Östergötland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
LadyH
Posts: 1
Joined: 03 Apr 2012 13:09
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by LadyH »

Har en känsla av att Riderzone i Linköping bör flyttas. Som den ligger nu tvingas man klättra under eller över uppspända plastband som gör att det känns som privat mark. Det är alltså inhägnad mark så det är tydligt att de som äger marken inte vill ha folk springandes där.

Flytta till parkeringen eller ta bort den? Alt korsningen på cykelvägen sydväst om dagens placering.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Wallen »

LadyH wrote:Har en känsla av att Riderzone i Linköping bör flyttas. Som den ligger nu tvingas man klättra under eller över uppspända plastband som gör att det känns som privat mark. Det är alltså inhägnad mark så det är tydligt att de som äger marken inte vill ha folk springandes där.

Flytta till parkeringen eller ta bort den? Alt korsningen på cykelvägen sydväst om dagens placering.
Det är ju ett ridhus och kanske privat men tror inte det är så allvarligt om man tar den zonen. Jag redigerade dock lite så nu kan du ta zonen utan att gå på gräs så får du utvärdera...
Furence
Posts: 11
Joined: 19 Jul 2012 19:59
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Furence »

Tulle wrote:Drar tillbaka min klagan på BALLER, grinden var ju öppen, så det var bara att knalla in o ta den...
Grinden in till fotbollsplanen var låst idag när jag skulle försöka ta denna. Fick stå och trycka mot staketet.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by SunYour »

Nu blev det en flytt en stenkast mot sjukhuset (är det väl?) på den gräsplätten istället...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Hamachi
Posts: 13
Joined: 27 Jul 2012 03:40
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Hamachi »

Börjar tröttna på FlowerZone nu.. Hela zonen är täckt av ~1-1.5 meter högt gräs eller vad det nu är så man måste antingen vada in i skiten eller lura GPSen att man är inne i zonen genom att röra sig mot den snabbt och stanna.

Skulle vara trevligt om ni kunde flytta den lite åt väst, om man kollar på vart zonens västra gräns är nu så flytta zonen så att den östra kanten slutar där den västra kanten är nu. Då hamnar den i ett avgränsat område avsett hur hundrastning. Hoppas jag förklarade tillräckligt bra. TLDR, flytta den ett snäpp åt vänster så jag slipper vada i gräs.
Furence
Posts: 11
Joined: 19 Jul 2012 19:59
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Furence »

Southschool
90% av zonen ligger innanför ett inhägnat område med staket.
Vanligtvis brukar man kunna stå på cykelvägen bredvid som också ingår i zonen, men strular ofta.
Måste då klättra över ett rangligt nätstaket som förstörs.
Förstora gärna upp zonen så att även cykelvägen som går upp mot högra sidan på skolan ingår i zonen. Då kan man korrigera och åka upp där när GPSen säger att man står mitt i bilvägen.

MotWaterTower
90% av zonen ligger ute i 1,5 meter högt sly istället för den klippta del bredvid vattentornet. Då zonen ligger där pga. tornet ska man väl inte behöva stå ute i skogen för att ta zonen. Ofta kan man stå i kanten och klara det, men varannan gång måste man bege sig ut.

Bisp
Zonen ligger på innergården av två höghus som går i vinkel. Gör att när man kommer in på gården tappar man hälften av sina satelliter. Tar ofta flera minuter för att få det att stabilisera sig och lura att man står i zonen. Går det att flytta zonen till gräsmattan längre ut på samma innergård? Då får man lite mer chans att klara mottagningen.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by SunYour »

Zonerna justerade lite, förhoppningsvis till det bättre...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Furence
Posts: 11
Joined: 19 Jul 2012 19:59
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Furence »

SunYour wrote:Zonerna justerade lite, förhoppningsvis till det bättre...
Tack för snabb respons. Ser riktigt bra ut. Åker ut imorgon och testar dem.

En av zonerna behöver dock justeras.
MotWaterTower. Enligt satellitbild förstår jag att du lagt den som du gjorde, men där är också bara massa sly i dagsläget. Den öppna ytan är mer som jag har ritat in på bifogade bilden.
Attachments
MotWaterTower.jpg
MotWaterTower.jpg (191.85 KiB) Viewed 3283 times
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Östergötland - Felanmälan Hällazone östergötland

Post by Snusmumriken »

Hällazone i Borensberg, Östergötland syns inte på websidan då man klickar på den. Man hamnar istället i Västmanland på HallaZone. Även då man söker på zoner under "warded" så får man inte fram någon Hällazone. Jag tog den idag och kan se den i listan på zoner som jag har för tillfället, men ingen kan se när den togs utan man hoppar till den i Västmanland.
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Östergötland - Felanmälan Hällazone östergötland

Post by tretton »

Snusmumriken wrote:Hällazone i Borensberg, Östergötland syns inte på websidan då man klickar på den. Man hamnar istället i Västmanland på HallaZone. Även då man söker på zoner under "warded" så får man inte fram någon Hällazone. Jag tog den idag och kan se den i listan på zoner som jag har för tillfället, men ingen kan se när den togs utan man hoppar till den i Västmanland.
Problemet med a-åä och o-ö igen...
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Locked

Return to “Östergötland”