Mer zoner i Helsingborg

Moderator: Zonemakers

Zontjuven
Country: Sweden

Re: Mer zoner i Helsingborg

Post by Zontjuven »

Kingslayer wrote:Fast jag är besviken att Råååålzone inte fick behålla namnet (Råå-å-ål) :shock:
Om det ligger flera förslag på samma ställe är det så att alla får cred (mail) för zonen, men bara en får namnet....
Såååååååå ligger det till :-)
Fd världsmästare i TURF
Kingslayer
Zonemaker

Post by Kingslayer »

Nämenvaf... Hur kan någon annan kommit på samma briljanta zonidé som jag??? :D

Nå, då kan du se fram mot nya zonförslag nästa månad med minst fyra "å" i följd 8-)
Kingslayer
Zonemaker

Post by Kingslayer »

Med de senaste zonerna vi fått börjar Helsingborg blir riktigt turfvänligt och kan nu nästan stödja de 5-6 heltidsturfare + minst lika många ströturfare vi har nu. Nedan förslag på de kvarvarande hål jag anser bör täppas till för bästa turfupplevelse. Jag vill minnas att jag har gett dem följande namnförslag i appen: PromenadZon, Rubicon, TjuvochPolis, HellsPlate, NowhereZone (?), WaterStairs och Korvlådan. Just WaterStairs ligger riktigt läckert vid det populära strandpromendstråket och nybyggda trädäcket (på satellitbilden ser man inte dessa nymodigheter som byggts).

På förhand tack!
HbgHål.jpg
HbgHål.jpg (54.98 KiB) Viewed 2635 times
Spix
Zonemaker

Post by Spix »

Kingslayer wrote:Med de senaste zonerna vi fått börjar Helsingborg blir riktigt turfvänligt och kan nu nästan stödja de 5-6 heltidsturfare + minst lika många ströturfare vi har nu. Nedan förslag på de kvarvarande hål jag anser bör täppas till för bästa turfupplevelse. Jag vill minnas att jag har gett dem följande namnförslag i appen: PromenadZon, Rubicon, TjuvochPolis, HellsPlate, NowhereZone (?), WaterStairs och Korvlådan. Just WaterStairs ligger riktigt läckert vid det populära strandpromendstråket och nybyggda trädäcket (på satellitbilden ser man inte dessa nymodigheter som byggts).

På förhand tack!
HbgHål.jpg
Noterat. Även om det inte händer något direkt så tar jag dessa förslag med mig tills när det blir dax.
Kingslayer
Zonemaker

Post by Kingslayer »

Spix wrote: Noterat. Även om det inte händer något direkt så tar jag dessa förslag med mig tills när det blir dax.
Jag har anropat mina turfkollegor i chatten och bett dem att komma med input här med.

Det finns några äldre inlägg i denna tråd som bara är delvis implementerade om du behöver mer inspiration :)
Kingslayer
Zonemaker

Post by Kingslayer »

Det hade varit coolt om man kan lägga en zon på toppen av kärnan (rött nedan), men jag vet inte hur små zonerna kan vara? Den måste vara mindre än tornet annars kan man förmodligen stå nere på gräset och ta den. Skulle bli en spektakulär men utmanade och hjärtinfarktframkallande turistzon! (Mördartrappor upp, blir nog bara sportiga titaner som Xet, Blackmoore och Periferi som tar den :D )
kärnan.jpg
kärnan.jpg (87.54 KiB) Viewed 2584 times
Last edited by Kingslayer on 09 May 2013 15:16, edited 1 time in total.
Kingslayer
Zonemaker

Post by Kingslayer »

Den nya placeringen av "Frameless" (Ramlösa) ligger mycket bra precis utanför det gamla och vackra brunnshotellet. Men för den gästande turfaren behövs också en zon "RamlösaBrunn" nere vid Brunnsminnestemplet (den cirkulära markeringen) för att få ut max av Ramlösa-besöket.
Ramlösa.jpg
Ramlösa.jpg (46.86 KiB) Viewed 2576 times
Kingslayer
Zonemaker

Post by Kingslayer »

Krematoriet är en fantastiskt vacker byggnad med gamla anor som ligger på en "ö" i vacker omgivning (http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=873910). Om man lägger en zon över hela "ön" bör man kunna ta den utan att verka respektlös.
Krematoriet.jpg
Krematoriet.jpg (46.15 KiB) Viewed 2574 times
Spix
Zonemaker

Post by Spix »

Kingslayer wrote:Krematoriet är en fantastiskt vacker byggnad med gamla anor som ligger på en "ö" i vacker omgivning (http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=873910). Om man lägger en zon över hela "ön" bör man kunna ta den utan att verka respektlös.
Krematoriet.jpg
Jag klumpar ihop mina svar på alla dina inlägg i denna post :)

Kärnan: Jag gillar idén, men den blir lite svår att genomföra just i detta fallet. Som du är inne på är minimumstorleken ett problem. Riktlinjerna är att zoner inte ska understiga 25x25m för att undvika GPS-problem. Visst finns det specialfall där de blir lite mindre, men för att zonen inte ska kunna tas utanför tornet i detta fallet så kan den knappast göras mindre än 10x10 meter, och det kommer garanterat ge upphov till en del svärande hos de som sprungit upp till toppen ;)
Dessutom skulle zonen hamna alldeles för nära de intilliggande zonerna. 200 meter är det minsta avstånd som det får vara mellan zoner. Just i detta område är det även såpass zontätt att det hade varit svårt att flytta runt befintliga zoner för att ge plats åt denna.

Ramlösabrunn: Den ligger egentligen lite för nära Frameless. Gränsfall men inom 200 meters-radien. Jag får fundera lite på om det går att tänja på. Ironiskt nog hade det gått bra om Frameless legat kvar på sin gamla plats, men jag är inte sugen på att flytta tillbaka den.

Krematoriet: Ser ut som en given plats för en framtida zon :)
Kingslayer
Zonemaker

Post by Kingslayer »

OK! (Jag hade ändå bara pallat att ta Kärnan en gång :D )
Post Reply

Return to “Skåne”