Var med och sprid Turf!

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Ranjiit
Country: Sweden

Re: Var med och sprid Turf!

Post by Ranjiit »

Gäller medaljen om man bara tar qr koden och sätter upp som klistermärken?
Dacop
Zonemaker

Post by Dacop »

Ranjiit wrote:Gäller medaljen om man bara tar qr koden och sätter upp som klistermärken?
Nej - kravet brukar vara 25 posters i A4-format eller större.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
woozle

Post by woozle »

Jag kan tänka mig att göra lite egna affischer att sätta upp. Men det vore kul att ha turftypsnittet då. Är det nåtsom finns att ladda ner? Vad heter det? Och bilder på turfgubben, med och utan huvudbonader och i ssmtliga färger. Finns dom att ladda ner nånstans?
tomtebloss

Post by tomtebloss »

woozle wrote:...Men det vore kul att ha turftypsnittet då. Är det nåtsom finns att ladda ner? Vad heter det?...
Teckensnittet heter Insane Hours 2. Om du söker på forumet så hittar du säkert några länkar att tanka hem det.
SaLa
Information Manager

Post by SaLa »

Kul! Loggan tror jag finns länkad i denna tråd. Annars ska jag fixa det imorgon vid datorn. / SaLa på plattan :)
woozle

Post by woozle »

Hittade typsnittet. Ska försöka leta efter loggan i tråden vid tillfälle.

tack
woozle
SaLa
Information Manager

Post by SaLa »

Vindicator

Post by Vindicator »

Här är en uppdaterad version av mina turf-reklamlappar, för de som behöver dem:

https://dl.dropboxusercontent.com/s/ev9 ... am_vin.pdf

De är fortfarande lite mindre till storleken (3 st/A4), så att man ska kunna sätta upp dem även där det inte finns så mycket plats, eller där det är risk att de blir nedrivna om de är alltför synliga (t.ex. skolor).
Om man skriver ut förminskat till 2 sidor/papper (d.v.s. 6 lappar/A4) så blir de även lagom lyktstolpestorlek.
embeoo
Zonemaker

Post by embeoo »

Tänk på att om ni sätter upp för medaljen så har det iallafall förr krävts hela A4. För att hitta medturfare är ju naturligtvis alla storlekar bra!
Vindicator

Post by Vindicator »

embeoo wrote:Tänk på att om ni sätter upp för medaljen så har det iallafall förr krävts hela A4. För att hitta medturfare är ju naturligtvis alla storlekar bra!
Problemet med hela A4-ark mot mindre lappar är att det finns mycket färre ställen att sätta upp dem på. Jag placerade t.ex. många av mina vid skolor och lekparker, och med hela A4-ark så skulle vaktmästarna bara ha rivit ner dem direkt, innan någon hann se dem. Det hände även med de här efter ett tag, men när de är en tredjedel så stora så är det som sagt mycket större chans att de får sitta kvar.

Om du skriver ut 25 papper så får du ju dessutom 75 lappar, så då kan du ju placera dem på tre gånger så många ställen totalt. :) Jag tror knappast att det ger färre nya turfare än vad 25 hela ark skulle ge.
Post Reply

Return to “Allmänt”