Östergötland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Mazarin wrote:Ledsen men SciencePark är inte fixad!

Det gråa som nu finns innanför zonen är betongplattor med nivåskillnad. Inget man cyklar på.

Det är i det rosa grusade området man vill kunna ta zonen. Och för att kunna göra det säkert trots skuggan från huset, så går det att förlänga zonen ut i det vita området.
SciencePark_2.PNG
Då kan man väl gå? Det finns inga lagar om att alla zoner ska ligga där man kan cykla, har redan moddat denna zon två gånger..
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Mazarin wrote:Bilarna kör rätt fort på vägen förbi MalmenRoad...

...sen så är inte platsen särskilt vacker, en sopstation! Zonen borde ha hetat MalmenTrash. ;)

Om man flyttar en liten aning till så borde den få plats.
MalmenRoad_2.PNG
Jo, vet att det ligger en åvc där. Alternativet är att flytta den till föreslagen plats, eller låta den vara kvar och vänta på ny zon vid föreslagen plats. :-)
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Mazarin wrote:LamboField har ju inget med Lambohov att göra. Den borde heta något annat. I och med att den ligger mitt där Vallastaden kommer att ligga skulle jag föreslå: VallaCityCenter
Ändrad, tack.
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Mazarin wrote:Angående TheHaymaker. Om den inte går att flytta från gräsmattan så finns det bättre ställen för en zon i närheten.

Antingen till det rosa området som är en cykelbana förbi några bollplaner nära Kungsbergshallen.
Eller till lila området som är Tanneforskyrkan.

...eller varför inte till bägge då skulle Saabturfarna bli lyckliga.
Haymaker_2.png
Kyrkor är ju fint, så då lägger vi den där :-) TheHaymaker = Tannekyrkan numera.
Image
User avatar
Mazarin
Posts: 106
Joined: 04 Oct 2012 11:24
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Mazarin »

Blabert wrote:
Mazarin wrote:Ledsen men SciencePark är inte fixad!

Det gråa som nu finns innanför zonen är betongplattor med nivåskillnad. Inget man cyklar på.

Det är i det rosa grusade området man vill kunna ta zonen. Och för att kunna göra det säkert trots skuggan från huset, så går det att förlänga zonen ut i det vita området.
SciencePark_2.PNG
Då kan man väl gå? Det finns inga lagar om att alla zoner ska ligga där man kan cykla, har redan moddat denna zon två gånger..
Klart man kan gå. ;)
...problemet är bara det att väldigt många cyklar rätt över gräsmattan i alla fall. Och det har varit den främsta anledningen till att den redan moddats en bunt gånger (inte bara du som varit på den), störningarna från tornet har väl bara gett upphov till en moddning. Så för att få slut på behovet att ändra zonen och för att ge Turf ett lite bättre rykte, så tänkte jag bara hjälpa till med lite lokalkännedom om hur det skulle gå att göra det.
Mobile: Xperia | Home Zone: ColonelZone | Region: Östergötland
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Mazarin wrote:
Blabert wrote:
Mazarin wrote:Ledsen men SciencePark är inte fixad!

Det gråa som nu finns innanför zonen är betongplattor med nivåskillnad. Inget man cyklar på.

Det är i det rosa grusade området man vill kunna ta zonen. Och för att kunna göra det säkert trots skuggan från huset, så går det att förlänga zonen ut i det vita området.
SciencePark_2.PNG
Då kan man väl gå? Det finns inga lagar om att alla zoner ska ligga där man kan cykla, har redan moddat denna zon två gånger..
Klart man kan gå. ;)
...problemet är bara det att väldigt många cyklar rätt över gräsmattan i alla fall. Och det har varit den främsta anledningen till att den redan moddats en bunt gånger (inte bara du som varit på den), störningarna från tornet har väl bara gett upphov till en moddning. Så för att få slut på behovet att ändra zonen och för att ge Turf ett lite bättre rykte, så tänkte jag bara hjälpa till med lite lokalkännedom om hur det skulle gå att göra det.
Jo, jag vet... Det stör mitt estetiska sinne att ändra en så fint placerad zon bara pga att folk inte kan låta bli att cykla på gräsmattan.. Ska grunna lite på det :-)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Image
User avatar
turfing
Posts: 122
Joined: 17 Sep 2012 20:58
Country: Sweden

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by turfing »

NämnMannen borde väl heta Nämndemannen om det inte är för många bokstäver?
User avatar
Nagarebozhi
Posts: 27
Joined: 28 Nov 2010 17:11
Country: Sweden
Location: Motala

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Nagarebozhi »

Uranuszone i Motala ligger innanför obehörig tillträde förbjuden (brobygget), fick en rejäl utskällning när jag försökte ta den. Så flytta den gärna till ST1 macken som ligger 10meter längre bort.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Image ImageImageImage
[ORT]:MOTALA [Turf-Telefoner]: Samsung Galaxy S III & LG Optimus 3D
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

turfing wrote:NämnMannen borde väl heta Nämndemannen om det inte är för många bokstäver?
Kan ju varit nån ordlek.. Men bytte iallafall.
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Jimmy wrote:Uranuszone i Motala ligger innanför obehörig tillträde förbjuden (brobygget), fick en rejäl utskällning när jag försökte ta den. Så flytta den gärna till ST1 macken som ligger 10meter längre bort.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Tack för rapporten, nu kan det bli helgrönt i Motala :-)
Image
Locked

Return to “Östergötland”