Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Blabert »

Blabert wrote:
jimarild wrote:Det är inget träsk, möjligen en myr eller mosse. SunYour ska inte ha all cred (eller utskällning) för stockarna. Zonen är idag en tafatt utmaning som även yngre barn fixar.
Bra där, även barn är turfare.

För er vuxna skogstroll finns det nu lite annat att göra, om det är svårt vet jag inte - men ser fram mot rapporter :-) Förste troll att inneha alla fyra på en gång vinner ett specialpris, sponsrat av undertecknad!

WestMulleEast
WesMulleWest
WesMulleNorth
WesMulleSouth
Image

Det tog inte lång tid innan man fick äta upp sina ord...


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

Då sammanfattar jag mulle zonerna.

WesMulleWest: En rejäl skogspromenad i grisskogen, bara skog inget extra här inte.
WesMulleNorth: En kortare promenad i bär och svampskogen om man vågar sig igenom kohagen, annar blir det en bra bit längre.
WesMulleSouth: Mullefamiljens zon, ta med fika och sitt och mys med familjen vid mälarens kant, här går man inte vilse ;)
WesMulleEast: Expeditionsmulle! Inget för den fege att prova, zonen är en kohage till en början. Sen lägger vi till att det är en ö utan riktig förbindelse med Ängsö, alla stigar är trampade av kor och dom är inte rädd för att bli lite blöt. Räkna med riktigt sugande lera i botten som vill stjäla dina stövlar, knähögt vatten går knappast att undvika och räkna med att ett fel steg så står du i midjedjupt vatten :)
MulleThis: Bonusmullezonen :) Detta är en riktig kompass mullezon, långt till närmaste väg. Kolla kartan så finns det tre vägar in mot zonen var av två har bom och en skyltad "obehöriga äga ej tillträde" och den slutar på en gårdsplan. Alltså en lång promenad igenom skogen och det skiftar miljö hela tiden men alltid massor av älg spår, kompassen var klart bäst att gå efter och jag kollade bara lite snabbt på appen med gps några gånger. Såg du vart jag gick? Gå inte där. lol

Dagens utrustning: Mobilen (så klart) med fullt batteri och ett extra batteri, mulle gps med extra batteri, bilnavigator, kompass, vattenflaska, lite envishet och ett glatt humör ;)
South tog jag igår, den tar man inte fler zoner efter den dagen ;)
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

Gjorde ett försök att ta Enterikea idag viket var lönlöst, antingen hade jag fått gå 35varv i svängdörrarna eller ringa brandkåren så jag fått låna en stegbil och komma upp på taket.
Synd att man ska flytta en zon så det ska vara lotteri om man ska kunna ta den.
Ta bort zonen helt enkelt, det dög ju inte att den låg på parkeringen och nu går den knappt att ta för den ligger över byggnaden.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

Lika bra att gnälla lite nu då ;) Oldpostzone, hur har den fått sitt namn? Den ligger vid televerkets gamla lokaler och skulle då kanske heta Oldphonezone istället...
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Ja, vad göra med zonen vid IKEA? Nu lobbas det ju för fler zoner i det området så man faktiskt har skäl att turfa dit. Kom fram till nåt ni så ändrar jag på det, gärna med illustration på satellitkartan.

Det var ett zonförslag där jag trodde någon visste mer om området än jag vilket inte är så svårt, jag har bara varit till Västerås en gång. Jag döper om den ikväll.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
kastrom
Posts: 62
Joined: 20 Sep 2012 08:11
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by kastrom »

Tycker det vore bra att flytta Firearm fem meter söderut och fem meter västerut, det första för att slippa att bilturfare kan ta den från bilen, den andra för att skona gräsmattan som är väldigt blöt.

Samma förflyttning vore bra med Roboticszone men då bara för att man inte ska kunna ta den från bilen.

/Kent
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Firearm är väl flyttad redan så man kan ta den från cykelbanan vid huset?
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

StarDust wrote:Ja, vad göra med zonen vid IKEA? Nu lobbas det ju för fler zoner i det området så man faktiskt har skäl att turfa dit. Kom fram till nåt ni så ändrar jag på det, gärna med illustration på satellitkartan.
Jag kommer att (någon dag) ta med min handhållna GPS dit och ta ut koordinater på lämplig zon-placering och bifoga dem inkl. kartförslag. (Om jag får ett specialtillstånd kan jag ändra zonen själv efter koordinaterna, och testa av den, men då är vi kanske inne på förbjudet område... Undratro om ZCT funkar på en surfplatta, nu verkade det dock ligga nere helt ?)

Google´s "riktiga" kartor och Eniro´s har dock inte IKEA-huset på samma ställe... Eniro säger att ingången till IKEA är på N 59° 36.500', E 16° 27.311' och Google på ca N 59° 36.490', E 16° 27.340' - små skillnader men kan ha förödande konsekvens.

Image
ImageImage
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

kastrom wrote:Samma förflyttning vore bra med Roboticszone men då bara för att man inte ska kunna ta den från bilen.
Då ska man nog ha en virrig GPS om det ska lyckas...
ImageImage
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

StarDust wrote:Ja, vad göra med zonen vid IKEA?
Vad tycker ni andra om att lägga den vid stora stenen/trädet mellan vägen och parkeringen ? Blir ju fortfarande vid shoppingcentret.

Image
ImageImage
Locked

Return to “Västmanland”