Jönköping - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
Blabert
Zonemaker
Country: Sweden

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Blabert »

Dacop wrote:Linnépark i Sävsjö verkar ha fått samma namn som en zon i Västra Götaland. Det är iaf den senare man kommer till om man klickar på webkartan.
Hmm, det ska ju inte kunna hända.. Fixar.

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2
Image
Wallen
Zonemaker

Post by Wallen »

Igår tog jag BesideCoin då jag var ute och scoutade lite inför ett kommande weasel försök. Jag anser att zonen behöver förstoras lite för att man skall slippa gps problem. Nu strulade iof min gps mer än vanligt men det tog nästa 5 minuter innan jag lyckades ta zonen då gpsen levde rövare ordentligt. Som jag ser det kan man göra något av följande alternativ.

1. Låta zonen vara som den är. Den går trots allt ta även om man kan få problem. Vore dock retligt om det blir gps strul under weasel försök.

2. Förstora zonen något åt söder. För mig hade nog räckt med en meter så hade jag tagit zonen betydligt snabbare. Man skulle också kunna förlänga zonen ordentligt åt söder i västra ändan och bara lite i östra. Zonen skulle då bli lite som ett upp och nedvänt V.

3. Flytta zonen till Myntgatan som just vid detta kvarter mellan Grönagatan och Klostergatan är Myntgatan gå/cykelgata dvs bilar får inte köra där. Man kan då göra zonen rätt stor så att zonen även täcker husen lite för att underlätta för Gps samt lägga zonen precis där Scheelegatan möter Myntgatan för att öppna zonen max.

Jag hade valt alt. 3 och döpt om zonen till atCoin för att anspela på förra namnet lite...
SunYour
Zone General

Post by SunYour »

GPS-strul är aldrig kul, men tyvärr alltför vanligt bland lite högre hus.
Jag fastnade för variant 2 då det gav en större zon och att det ligger något lite öppnare än gågatan mellan kvarteren som annars hade varit utmärkt om ytan bara varit lite bredare....
Zoner som sträcker sig in ovanpå bostadshus bör undvikas i största möjligaste mån...

Hoppas GPSen inte spelar dig samma spratt nästa gång. Lycka till :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Wallen
Zonemaker

Post by Wallen »

Tackar :)
RedWulfr

Post by RedWulfr »

Gött mos, jag hoppade över den zonen helt idag eftersom den varit så meckig att ta. Skulle läst forumet innan jag begav mig ut. Tack för supersupport Sun!
Image
Wallen
Zonemaker

Post by Wallen »

Ok here some thinking about zones after some car turfing. Some need attention but not all of them.

KanotKlubben
Zonen ligger i en brant och är lite jävlig att ta. Jag har dock egentligen inget emot den men kan bli en del klagomål på den då man inte bara kan stanna till med cykel och ta den. Kan ju skapa lite diskussion om zoner vilket jag alltid gillar :)

SailorZone
En fin zon med riktigt bra utsikt. Kul att zonen är formad som ett segel. Jag hade dock lite gps strul när jag tog den vilket inte borde hända på en så öppen yta men jag slog på gps precis innan jag skulle ta zonen. Förstora zonen lite söderut så blir zonen lite större men det skall i vanliga fall inte vara problem så inte nödvändigt.

VillageGround
Zonen går ta från bilen då zonen går in lite lite på parkeringen. Gör man zonen smalare blir det nog inte bra så antingen flytta lite från parkering och ut på fotbollsplan... eller kanske flytta zonen lite västerut precis framför huset och över gångvägen?

JunddalZone
Aningen liten mellan husen men går ju ta. Jag skulle dock vilja ha den lite större då denna zon ingår i en weaselrutt och då vill man inte få problem.

LundStreet
Gick att ta från bilen på södra sidan av zonen... bara liten justering ok så behöver man iaf gå ur bilen.

AmigoZone
Detta är en parkering... inget bättre förslag från mig just nu dock.

MullWater
Gick att ta från bilen på östra sidan av zonen... bara liten justering ok så behöver man iaf gå ur bilen. Alt. flytta zonen till sydväst eller nordväst om vattentornet.

Edit: Såg att jag råkat börja på engelska. Blir lite väl mycket med språk fram och tillbaka ibland och är väl trött :)
Dacop
Zonemaker

Post by Dacop »

Wallen, jag tror din GPS vandrar lite, du har lyckats ta flertalet zoner från bilen där jag inte ens kommer i närheten.

Angående Kanontklubben så tycker jag att zonen borde flyttas en aning närmare byggnaderna, det är brant, stenigt, halt och förbannat mörkt där zonen ligger nu, vill påstå att den är rentav farlig i sämre väder och mörker.

Junddalzone får gärna bli lite större, jag måste i praktiken stå på gräset i mitten för att ta den.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Wallen
Zonemaker

Post by Wallen »

Eller så vet jag hur jag kan få min gps att vandra åt rätt håll.... ;)
Nej jag kanske bara hade flyt när jag testade lite och att gpsen då gick åt rätt håll.

Kanotklubben kanske man kan lägga ut mot den lilla udden...? alternativt flyttar man den västerut från där den är idag så kommer den på gräsytan ovanför branten... alternativt får man fortsätta halka runt i branten mellan stenar, buskar och grästuvor.
Zontjuven

Post by Zontjuven »

Klart att Jönköpingsturfarna skall turfa mera smärtfritt.

Vissa zoner var ganska små faktiskt.

Ändringar gjorda nästan enligt önskemål.
Fd världsmästare i TURF
Wallen
Zonemaker

Post by Wallen »

Tackar :)
Locked

Return to “Jönköping”