Småländska Höglandet

Moderator: Zonemakers

User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by RedWulfr »

Tack, roligt att höra Wera!
Image
dandruff

Re: Småländska Höglandet

Post by dandruff »

Hej!
Jag har föreslaget tre nya zoner i Vetlanda. Tycker det borde vara några fler att alltenera emellan när man är ute turfar...

/dandruff
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 18:44, edited 1 time in total.
User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by RedWulfr »

Man kan väl säga att det var lite av en flopp. Massiv propaganda i foldrar och tidningsartikel gjorde att de flesta jag stötte på hade hört talas om det, men få förstod vad det egentligen var förnåt.

Jag var för ny på gården för att verkligen lyckas lura ut ungdomarna i snön, dessutom är problemet med olika telefoner (min bedöming är att mer än 50% av de undomar som har tillgång till telefon med medföljande internetabonemang dessutom har Iphone, men framförallt är det färre än man tror som har bra trafik på sina konton, i alla fall av de ungdomar på vår centrala fritidsgård där "gräddhyllans" ungdomar inte direkt är frekventa) gjorde att kompisgäng inte peppade ut varandra.
Jag tror det skapades några få Turfkonton hemma på tonårsrummen, men jag är skeptisk till om det togs några zoner, i alla fall inte på allvar.
På det positiva kontot, vi försökte, vi fick lite spons (utan större krusiduller va?) och vuxna på orten vet att det finns något som kallas Turf. Kanske går det sparka igång igen när vädret blir lite mer frestande för gemene man?

Dacop och LarsAgne får gärna fylla på!!!
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Som RedWulfR skriver så var det inga större svårigheter att finna sponsorer, vi fick uppenbarligen god genomslagskraft på tidningsartikeln (många "jag undrade vad ni höll på med där jämt, nu fattar jag...) och över huvud taget bra respons för att vi försökte åstadkomma något, men det genererade väldigt få nya spelare. Av allt vi gjorde vill jag påstå att följande blev fel:

1. Sidan för anmälningar och topplista gjordes inte särskilt väl. (mitt misstag)
2. Vi missade att få med "Outdoor Addiction" i tidningsartikeln. (någon misslyckades att hitta appen på Google Play)
3. Vi tryckte inte tillräckligt på att Turf är för alla - hela tiden. Inte bara ungdomar på sportlovet.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Strix Uralensis
Posts: 17
Joined: 04 Oct 2012 14:09
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Strix Uralensis »

Tack för de generösa reflektionerna. Det underlättar när jag nu planerar en turfdag för mina fritidsledarstudenter på Gamleby folkhögskola.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Tack för alla zoner på Höglandet - underbaaaart!

:)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
geoturfwera
Posts: 75
Joined: 11 Dec 2012 19:27
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by geoturfwera »

Dacop, LarsAgne och Redwulfr! Sporlovsturfen kanske just då inte blev som ni hoppats på men vem vet framöver....? Bra att ni delat med er av era erfarenheter så att andra kan ta lärdom om vad som gick bra och gick mindre bra! Gött med engagemang!

geoturfwera
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Vad säger snälla zonutläggaren om att lägga en ny liten zon någonstans i Stockaryd när han ändå håller på med regionen... :?

(argument? Stabil aktivitet, trevliga turfare på orten, bra poäng på befintliga zoner, lite tråkig runda med cykeln osv)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 907
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Blir att packa in cykeln i bilen och ta en sväng förbi Eksjö efter jobbet imorgon ser jag... Tack!
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Post Reply

Return to “Jönköping”