Zoner utanför Örebro - Askersund.+ norra Vättern

Moderator: Zonemakers

User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Zoner utanför Örebro - Askersund.+ norra Vättern

Post by Spix »

Jag hade faktiskt missat textdokumentet helt :oops:
CherryLiqueur

Re: Zoner utanför Örebro - Askersund.+ norra Vättern

Post by CherryLiqueur »

:) Så kan det gå. Jag är inte förvånad. Mappen är ju full med filer. Men jag kom bara på det sättet att försöka bringa lite ordning i oredan. Säg till om det är något du finner oklart. Jag uppdaterar mapparna då och då.
Guldfisk

Re: Zoner utanför Örebro - Askersund.+ norra Vättern

Post by Guldfisk »

Oj vad mycket bra förslag och kul med ett par nya zoner! Jag håller med om att det vore bra med några fler zoner inne i stan. Det är rätt långt mellan vissa. BowlingZone, CrowsCastle, BerryPath och FactoryStreet är alla bra. Och ChickenRun känns ju given eftersom det är så fint där!
CherryLiqueur

Re: Zoner utanför Örebro - Askersund.+ norra Vättern

Post by CherryLiqueur »

Här kommer en ny förslagslänk. Berör området Åsbro ner mot Askersund i (hoppas jag) enlighet med Moskerolls förslag om att länka ihop Örebro-Kumla-Hallsberg-Åsbro-Askersund. https://www.dropbox.com/sh/tul7ypblbvqmntu/EDCAQzUVv2
CherryLiqueur

Re: Zoner utanför Örebro - Askersund.+ norra Vättern

Post by CherryLiqueur »

I alla mina förslagsmappar har jag namngivit fotona. Varje zonförslag har oftast 2-3 screenshots med olika inzoomningsgrad för tydlighetens skull.
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Zoner utanför Örebro - Askersund.+ norra Vättern

Post by Moskeroll »

CherryLiqueur wrote:I alla mina förslagsmappar har jag namngivit fotona. Varje zonförslag har oftast 2-3 screenshots med olika inzoomningsgrad för tydlighetens skull.
Vad bra hoppas förslagen slår in, vore riktigt kul om orterna kunde länkas ihop med zoner, vi bor ju i ett riktigt naturskönt område :)
CherryLiqueur

Re: Zoner utanför Örebro - Askersund.+ norra Vättern

Post by CherryLiqueur »

Ja. Tyvärr hade jag lite svårt att bestämma mig för hur jag skulle fortsätta nedanför Skyllberg. Utnyttja Ingelsby och Åmmeberg eller hålla sig mer utefter 50-lappen? Vackrare med det första förslaget, men betydligt större avstickare.
Guitarnerd

Re: Zoner utanför Örebro - Askersund.+ norra Vättern

Post by Guitarnerd »

O'Learys har öppnat nu. Alltså vore BowlingZone perfekt. Jag gillar även LindenNest, FactoryStreet och BerryPath skarpt.
CherryLiqueur

Re: Zoner utanför Örebro - Askersund.+ norra Vättern

Post by CherryLiqueur »

Mappen i dropbox är uppdaterad igen. Jag har flyttat på de zonförslag som låg lite onödigt enkelt till för bilturf, i enlighet vad du påpekade i en annan tråd, Spix.
Bl.a. ligger nu BowlingZone på en gräsmatta intill, ParkingHaga har flyttats från patkering och bytt namn till WhompinWillow (en pil som tilltalar Harry Potterfans), LindenNest ligger också på gräs och CrowsCastle ligger visserligen på en väg där man får köra bil, men den är enkelriktad och i storlek med en bredare cykelväg.
Jag tänker inte på att somliga faktiskt bilturfar, därav mina missar.
CherryLiqueur

Re: Zoner utanför Örebro - Askersund.+ norra Vättern

Post by CherryLiqueur »

https://www.dropbox.com/sh/w6ifv5hxc9gv ... f64ijareZa

Mappen är uppdaterad. Så även textdokumentet.
Rekommenderar att läsa dokumentet först för att minimera risken för förvirring .
Post Reply

Return to “Örebro”