Stimulera att ha GPS på
Re: Stimulera att ha GPS på
-5 till efter tredje taken med gps oavbrutet på?
Jag tycker att det är mycket bättre som det är nu (med bonusen på efter första zonen) jämfört med hur det var tidigare (bonusen efter 10 min). På 10 minuter hinner jag i princip ta mig hela vägen till jobbet innan bonusen "slår till".
Hur många zoner hinner du ta på vägen dit då?PerA wrote:Jag tycker att det är mycket bättre som det är nu (med bonusen på efter första zonen) jämfört med hur det var tidigare (bonusen efter 10 min). På 10 minuter hinner jag i princip ta mig hela vägen till jobbet innan bonusen "slår till".

Kör jag korta svängen (och har flyt med trafiken) blir det 4 (men ja, det tar nog dryga 15 minuter till jobbet med zon-stopp medräknat).farbrorP wrote:Hur många zoner hinner du ta på vägen dit då?PerA wrote:Jag tycker att det är mycket bättre som det är nu (med bonusen på efter första zonen) jämfört med hur det var tidigare (bonusen efter 10 min). På 10 minuter hinner jag i princip ta mig hela vägen till jobbet innan bonusen "slår till".
- Snusmumriken
- Country: Sweden
Jag tycker också om att man får bonus direkt efter första tagningen och att man faktiskt går miste om bonustiden då man tar den första för att faktiskt ha en chans mot de som inte har GPS-en på (men som kanske har kortare tagningstid och som gillar att dyka upp oanmälda).
Fast ibland när jag är ute på längre rundor och där det är långt mellan zonerna och inga andra ändå är i min närhet stänger jag ofta av GPS'en ändå för att spara på batteriet. Kör jag med karta och GPS på håller batteriet 3 timmar ganska exakt, tar jag bort kartan blir det kanske en kvart extra, men tar jag av GPS så får jag ihop till en 4-timmarsrunda. Fast jag har ju extrabatteri också, men det är lite besvärligare att hantera mobilen med sladd än utan sladd så ja, den extra timmens batteritid kan vara mitt motiv till att stänga av GPS'en under en del längre rundor.
Fast ibland när jag är ute på längre rundor och där det är långt mellan zonerna och inga andra ändå är i min närhet stänger jag ofta av GPS'en ändå för att spara på batteriet. Kör jag med karta och GPS på håller batteriet 3 timmar ganska exakt, tar jag bort kartan blir det kanske en kvart extra, men tar jag av GPS så får jag ihop till en 4-timmarsrunda. Fast jag har ju extrabatteri också, men det är lite besvärligare att hantera mobilen med sladd än utan sladd så ja, den extra timmens batteritid kan vara mitt motiv till att stänga av GPS'en under en del längre rundor.
Kan konstatera att andelen turfare som kör med GPS av har ökat en hel del.
Mobile: Xperia | Home Zone: ColonelZone | Region: Östergötland