Kronoberg - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by SunYour »

Den ser svår och fin ut, behöver inte flyttas tycker jag :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
AceIsAngry79
Posts: 112
Joined: 11 May 2012 07:50
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by AceIsAngry79 »

Haha svår är bara förnamnet. Blir ingen zon jag kommer försöka ta igen.
Så vida jag inte kan låna en båt. Det som ser ut som öppna fält är vass med ca en meter
djup vatten :-( mellan de två uddarna.
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by SunYour »

Varje gång det blir ny omgång och det blir gul... då kommer begäret tillbaka...
Glöm då inte att fota och filma när du tar zonen igen, för du måste ju se till så du tar den först, eller hur? :D
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
AceIsAngry79
Posts: 112
Joined: 11 May 2012 07:50
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by AceIsAngry79 »

Du jag lova den zonen blir oröd tyvärr. :-( Du är välkommen att försöka :-)
Den i växjö groovnpeak tror jag den heter är rena barnleken mot denna.
Image
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by tretton »

Hej!

Enligt TurfBlekingeIT går det att ta Tingsryds vattenzon, ThingWater, utan att simma. Han bottnade faktiskt där den låg. Vet inte vad ni tycker men har för mig att det står någonstans i forumet att an ska behöva simma för att ta den. Jaja, nu vet ni iaf :)

//TRETTON
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by SunYour »

Vid närmare mätning, låg den lite för när land jämfört med vad som ställs som krav på en vattenzon, minst 30 meter från land....
Nu får man kanske ta några simtag då.
Vattenzoner är ju inte bara för simkunniga. Har man vatten upp till axlarna kan man ju tycka att det är helt okej, med tanke på att man kan vara torrskodd i en båt när man tar vattenzonerna... Videoupptagning när man simmar ger ju defintivt ett plus i kanten :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
AceIsAngry79
Posts: 112
Joined: 11 May 2012 07:50
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by AceIsAngry79 »

SunYour wrote:Vid närmare mätning, låg den lite för när land jämfört med vad som ställs som krav på en vattenzon, minst 30 meter från land....
Nu får man kanske ta några simtag då.
Vattenzoner är ju inte bara för simkunniga. Har man vatten upp till axlarna kan man ju tycka att det är helt okej, med tanke på att man kan vara torrskodd i en båt när man tar vattenzonerna... Videoupptagning när man simmar ger ju defintivt ett plus i kanten :)
Jag bottnade inte när jag tog den första gången. Ni måste ju tänka på att gpserna är lite som de vill.

Aldrig att.zonen ligger på samma ställe när man ska ta den.

Så han hade.väll tur att hans gps trodde den låg närmare.

Den låg bra innan så........
Image
Kingslayer

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by Kingslayer »

Hej och hallå, zonen "Confzone" tillhör felaktigt Kronoberg. Zonen ligger i Skåne. Känns inte rätt att få en regionsmedalj baserat på fel zontillhörighet.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by SunYour »

Kingslayer wrote:Hej och hallå, zonen "Confzone" tillhör felaktigt Kronoberg. Zonen ligger i Skåne. Känns inte rätt att få en regionsmedalj baserat på fel zontillhörighet.
Tack för att du uppmärksammade detta! Ska vara åtgärdat nu!
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Kronoberg - Felanmälan

Post by Fidde »

Hej! som ni säkert kommer ihåg fick vi två "fighting" zoner på skolan för ett ganska bra tag sen. Skolan var du under ombyggnad och är fortfarande...deras upplägg är att ta halva skolan i taget och första etappen är i princip snart klar. Men om det ska bli fortsatt aktivitet och en finare placering bör nog åtminstone Thenorregard flyttas då den både ligger fult och opraktiskt med tanke på byggstaket och liknande halva skolan omringas av, vad sägs om att flytta den till norrgårds nya fräscha huvudingång? Bilder på hur jag tänker kommer här:

Image
vilket skulle se ut ungefär så här på kartan:
Image
Som sagt kanske en flytt av northyard kan bli aktuellt men jag återkommer med det.

Förövrigt har det sagts att om bygget bara håller på i 6 månader eller mindre blir det ingen flytt men vad jag vet kommer det hålla på i ca ett år...

//Fidde
Locked

Return to “Kronoberg”