Västerbotten - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by affanicaffan »

Och för att vara lite petig så borde Gamliazone heta Gammliazone (två "m") och ProfyrZone borde hete PorfyrZone :)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

...Jag har blivit avbruten ett antal gånger med zonpysslandet i Umeå den senaste tiden, men nu har några av zonerna justerats i alla fall...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
chefen
Posts: 16
Joined: 01 Oct 2012 21:45
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by chefen »

Här i Umeå väntar vi med spänning på att resten av de nämnda zonerna blir behandlade, har bara noterat att två ändrats, böleåroadzone och fågelstigen?
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

Nu är ni allt lite bortskämtda tror jag ;-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by affanicaffan »

SunYour wrote:Nu är ni allt lite bortskämtda tror jag ;-)
Yes we are! Vi har ju dig som zonbyggare ;) <3
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by bUs »

Elfalley: Sedan denna zon gjordes om lider den av samma "höga hus-problematik" som nämnts i tidigare inlägg. Förut gick det utmärkt att cykla in mitt i zonen men torget/planen används som ett snöupplag på vintern så den går endast att ta från cykelbanan som ligger intill några höga hus. Zonen har enligt mig också förlorat sin charm då den inte längre har kvar sin runda form. Förstår att den gjordes om för att den inte ska kunna tas från vägen (som för övrigt är en bussväg, dvs biltrafik förbjuden). Om zonen ska ha kvar sin halvmåneform föreslår jag att den rundas av mer i kanterna samt utvidgas närmare husen.

Skulle även vara bra att få en kommentar på de zoner som jag felanmälde sist som inte har åtgärdats. Givetvis är det ni som bestämmer hur zonerna ska ligga men kommunicera gärna med oss turfare om ni inte vill ändra en zon eller hur ni tänker angående zonplaceringar.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

Elfalley gjordes om bland annat för att reducera antalet punkter i polygonen och på så vis (många bäckar små) göra spelet lite snabbare...
Nu är den emellertid justerad lite till, och funkar det inte, får du väl ta sats upp på snöhögen, eller ta med en spade :-)

Vad gäller andra zoner som inte justerats så är det för mig inte ett alternativ att dra zoner över byggnader om det finns andra alternativ, och däribland är att låta bli ett av alternativen.
Jag kommer förmodligen återgå och ta en titt till på förslagen i denna låda då jag inte haft tid eller prioriterat ert område sista tiden...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by knegge »

SunYour wrote:Nu är ni allt lite bortskämtda tror jag ;-)
Hmmja, som det låter är det ju inte direkt motiverande att engagera sig i detta och försöka förbättra och hjälpa till.
Jag har full förståelse för att detta sker på fritid, utan ersättning och därmed sker sporadiskt och i mån av tid+ork. Men det blir svårt att hjälpa till då man inte vet om det man föreslår är orealistiskt gnäll som omgående bör upphöra, eller om det är utopiska ting som i en ljus framtid kommer att realiseras.

En mer teknisk fråga som uppstår är ju hur detta hålls reda på ? Finns det i något administrativt system där dessa kommentarer/förslag läggs in strukturerat, eller är det offline anteckningar för var och en att hålla ordning på ?
Kan förstå att det blir svårt att få detta tidseffektivt om tekniska hjälpmedel saknas, så upplys mig gärna om hur detta funkar (:

För oss övriga dödliga så är nog en rapport om vilka som är ändrade önskvärt.
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

Knegge,

Alla förändringar loggas. Exakt hur var och en arbetar är kanske inget för detta forum.
Denna tråden finns ju för att man ska kunna ventilera sina tankar, och oftast skrivs det ju något till svar när det ändrats något.
För en tid sedan ändrade jag över 50 zoner i Umeå med omnejd, och det blev inga uttömmande rapporter över dessa.
Zoner ändras ibland (ofta) efter önskemål, ibland förblir de oförändrade och ibland ändras de utan att någon bett om det, och ibland så kommer det inte någon förklaring till det. Ibland med flit, ibland av misstag.

Oftast finns det ju såklart inga förslag och idéer som är för bra eller för dåliga att inte nämnas här, så det är bara att fortsätta rapportera, så gör vi zonmakare vårt bästa att gå igenom allt, precis som vanligt.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by bUs »

Tog den nya Elfalley idag utan problem så den verkar funka bra nu! Formen får också ett OK från min sida ;) Lite extra känsligt detta eftersom det är min hemmazon (tagen 408 ggr) :)

Ang att inte utvidga zoner så det går över byggnader så är det ok om ni har den policyn och förstår att ni inte vill att man t ex ska kunna ta en zon medan man sitter inne i sin lägenhet, men vissa av de zoner som felanmäldes skulle iaf kunna göras om utan att de behöver gå över hustak. Sen om det är ett köpcenter som exempelvis UmeMall så kan jag personligen tycka att det inte borde finnas något problem med att lägga zonen så den täcker lite av husen också. Nåväl, det är min åsikt iaf. Tack för den tid du lägger ner på att göra Turf bättre SunYour!
Locked

Return to “Västerbotten”