[REQ] Seriespel

GuteLappen
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by GuteLappen »

jimarild wrote:Har förstått att du också är datakodare, eller? Vill du hjälpa till? :-)
Fuskkodar lite ibland, mest .NET, har för många påbörjade projekt redan, tack för erbjudandet, men jag måste avböja i nuläget.
turdus

Post by turdus »

Med risk för att verka tråkig, och sno denna tråd till lite reklam, tänkte jag bara säga att min Widget nu (så fort google uppdaterat den inom några timmar alltså) stödjer seriespel för Eliten till Div 6.
https://play.google.com/store/apps/deta ... turfwidget

Inga problem att senare lägga in nya divisioner dock måste jag göra det för manuellt.

Jag vill även säga att jag tycker pyramid upplägget låter bra då tar det inte en evighet för nya turfare att hamna i "rätt" division.
Jimo

Post by Jimo »

Utifrån nuvarande upplägg och sifferplaceringar är tanken följande i pyramidupplägget:

Plats 1-12 blir den nya Eliten.
13-24 blir Turfettan
25-36 blir Div1-1
37-48 blir Div1-2
49-60 blir Div2-1
61-72 blir Div2-2
73-84 blir Div2-3
85-96 blir Div2-4
Sen följer Div3 med åtta serier. Nya spelare läggs bara till vid omgångsskifte och anmäler sig till en intressegrupp.

Förflyttningsregeln är 2 upp och 4 ned med undantag Eliten som bara har 2 ned.

Tills vi får till pyramidupplägget är det motiverat att "positionera sig" i nuvarande upplägg.
Jimo

Post by Jimo »

@knegge
Om du kunde skapa serier enligt ovanstående vore det kanon. Inkvalarserien döps om till "Nyanmälda" eller något i den stilen. Om du kunde skapa en "on/off" knapp för uppdateringen (API-hämtningen) skulle du troligen slippa tänka på detta framöver, mao kan jag sköta det.

Så länge det är manuella flyttningar som gäller blir det ingen division 4 (för mycket jobb). Ned till division3 kommer att rymma närmare 200 spelare.
knegge

Post by knegge »

Ska fixa funktioner/knappar för uppdatering på/av ihop med rundstarten. Nån gång i veckan hade jag tänkt. Vart lite för sent ikväll pga puchmotormek :P
Enda jag vart lite fundersam över är hur detta skall ritas upp på sidan. Alltså sortering och pyramidform ?
Image
Jimo

Post by Jimo »

Det kan vara snyggt att visuellt rita upp det som en pyramid men det tycker jag är låg-låg prio. Kör på samma tabellnät som nuvarande. Eliten och Turfettan skulle kunna få egna rader.

Hoppas moppen går som en norrlandspil nu :-)
knegge

Post by knegge »

turdus wrote:Med risk för att verka tråkig, och sno denna tråd till lite reklam, tänkte jag bara säga att min Widget nu (så fort google uppdaterat den inom några timmar alltså) stödjer seriespel för Eliten till Div 6.
https://play.google.com/store/apps/deta ... turfwidget

Inga problem att senare lägga in nya divisioner dock måste jag göra det för manuellt.

Jag vill även säga att jag tycker pyramid upplägget låter bra då tar det inte en evighet för nya turfare att hamna i "rätt" division.

Håhå, jättefint! (:
Kanske lite sent, men jag har påbörjat en rå/clean api-liknande version för dylika ting.
Den är inte helt spikad än men den finns på:
http://turf.kng.se/serie/api.php
Image
knegge

Post by knegge »

jimarild wrote:Det kan vara snyggt att visuellt rita upp det som en pyramid men det tycker jag är låg-låg prio. Kör på samma tabellnät som nuvarande. Eliten och Turfettan skulle kunna få egna rader.

Hoppas moppen går som en norrlandspil nu :-)
Hmhm.. Ok, enkelt nog med egna rader.

Sitter och ojar mig över hur omstruktureringen ska ske mer exakt. Rundans poäng, totalt poäng som i början, eller vad ?
Sen bör väl detta ske nån gång just efter nästa rundas start, så att man kan se vart man hamnade osv.
Har fixat en funktion för blockering av uppdateringsscriptet, den syns dock bara för mig än så länge då den måste buggtestas (:

Moppen går inte alls, motorn är i molekyler :D
Image
Jimo

Re: Sv: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Läs mitt inlägg i seriespelet mars tråden samt mitt inlägg lite högre upp i denna.

I praktiken justeras nuvarande grupper till som det är tänkt att se ut i pyramiden. Jag skickar ett pm till dig knegge om hur färgmarkeringarna ska ändras när den nya omgången startar på söndag

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
coolacrille

Post by coolacrille »

Är det nåt fel på siffrorna just nu? Enligt sidan har jag 97k poäng, men som ni kan se så ligger jag egentligen på strax över 109k...
Post Reply

Return to “Tredje Part”