Bred aktivitet skänker även zonläggarna ett leende

Jönköping som region är bland de zontätaste regionerna om man ser till aktiva turfare...
Fler aktiva turfare är det bästa sättet att få upp pph'n i staden dessutom!
Moderator: Zonemakers
Som det är nu behövs inga nya zoner i Jönköping som stad heller, men jourhavande zonbyggare står redo att strössla om det blir ökad aktivitet efter tidningsartikelnMadMajk wrote:Aj aj har du gått och blivit förkyld din stackareskämt åtsido. Läget med aktiva turfare är bra men kan självklart bli mycket bättre såklart. Tittar man på det hela som region blir det säkert så att det är zontätt men som stad finns det en hel del luckor att fylla, PPH i all ära. Har sedan innan förslag liggandes för Tenhult och där skulle "ripkurby" bli glad ifall det dök upp zoner.
Om ett litet tag kommer dessutom ett repotage i Landstingsnytt, Jönköpings Läns Landstingstidning med en upplaga på ca 155000 vilket borde ge en boost i hela utgivningsområdet.
Sug på karamellen lite vetja
Jag blev nyfiken och satte igång, även om jag inbillar mig att jag tänkt tanken och laddat hem och glömt bort appen en vända tidigare. Men Taberg är glest och jag rör mig sällan längre sträckor i Jkpg/Hva även om jag då och då kan knipa någon strözon när man passerar i jobbet/julhandeln.MadMajk wrote:Jag är egentligen fullt medveten om läget men ibland måste man ju chansaHur som helst hoppas jag att artikeln kan väcka en och annan att börja turfa. Av 155000 borde det finnas en och annan som kan bli nyfiken och sätter fart. Dock är ju årstiden lite emot men de kan ju testa ett tag och sätta fart när vädret är mer tilltalande.
Hare gött :0)
Vi får väl ändå säga att utfallet av artikeln blev bra, många nya turfare på diverse ställen i länet. Men som sagt, vi har ju årstiden emot oss.MadMajk wrote:Jag är egentligen fullt medveten om läget men ibland måste man ju chansaHur som helst hoppas jag att artikeln kan väcka en och annan att börja turfa. Av 155000 borde det finnas en och annan som kan bli nyfiken och sätter fart. Dock är ju årstiden lite emot men de kan ju testa ett tag och sätta fart när vädret är mer tilltalande.
Jag måste väl säga att det slagit väldigt gott ut med hjälp av artikeln. Räknar jag inte helt fel är det hela 36 nya namn på listan och det man väl se som godkänt!Dacop wrote:Vi får väl ändå säga att utfallet av artikeln blev bra, många nya turfare på diverse ställen i länet. Men som sagt, vi har ju årstiden emot oss.MadMajk wrote:Jag är egentligen fullt medveten om läget men ibland måste man ju chansaHur som helst hoppas jag att artikeln kan väcka en och annan att börja turfa. Av 155000 borde det finnas en och annan som kan bli nyfiken och sätter fart. Dock är ju årstiden lite emot men de kan ju testa ett tag och sätta fart när vädret är mer tilltalande.