Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

MetalZone är förbaskat knepig. Ett av hörnen brukar funka. Vad säger reglerna när verkligen hela zonen ockuperas av byggbaracker och har byggstaket kring sig? De har stått där snart två månader va?

Platsen där heatingzone ligger håller på att byggas om. Det ser ut som att det kommer bli en bred infartsväg för lastbilar där (de bygger en fet stor sopförbränningsanläggning inne på området). Redan nu kan den vara knepig att ta utan att störa bygget. Finns det acceptabla alternativa placeringar?
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

BermudaZone bör byta namn nu, man kan ta den bara man i närheten kvarteret inte som innan att man kunde ta den men sällan på exakt samma plats två gånger i rad. Det finns inget kvar av vad namnet anspelar på, tråkigt att denna blivit fördärvad.
Efter senast ändringen finns det bara ett namn som passar, TramenZone.

Vilken inflation det är på att flytta zoner nu, många har nog behövts men det följer med en del bra zoner också. Fort går det ibland.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

MetalZone
För tillfälliga avspärrningar är det väl åtm ett halvår minst som gäller, och så länge ska de väl inte behöva hålla på där. Vad är det de pysslar med egentligen?
Nordöstra hörnet funkar för det mesta, dvs i TaxZone-klass (iaf innan den justerades)

BermudaZone har ju egentligen inte genomgått någon större förändring, den har blivit något större, men knappast att det har någon avgörande skillnad, eftersom att man antingen hamnar rejält utanför uppe på husen eller som igår ute på Karlsgatan, eller hamnar mitt i.
Jag tar den ju flera gånger om dagen varje vardag och det är ganska ofta som jag får vänta ett tag tills gubben får för sig att trava in i zonen, ibland efter lite irrande.

Bra att det tydliggjorts hur man tar sig in i zonen för de som inte vet.
Ja, mycket förändringar, men kan inte säga att något blivit till det sämre i alla fall.
Alla kan inte bli nöjda jämt, men vesseljägarna blev nog lite extra glada!
Västerås har nästan lika många zontagningar som Stockholm, så trycket på att zonerna är så bra de kan bli har aldrig varit så stort som nu, och mer kommer det säkert bli när kvicksilvret håller sig stadigt en bit över nollan.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

Japp, det syns att det viktigaste är att kunna ta zoner snabbt nu, inget utrymmer för zoner som Bermuda var eller tennisplaner längre. Tråkigt tycker jag.
Att flytta ut från gräsmattor till cykelbanor är dock nödvändigt.
JDB
Posts: 14
Joined: 07 Mar 2013 21:59
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by JDB »

SunYour wrote:MetalZone
För tillfälliga avspärrningar är det väl åtm ett halvår minst som gäller, och så länge ska de väl inte behöva hålla på där. Vad är det de pysslar med egentligen?
Nordöstra hörnet funkar för det mesta, dvs i TaxZone-klass (iaf innan den justerades)

Det finns väl absolut ingen anledning att ha en zon knappt går att ta? då kan man lika gärna ta bort den, för när man vill pressa på så har man ingen lust att stå i 10 min och tramsa vid ett staket för att ta en zon. Att sedan hålla på och flytta zoner från gräsmattor till asfalt känns ju löjligt i jämförelse.

Zonen kan man flytta till parkeringen väster om där zonen ligger idag. Alternativt in på nån kullerstensgata. Idag så tycker jag den ligger ganska värdelöst iallafall, det är finare inne bland de gamla industrigatorna :)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Jag talar bara om hur reglerna för zonflyttar är sedan urminnes tider.
Är det en tilfällig avspärrning så får man kallt vänta på att de tar sitt pick och pack och lämnar ytan. Detta för att slippa diskussioner om den ska flyttas, och att slippa komma ihåg att den ska flytta tillbaka igen.
Sedan att den går att ta öht får du väl se som en bonus i det här fallet

En annan bra metod är ju att i det här fallet påpeka att zonen är en ren gräsmattezon och behöver ett nytt läge.
Dock finns det väldigt få bilfria zoner i området, och fler drive-inzoner behöver vi ju knappast...

Om du går till den allra första sidan i den här tråden, har jag för mig om att du kan läsa om hur TreeCross kom till pga flytt från inhägnat område...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

BuyStation - Fixad. Täcker större delen av parkplätten och även trottoaren!

PouchLive - Flyttad enligt önskemål! Namnet kommer säkerligen från Pungbogatan numera ett 20 meter västerut.

TurnpikeZone - Täcker numera cykelvägen.

Fixar mer sen.

Tyvärr är det så att enligt nya regler så får inte zoner finnas enbart på gräsmattor om det finns en cykelväg i anslutning till den. Det betyder inte att jag kommer att flytta zoner som ligger en bit in på en kostig, finns det en väg så är det en väg, alla zoner ska inte vara lätta att ta.
Detta förnöjer vissa och irriterar andra men å andra sidan har en massa zoner flyttats från gräsmattorna så man kan nästan se det som att nya enkla zoner har tillkommit till stan :)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
kastrom
Posts: 62
Joined: 20 Sep 2012 08:11
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by kastrom »

Metalzonen ligger inte så bra på gräset även utan avspärrning.
En lösning är att lägga den närmare huset och göra den lite smalare för att inte hamna på parkeringen. Det är plattor där som går från huset till södra kanten på där zonen ligger nu. Det här löser även problemet med avspärrningen.

https://www.dropbox.com/s/p129pbbyjnlkm ... -17-12.png

/Kent
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Skuggvarg »

SunYour wrote:MetalZone
För tillfälliga avspärrningar är det väl åtm ett halvår minst som gäller, och så länge ska de väl inte behöva hålla på där. Vad är det de pysslar med egentligen?
Nordöstra hörnet funkar för det mesta, dvs i TaxZone-klass (iaf innan den justerades)

BermudaZone har ju egentligen inte genomgått någon större förändring, den har blivit något större, men knappast att det har någon avgörande skillnad, eftersom att man antingen hamnar rejält utanför uppe på husen eller som igår ute på Karlsgatan, eller hamnar mitt i.
Jag tar den ju flera gånger om dagen varje vardag och det är ganska ofta som jag får vänta ett tag tills gubben får för sig att trava in i zonen, ibland efter lite irrande.

Bra att det tydliggjorts hur man tar sig in i zonen för de som inte vet.
Ja, mycket förändringar, men kan inte säga att något blivit till det sämre i alla fall.
Alla kan inte bli nöjda jämt, men vesseljägarna blev nog lite extra glada!
Västerås har nästan lika många zontagningar som Stockholm, så trycket på att zonerna är så bra de kan bli har aldrig varit så stort som nu, och mer kommer det säkert bli när kvicksilvret håller sig stadigt en bit över nollan.
Finns tre vägar in till BermudaZone, alla tre funkar. Och den är fortfarande strulig att ta pga halvtaskig GPS-koppling beroende på de höga omgivande husen. Jag ser heller inget problem i att den är lite småstrulig, då gör den skäl för sitt namn och det måste få finnas knepigare zoner också (KillerZone comes to mind).
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
User avatar
keasp72
Posts: 35
Joined: 30 Aug 2012 18:27
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by keasp72 »

StarDust wrote:BuyStation - Fixad. Täcker större delen av parkplätten och även trottoaren!

PouchLive - Flyttad enligt önskemål! Namnet kommer säkerligen från Pungbogatan numera ett 20 meter västerut.
Tack, blev jättebra!!! Och såklart måste namnet komma från Pungbovägen =)
Locked

Return to “Västmanland”