Statistik - vad vill du veta?

ojarnstr
Posts: 99
Joined: 13 May 2016 15:20
Country: Finland

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by ojarnstr »

eddyueue wrote: 25 Mar 2024 01:34
ojarnstr wrote: 23 Mar 2024 17:26 Kunde "Takes" kolumnen på sessions sidan centreras lite?

Nu har den kört ihop sig med "Duration" och blivit lite grötigt. Sedan skulle det också vara jättekul med en "Revisits" kolumn och varför inte en topplista?
Fixat. Avvaktar nog med att lägga till fler kolumner. Vad är det för topplista du tänker dig?
Tack jepp ser bra ut nu.

Med topplista tänkte jag helt enkelt att det skulle vara kul att se var man ligger med tanke på antal revisits. För mig har antalet "riktiga" takes inte riktigt berättat hela sanningen. Men med tanke på det nya utmärkta tillägget "My toplist standings" så är det kanske inte lika aktuellt längre där är ju alla takes ihop räknande.

Men visst lite kul skulle det vara att se hur högt rankad man är i antalet "revisits". Det finns topplistor för Takes, Assists och Assisted turfers... så bara revisits som saknas.
ojarnstr
Posts: 99
Joined: 13 May 2016 15:20
Country: Finland

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by ojarnstr »

Tack såg att en revisit lista dykt upp :)

En annan grej som kunde vara kul är en graf över antal spelare per omgång.
ojarnstr
Posts: 99
Joined: 13 May 2016 15:20
Country: Finland

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by ojarnstr »

Hur skulle det vara med några topplistor som mäter aktivitet. Antal Turf sessioner och totaltid för Turf sessioner, eventuellt också en lista för poäng effektivitet t. ex. totalpoäng/totaltid?

Sedan helt annan idé hur skulle det vara med en "my homeregion toplist standing"? Det här för att öka den regionella sammanhållingen... där typ region Skåne kunde ta som ett community projekt att slå Stockholm.
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

ojarnstr wrote: 28 May 2024 15:43 Hur skulle det vara med några topplistor som mäter aktivitet. Antal Turf sessioner och totaltid för Turf sessioner, eventuellt också en lista för poäng effektivitet t. ex. totalpoäng/totaltid?
Tror det blir lite svårt att jämföra mellan spelare. Vill heller inte räkna saker (sessioner) där folk kan påverka hur många gånger de ska räknas (timmeslånga pauser för att få många sessioner).
ojarnstr wrote: 28 May 2024 15:43 Sedan helt annan idé hur skulle det vara med en "my homeregion toplist standing"? Det här för att öka den regionella sammanhållingen... där typ region Skåne kunde ta som ett community projekt att slå Stockholm.
Låter intressant, utveckla gärna! :)
ojarnstr
Posts: 99
Joined: 13 May 2016 15:20
Country: Finland

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by ojarnstr »

Förutom de givna totalpoints och takes, kan jag tänka mig antal events, zon med flest takes, unika turfare som tagit en zon i regionen, antal vinnarzoner.

Men unika turfare topplista, kan så klart leda till att fake accounts skapas.

Något omgångsbaserat kunde vara procenten av gula zoner i region... där givetvis mindre procent är bättre.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 881
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Kingslayer »

Bra jobb med Warded! De personliga topplistorna är kanon. Hade gärna sett en topplista över totalt antal neutralized zones. Historik över League (division, grupp och placering) för varje omgång hade varit trevligt också. Och möjlighet att slå upp vilken division/grupp en annan turfare ligger i (men kanske inte en funktion som hör hemma på warded?). Tack!
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 881
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Kingslayer »

Tack!!
HappyF
Zonemaker
Posts: 295
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by HappyF »

Jag gillar de nya topplistorna. Hade gärna sett en för hur många event (öppna?) man deltagit i, samt antal eventzoner man tagit.
ojarnstr
Posts: 99
Joined: 13 May 2016 15:20
Country: Finland

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by ojarnstr »

Kanske en topplista för bästa placering i ligan?
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 533
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

HappyF wrote: 10 Jun 2024 18:23 Jag gillar de nya topplistorna. Hade gärna sett en för hur många event (öppna?) man deltagit i, samt antal eventzoner man tagit.
Warded har i dagsläget ingen data om events, då jag tidigt bestämde för att fokusera på "vanliga" spelet. Man skulle kanske kunna räkna medaljer i en sådan lista? Men, jag tänker att den dagen man gör något med event-data har man det separat från vanliga spelet. turfgame.com har dessutom bra saker för event-uppföljning.
Post Reply

Return to “Tredje Part”