Jönköping och Huskvarna

Moderator: Zonemakers

SunYour
Zone General
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by SunYour »

Host host, hur är det med antalet aktiva turfare i Jönköping?
Bred aktivitet skänker även zonläggarna ett leende ;-)

Jönköping som region är bland de zontätaste regionerna om man ser till aktiva turfare...
Fler aktiva turfare är det bästa sättet att få upp pph'n i staden dessutom!
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
MadMajk

Post by MadMajk »

Aj aj har du gått och blivit förkyld din stackare ;) skämt åtsido. Läget med aktiva turfare är bra men kan självklart bli mycket bättre såklart. Tittar man på det hela som region blir det säkert så att det är zontätt men som stad finns det en hel del luckor att fylla, PPH i all ära. Har sedan innan förslag liggandes för Tenhult och där skulle "ripkurby" bli glad ifall det dök upp zoner.

Om ett litet tag kommer dessutom ett repotage i Landstingsnytt, Jönköpings Läns Landstingstidning med en upplaga på ca 155000 vilket borde ge en boost i hela utgivningsområdet.

Sug på karamellen lite vetja :P
MadMajk SJTD
Blabert
Zonemaker

Re: Sv: Jönköping och Huskvarna

Post by Blabert »

MadMajk wrote:Aj aj har du gått och blivit förkyld din stackare ;) skämt åtsido. Läget med aktiva turfare är bra men kan självklart bli mycket bättre såklart. Tittar man på det hela som region blir det säkert så att det är zontätt men som stad finns det en hel del luckor att fylla, PPH i all ära. Har sedan innan förslag liggandes för Tenhult och där skulle "ripkurby" bli glad ifall det dök upp zoner.

Om ett litet tag kommer dessutom ett repotage i Landstingsnytt, Jönköpings Läns Landstingstidning med en upplaga på ca 155000 vilket borde ge en boost i hela utgivningsområdet.

Sug på karamellen lite vetja :P
Som det är nu behövs inga nya zoner i Jönköping som stad heller, men jourhavande zonbyggare står redo att strössla om det blir ökad aktivitet efter tidningsartikeln :-)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Image
MadMajk

Post by MadMajk »

Jag är egentligen fullt medveten om läget men ibland måste man ju chansa ;) Hur som helst hoppas jag att artikeln kan väcka en och annan att börja turfa. Av 155000 borde det finnas en och annan som kan bli nyfiken och sätter fart. Dock är ju årstiden lite emot men de kan ju testa ett tag och sätta fart när vädret är mer tilltalande.

Hare gött :0)
MadMajk SJTD
spinaeus

Post by spinaeus »

MadMajk wrote:Jag är egentligen fullt medveten om läget men ibland måste man ju chansa ;) Hur som helst hoppas jag att artikeln kan väcka en och annan att börja turfa. Av 155000 borde det finnas en och annan som kan bli nyfiken och sätter fart. Dock är ju årstiden lite emot men de kan ju testa ett tag och sätta fart när vädret är mer tilltalande.

Jag blev nyfiken och satte igång, även om jag inbillar mig att jag tänkt tanken och laddat hem och glömt bort appen en vända tidigare. Men Taberg är glest och jag rör mig sällan längre sträckor i Jkpg/Hva även om jag då och då kan knipa någon strözon när man passerar i jobbet/julhandeln.

Siktar på en Turfjogg på varje jul- och nyårsfirningsstopp framöver dock. SÅ man får planera sin aktivitet...
Dacop
Zonemaker

Post by Dacop »

MadMajk wrote:Jag är egentligen fullt medveten om läget men ibland måste man ju chansa ;) Hur som helst hoppas jag att artikeln kan väcka en och annan att börja turfa. Av 155000 borde det finnas en och annan som kan bli nyfiken och sätter fart. Dock är ju årstiden lite emot men de kan ju testa ett tag och sätta fart när vädret är mer tilltalande.

Vi får väl ändå säga att utfallet av artikeln blev bra, många nya turfare på diverse ställen i länet. Men som sagt, vi har ju årstiden emot oss.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
MadMajk

Post by MadMajk »

Dacop wrote:

Vi får väl ändå säga att utfallet av artikeln blev bra, många nya turfare på diverse ställen i länet. Men som sagt, vi har ju årstiden emot oss.
Jag måste väl säga att det slagit väldigt gott ut med hjälp av artikeln. Räknar jag inte helt fel är det hela 36 nya namn på listan och det man väl se som godkänt!
MadMajk SJTD
Toubkal

Post by Toubkal »

Det måste man. Helt enkelt överstyvt. Bra jobbat MM!
MadMajk

Post by MadMajk »

Ärade zonutläggare ;)

Artikeln slog mer än väl ut mina ögon! Drygt 40 nya namn har dykt upp vilket är underbart att se. Således undrar jag om det blir några julklappar till oss i Jönköping/Huskvarna? Det finns hål lite varstans på turfkartan i stan och en massa bra förslag finnes redan.

Så vi ser med glädje fram emot att ni svingar era trollspön över tangentbordet och önskar Er alla en God Jul och ett Gott Nytt År.

/MM
MadMajk SJTD
MadMajk

Post by MadMajk »

Hej

Pillade lite på mobilen och la 3 nya förslag.Denna gång på följade platser.
1: Vid hamnen i Jkpg,längst ut på den inre piren - Otherpier
2: Bredvid järnvägsstationen längs Vättern/Cykelvägen - Stejchon
3. Nedanför Kroatorpet i Huskvarna - Kroazone

Därutöver finns såklart en massa andra förslag liggande t.ex. vid utegymet vid Munksjön...osv osv

Det är bara att välja och vraka,hoppas karamellen var god :P

/MM
MadMajk SJTD
Post Reply

Return to “Jönköping”