticka ut pekfingret ur för att pillra på skärmen :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 162
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by UrbanGeeks »

byggarn4cyklar.jpg
byggarn4cyklar.jpg (199.07 KiB) Viewed 2932 times
byggarn4 testar hur det är att ta Botaniczone under dagtid, då grindarna är upplåsta. ;)
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Bilder på Turfare!

Post by LoneDog »

UrbanGeeks wrote:
byggarn4cyklar.jpg
byggarn4 testar hur det är att ta Botaniczone under dagtid, då grindarna är upplåsta. ;)
Censur fegisar :P
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Bilder på Turfare!

Post by StarDust »

Han ser ut så.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Bilder på Turfare!

Post by Byggaren »

Jo ser ut så, därför jag föredrar att turfa på natten...

Notera "fingerhandske med kapacitiva fingerspetsar" som jag använder. Gör att man kan röra på skärmen med handskar på. Funkar klockrent. Finnes på teknikmagasinet :-)
Post Reply

Return to “Allmänt”