Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Westeras »

SunYour wrote:MarinaZone är lite av en DriveIn-zone

TaxZone är en DriveIn-zon

PowerZone är också en DriveIn-zon

HammerYard DriveIn


LasarZone är en gräsmattezone/DriveIn-zon med bilvägar runtom.
Du glömde Bermudazone som är den enklaste bilzonen ;)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Westeras wrote:Du glömde Bermudazone som är den enklaste bilzonen ;)
Nej, det är ArrowZone, eller nya vad den nu heter vid vattentornet, eller....
Bermuda vet ju inte ens alla ens hur man hittar in till :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 373
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Westeras »

Mmm Skulltower skulle kunna läggas på andra sidan vattentornet, då blir den lite jobbigare :-)
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Skuggvarg »

Wettis wrote:Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Flytta ut alla zoner på cykelvägen om det inte finns ett syfte med att ha zonen från cykelvägen. Antalet turfare ökar hela tiden och slitaget på gräsmattorna gör att det ser helt bedrövligt ut redan nu. Några har redan flyttats ut på cykelvägen med gott resultat. Jag förstår att zonläggare inte får lägga ut zoner i sin egen stad. Men visst borde de ha mandat att flytta zoner. SunYour skulle kunna lösa problemet direkt då han har koll på vilka zoner som behöver flyttas. Att försöka felnmäla alla till Stardust kommer bara bli bökigt. Gör något nu...snälla!

Och förresten. ..vad hände med crimeberg?
Helt enig!

Alla zoner bör ligga så att man inte MÅSTE ut och köra/knata runt på blöta och ömtåliga gräsmattor, såvida det inte finns något väldigt tydligt och bra syfte med att en zon ligger på en gräsyta. Att tala om att zoner på "hårdytor" underlättar för bilturfare tycker jag är en dålig ursäkt, då bilturfarna är lätt räknade (och inte heller får någon uppmuntran från oss seriösa turfare).
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Skuggvarg »

Spix wrote:Hej på er,

Eftersom Stardust har fullt upp med Bonanzaplanering så ska jag försöka täcka upp för honom här ett tag framöver tills det blir lite lugnare på Bonanzafronten :)
Jag har gått igenom de senaste veckornas felanmälningar och gjort en del justeringar:

Västerås:
Circletrees - Flyttad en bit norrut upp till cykelbanan
Stoneagezone - Flyttad söderut och ligger nu över cykelbanan
ClockCottage - Flyttad en bit nordöst till den lilla parkyta som ligger mellan husen på Funkisgatan.
IndianaZone - Flyttad så den nu täcker cykelbanekorsningen.
WeaverZone - Förstorade den en aning så att den nu ligger delvis över cykelbanan
OnstaZone - Flyttad ut över cykelbanan.
Pinecroft - Flyttad några meter österut så man bör kunna ta den från vägen som går in till tennisbanan.
CrimeBerg - Flyttad ut från "innergården" till den lilla allmänningen nordöst om dess tidigare plats.
Malmaberg - Flyttad ner till cykelkorningen enligt Velocipedryttarens förslag.

Sala:
TheShadow, Gymnasie, SalaPark och Lundbergs täcker nu samtliga även intilliggande cykelbanor
SalaSport flyttad till cykelbanan söder om sportanläggningen

Smalldistrict, sledgezone och Islandton ser jag inga direkta fel med, så de får vara som de är tills vidare.

Är det något jag missat?
Tackar ödmjukast för hjälpen! RowanZone skulle också behöva åtgärdas, men det lät inte som det var populärt att flytta den närmare gatan pga att vi då skulle underlätta för bilturfare, så den kanske kan flyttas närmare husen?


SunYour: "LITE fler synpunkter..."? Haha, kul att se att du är engagerad, bra med observanta spelare! :)
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Spix »

Wettis wrote:Om vi ändå håller på att trimma zonerna i Västerås har jag några ytterligare småjusteringar som gärna får genomföras. Warblerzone får gärna flyttas en liiiiten bit västerut. Nu är det svårt att få träff från cykelvägen/stigen trots att zonen verkar snudda denna. Signszone får gärna flyttas ut över cykelvägen.

Och som lök på laxen nu när StarDust är borta kan du väl busa lite :) och krita upp en ny zon precis mellan Thanksiron och Signzone vid cykeltunneln...StoneChipzone eller bara StoneChip. Då känns västra delen av stan väldigt optimerad.
Bra försök, men nya zoner eller flytt av zoner av andra anledningar än felanmälan för nog vänta tills ordinarie zonläggare har tid igen :)

Jag har kollat igenom dina förslag, se kommentarer nedan:

Snytenzone: Sträcker sig redan över en cykelbana. Det får räcka.
Marinazone: Vägarna runt zonen ser misstänkt bilvänliga ut trots de stenar som jag antar ska blockera, men OK, jag antar att det inte är meningen att man ska köra där, så jag sträckte ut zonen en bit över norra grusgången.
VemKasta: Ser ingen anledning att förstora den. Det finns väl en gång in till lusthuset som zonen kan tas från?
WarblerZone: Flyttad en liiiiten bit Västerut.
SignZone: Täcker nu södra cykelbanan

Nu vidare till SunYours lista... *puh*
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Spix »

SunYour wrote:Oändlig lista av zoner....
Några punkter på listan är nu avprickade:

Zonesque: Numera fyrkantig
ErikslundZone: Förstorad enligt förslag.
TraverseZone: Inte särskilt svårt att utläsa vilket av dina två förslag du föredrar ;-) Men jag köper ditt resonemang och flyttar ner zonen till cykelkorsningen vid viadukten.
RampageZone: Lite fyrkantigare och färre polygoner
RawBall: Något större numera
BälbyGrazz: Utifrån din beskrivning har zonen numera givetvis fått det oerhört fantasifulla namnet RåbySly :-) Även flyttat något åt öster för att täcka cykelbanan.
BälbyZone: Bytte namn till FinchZone (med avseende på alla fink-vägar strax intill). Behöver den verkligen förstoras yttrtligare? Den är ju redan enorm.
Vetterstorp: Missade helt att Wettis hade nämnt denna, men nu täcker den i alla fall cykelbanan.
Sliverzone: Zonen är ju redan enorm. Men Ok, är det svårt att få signal så är det. Zonen är förstorad österut och något förenklad till formen på östra sidan. Namnbyte hoppar jag över denna gång.
TreeCross: Zonen är något förstorad i alla riktningar.
MarinaZone: Redan justerad utifrån Wettis kommentar. Jag lämnar den där den är för tillfället och överlåter till StarDust att ta beslut om eventuell flytt längre fram.
TaxZone: Den var definitivt i minsta laget, men jag är ändå inte så förtjust i att dra ut zonen över gatan. Jag provade att förlänga den lite på båda sidor om huset istället så får vi se om det fungerar som en lösning.
PowerZone: Zonen verkade onödigt bred så jag krympte ihop den till 25x25 över bron och drog den en bit söderut. hoppas det hjälper.
Malarpark: Zonen uppskuffad en bit
BearCurve: Täcker nu cykelbanan
HammerYard: Avvaktar med denna och låter SD avgöra.
HamreZone: Letade febrilt efter en tennisplan vid Hammerzone som av en slump också ligger i Västerås innan jag insåg min felskrivning :-) Jag la zonen på vägen in mot tennisbanan så man i alla fall får göra en liten avstickare.

To be continued...
User avatar
Wettis
Posts: 50
Joined: 14 Aug 2012 22:06
Country: Sweden
Contact:

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Wettis »

Lyyyysande jobb!! Du ska veta att det uppskattas. Dock, snytenzone. ..förstod att du skulle skriva om att den täcker en cykelväg. Det är ingen cykelväg utan en stig. Alla cyklar öst väst eller viceversa så dra ut den över den riktiga cykelbanan, snälla! Nu måste man cykla upp bland hundbajset på mattan då det står en hundlatrinskorg där och det vill du väl inte :roll:
Hur som helst, bra jobb som sagt!
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Ja, det är bara att instämma med Wettis.
Riktigt bra jobb! Mycket pyssel blir det, men helt klart till det bättre. Möjligen blev PowerZone lite liten med tanke på det jättelika Ångkraftverket som håller på att bli ett äventyrsbad. Men det ska väl ut och testas först tycker jag!! :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Spix »

Wettis wrote:Lyyyysande jobb!! Du ska veta att det uppskattas. Dock, snytenzone. ..förstod att du skulle skriva om att den täcker en cykelväg. Det är ingen cykelväg utan en stig. Alla cyklar öst väst eller viceversa så dra ut den över den riktiga cykelbanan, snälla! Nu måste man cykla upp bland hundbajset på mattan då det står en hundlatrinskorg där och det vill du väl inte :roll:
Hur som helst, bra jobb som sagt!
Njae... Även om det "bara" är en stig så bör den var fullt duglig att gå in på för att ta zonen. Någon liten avstickare från cykelbanorna får ni räkna med för att komma åt all zonerna, och detta är ju i ärlighetens namn en ganska liten sådan.
Locked

Return to “Västmanland”