Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Skuggvarg »

Spix wrote:
Wettis wrote:Lyyyysande jobb!! Du ska veta att det uppskattas. Dock, snytenzone. ..förstod att du skulle skriva om att den täcker en cykelväg. Det är ingen cykelväg utan en stig. Alla cyklar öst väst eller viceversa så dra ut den över den riktiga cykelbanan, snälla! Nu måste man cykla upp bland hundbajset på mattan då det står en hundlatrinskorg där och det vill du väl inte :roll:
Hur som helst, bra jobb som sagt!
Njae... Även om det "bara" är en stig så bör den var fullt duglig att gå in på för att ta zonen. Någon liten avstickare från cykelbanorna får ni räkna med för att komma åt all zonerna, och detta är ju i ärlighetens namn en ganska liten sådan.
Nej nej, ALLT måste ligga på cykelvägarna, precis ALLT! :lol: :lol: :lol:
(Jag skulle dock vilja att det var så, men det råder ju delade meningar om lämpligheten i det)

Ser med spänning fram mot hur resten av zonerna på "oändliga SunYour-listan" kommer att hanteras. Särskilt RowanZone har länge varit ett problem, misstänker att vi snart blir lynchade pga hur gräsmattan börjar se ut.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

EmmerdaleZone - Flyttad rakt söderut enligt önskemål!

SheepIsland - Flyttad pga nära lekplats.

HammerYard - Jag flyttar inte zonen om den går bra att ta. Bilzon är inte en anledning för flytt. :|

PineCroft - Flyttad! Men nästa gång du är i närheten tycker jag du kan dela ut flyers till dem :)

RowanZone - Hittade en liten ficka strax väster om dess gamla position!

LasarZone - Flyttad till viadukten!

SteepHead - Flyttad!

McDZone är flyttad och heter numera MallZone!

SunnySideZone - Hittade en ypperlig promenadstig norr om zonen!

RocklundaZone - Här är ett bra exempel på en så kallad bilzon som ska flyttas. Bilzoner är helt okej, men de ska samtidigt inte utgöra en fara för cyklister och fotgängare, och om man står mitt på en parkering en längre stund kanske det kan hända något. Multiplicerar man det med hundratals turfare kanske det inte ger upphov till personskada men skapar åtminstone irritation folk bilister som ska parkera. Bra spanat!

KoloniZone - Flyttad och ombyggd!

CenterPot - Kan man ta den utan bil också?

SkultunaZone - Utökad så att den täcker stigen.

TheStoneZone - Zonen utökad åt alla håll för lite bättre tagning.

JakobPlayPark - Nu jäklar måste den gå att ta ;D

PetersMount - Avvaktar.

GunPowderZone - Inte täcker inte zonen inte cykelvägen? :P Polygonsnålare och större!

HagaAlley - Numera rektangulär och större!

EastHolm - Nja, det är meningen att man ska ta sig i land här. Får nog snällt kliva ut ur kanoten om man vill ha denna. Färre polygoner och större iaf!

OtterInn - Jag avvaktar med denna zon tills någon kan visa mig exakt var detta underliga hotell är beläget. Ett tips är att ro ut och markera i Maps var man är när man har förtöjt båten till hotellet. Stäng gärna av och på GPSen ett flertal gånger för exakt positionering.

BermudaZone - Ja, det var riktigt svårt att hitta in så jag har nu flyttat på några polygoner i hopp om att visa vägen in, som för mig tog 10 minuter när jag var på besök.

ArrowZone - Ligger inte vid något vattentorn vad jag kan se. Menar du den?

SkullTower - Placeringen av den zonen är ypperlig såvida folk inte klagar om att den är svår att ta på grund av exempelvis för högt torn, träd osv.

Så där ja! Det var några fixade zoner!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Hädanefter skulle jag vara otroligt tacksam om ni inte kommer med jättelistor på zoner som måste ändras. För min del är det enklare att bara hoppa in och fixa en eller två zoner lite snabbt än att hitta en lucka där jag kan redigera en hel drös. Det blir lätt så att jag skjuter på det och så blir det till slut inte gjort....
Bonanzan är nära nu men efter över 60 redigeringar på under en månad i Västmanland, hälften tack vare spix, så hoppas jag att ni fått era redigeringsbehov mättade ett bra tag framöver! :)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Skuggvarg »

StarDust wrote:Hädanefter skulle jag vara otroligt tacksam om ni inte kommer med jättelistor på zoner som måste ändras. För min del är det enklare att bara hoppa in och fixa en eller två zoner lite snabbt än att hitta en lucka där jag kan redigera en hel drös. Det blir lätt så att jag skjuter på det och så blir det till slut inte gjort....
Bonanzan är nära nu men efter över 60 redigeringar på under en månad i Västmanland, hälften tack vare spix, så hoppas jag att ni fått era redigeringsbehov mättade ett bra tag framöver! :)
Jag har dock fått uppfattningen att vi flera gånger har gjort just så. Anmält enstaka zoner som inte funkat men så har det inte skett någon åtgärd inom rimlig tid, och då har hela frågan bordlagts och så hänger den felaktiga zonen med ett tag tills nästa gång någon orkar felanmäla igen och då blir listan till slut längre och längre.

Men detta är alltså min egen uppfattning, inte alls säkert att det faktiskt har varit så.

Stort tack till både dig och Spix för allt jobb ni gjort, nu bör vi nog kunna hålla oss lugna ett bra tag framöver. :D
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Skuggvarg »

Jo, jag skulle vilja göra ett tillägg...WithoutZone ligger precis vid en lekplats. Känns alltid lika suspekt att cykla in där, stå kvar en stund, och sen cykla iväg. Känns som folk tittar lite extra konstigt på en...KAN det vara en pedofil som står där och spanar efter lämpliga barnaoffer, månntro? :shock: :?

Den borde kunna flyttas en liten bit söderut så man kan ta den från gatan? Inte för att uppmuntra bilturfning (för övrigt en ganska liten gata där, vet inte ens om man får köra bil där), utan mest för att undvika alltför många såna där konstiga situationer... :P
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
User avatar
keasp72
Posts: 35
Joined: 30 Aug 2012 18:27
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by keasp72 »

Förslag till ändringar i Köping:

Gräsmattan vid BuyStation är ganska hårt belastad. Dock gör inte vi turfare den största skadan. Zonen borde dock breddas lite mot järnvägsspåren så att den täcker hela gångbanan.

PouchLive Här ser korsningen inte ut som på kartan längre. Ibland kan man ta den på cykelbanan, men lika ofta måste man in en bit på gräsmattan. Mitt förslag är att flytta den en bit. http://dl.dropbox.com/u/106175694/PouchLive.png Och så undrar jag: var kommer zonnamnet ifrån?
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Nja, jag vet inte hur länge du har väntat. Det är sällan jag hinner göra det inom 12 timmar. Ibland efter 24 timmar, troligast efter 30. Har det inte hänt något efter 48 timmar så är det något som inte stämmer.

WithoutZone är utsträckt nu.

Tar ledigt från zonmakandet för idag och gör plats åt Bonanzarelaterat jobb. Vi hörs imorgon!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Skuggvarg »

StarDust wrote:Nja, jag vet inte hur länge du har väntat. Det är sällan jag hinner göra det inom 12 timmar. Ibland efter 24 timmar, troligast efter 30. Har det inte hänt något efter 48 timmar så är det något som inte stämmer.

WithoutZone är utsträckt nu.

Tar ledigt från zonmakandet för idag och gör plats åt Bonanzarelaterat jobb. Vi hörs imorgon!
Då måste det varit något som inte stämde, men jag ska försöka hålla bättre koll på mina felanmälningar framöver. Tack för att du fixade denna sista grej! :D
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
kastrom
Posts: 62
Joined: 20 Sep 2012 08:11
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by kastrom »

Väldigt bra ändringar så här långt, tack för det!
Turnpikezone ligger också precis bredvid cykelbanan och borde flyttas lite österut så den hamnar mitt på cykelbanan.
Vrailzone, ligger redan på cykelbanan men jag måste alltid ut på gräset för att ta den.
Sixplustree, samma här, ser ut att ligga på cykelbanan men man måste ut på gräset för att ta den, en lite flytt österut skulle fixa det.
Bearpotzone, ligger på precis vid en lekplats, bör kunna hamna någon annan stans. Med tanke på namnet kanske i förlängningen på gatan i ostnordostlig riktning på cykelbana? Alternativt närmare husen, vet inte om bilar får köra där men det är väldigt smalt.
JDB
Posts: 14
Joined: 07 Mar 2013 21:59
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by JDB »

Om någon zon bör fixas så är det väl endå MetalZone! Som det ser ut idag så är hela zonen innanför ett staket. För att ta denna så måste iaf jag sträcka in telefonen genom staketet... kul att tappa telefonen där? :) Förstora åtm. zonen ganska rejält tills staketet är borta!
Locked

Return to “Västmanland”