Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Nu tycker jag vi börjar gå in lite för mycket i detalj här.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

För att knyta an till meme's

Stardust - Y U NOT Leave Önstensborg alone? :-)

Wallen kanske för övrigt kan kuriosaförklara varför zonen heter så, när fornborgen heter Önsborg?
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Wallen »

SunYour wrote: Wallen kanske för övrigt kan kuriosaförklara varför zonen heter så, när fornborgen heter Önsborg?
Enligt Riksantikvarieämbetet så heter fornborgen Önstensborg. Se RAÄ-nummer Västerås 304:1 eller om du vill titta på kartan http://www.fmis.raa.se/cocoon/fornsok/search.html
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Där fick du så du teg.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Sv: Västmanland - Felanmälan

Post by Blabert »

StarDust wrote:Där fick du så du teg.
En Västmanlandturfare tiger aldrig... :-)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Westeras »

Kan det vara aktuellt att flytta drive-in zonen westcemetery så den inte ligger på bilvägen vid kyrkogården.
Ett förslag nedan


Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Alltså, placeringen är inte dålig. Hur många tar zonen med bil egentligen? Kan jag få lite statistik på det? Bilturfande är inte förbjudet. Sedan, vill du att jag ska placera zonen tvärs över en bäck som man dessutom måste gå över en (hemska tanke) gräsmatta för att ta? GPSen är inte alltid perfekt så ibland kanske man måste hoppa in i bäcken. Har du tänkt över placeringen noggrant här?

Nekad.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Westeras »

Ingen aning om hur många som tar den med bil och jag vet att det inte är förbjudet med bilturfning ;-) . Men det är 2 gatsnuttar i vardera riktning där det kör bilar ibland och risken är väl (kanske liten) att man hindrar trafiken om man tar den med bilen.

Sen kan man alltid gå ner från vägen på ena eller andra sidan av bäcken...
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Westeras wrote:Kan det vara aktuellt att flytta drive-in zonen westcemetery så den inte ligger på bilvägen vid kyrkogården.
Ett förslag nedan


Image
Är inte det där en bäck? ;)
Men jag håller med. Klart intetsägande zon... speciellt när man som jag, alltid tar den i mörkret.
Lite motsägelsefullt, så är det ett fint område annars.
Av principskäl så tycker jag att bilturfare ska åtm behöva kliva ur bilen för att ta en zon om det är möjligt...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Wallen wrote:
SunYour wrote: Wallen kanske för övrigt kan kuriosaförklara varför zonen heter så, när fornborgen heter Önsborg?
Enligt Riksantikvarieämbetet så heter fornborgen Önstensborg. Se RAÄ-nummer Västerås 304:1 eller om du vill titta på kartan http://www.fmis.raa.se/cocoon/fornsok/search.html
Det är skyltat Önsborg på plats....
Sak samma :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Locked

Return to “Västmanland”