HultChurch ligger mitt på kyrkogården och jag tycker det är ytterst olämpligt att springa omkring där bland vaktmästare och sörjande.
Sen är det HultsFoot som ligger mitt på en populär fotbollsplan som spelare tränar på varje eftermiddag/kväll.
Olämpliga zoner Hultsfred
Moderator: Zonemakers
-
- Country: Sweden
Re: Olämpliga zoner Hultsfred
Just grav/kyrkozoner har det varit mycket diskussioner om. Vi zonskapare har beslutat att vi inte flyttar på sådana zoner. De ligger på allmän plats och så länge man inte behöver stå på en grav så ser jag ingen anledning till flytt. Om den däremot ligger så att själva kyrkan eller tex stora ek träd skymmer gpssignalen så finns det givetvis underlag för flytt.
Vissa zoner kan vara obekväma att ta. Man får försöka göra det lite snyggt själv. Kyrkor är annars rätt fina byggnader rent visuellt. Antingen låter du bli zonen eller så tar du den så diskret du bara kan. Hörlur med sladd/blåtand ner till mobilen och sätta på gps innan du går/åker in där. Så hör du "zone taken". Några tycker det är jobbigt att ta zoner vid lekparker, men då får man besöka dessa när föräldrar och barn inte vistas där eller undvika dem helt. Andra kanske är rädda för kossor och zoner som ligger i hagar. Vad vet jag. Vi kan tyvärr inte tillgodose alla turfare.
Fotbollsplaner brukar i regel vara kommunens mark som är fritt fram för alla att beträda. Du får försöka luska när de har träning och vilka tider de kan tänkas vara lättare tillträde. Om det är så att det är låst med taggtråd ovan stängslet och det är alltid folk på planen så finns det läge för flytt.
Alla zoner som finns i spelet ska inte vara lika lätta eller bekväma att ta, inte heller behöver det var tillträde dygnet runt. Inte ens hela året. Finns många zoner med bra exempel på det.
Så det blir ingen flytt på de här zonerna ur de ovan nämnda synpunkterna.
Kom gärna med fler synpunkter eller alternativ om du tycker jag behandlat din fråga dåligt.
Vissa zoner kan vara obekväma att ta. Man får försöka göra det lite snyggt själv. Kyrkor är annars rätt fina byggnader rent visuellt. Antingen låter du bli zonen eller så tar du den så diskret du bara kan. Hörlur med sladd/blåtand ner till mobilen och sätta på gps innan du går/åker in där. Så hör du "zone taken". Några tycker det är jobbigt att ta zoner vid lekparker, men då får man besöka dessa när föräldrar och barn inte vistas där eller undvika dem helt. Andra kanske är rädda för kossor och zoner som ligger i hagar. Vad vet jag. Vi kan tyvärr inte tillgodose alla turfare.
Fotbollsplaner brukar i regel vara kommunens mark som är fritt fram för alla att beträda. Du får försöka luska när de har träning och vilka tider de kan tänkas vara lättare tillträde. Om det är så att det är låst med taggtråd ovan stängslet och det är alltid folk på planen så finns det läge för flytt.
Alla zoner som finns i spelet ska inte vara lika lätta eller bekväma att ta, inte heller behöver det var tillträde dygnet runt. Inte ens hela året. Finns många zoner med bra exempel på det.
Så det blir ingen flytt på de här zonerna ur de ovan nämnda synpunkterna.
Kom gärna med fler synpunkter eller alternativ om du tycker jag behandlat din fråga dåligt.
Jag var själv lite tveksam till en kyrkogårdszon vi precis fick i Linköping men nu tycker jag är ok. Jag köper tomtebloss argument, man får helt enkelt bara vara lite mer diskret om det känns obekvämt och områden som bara är öppna vissa tider gör det hela lite roligare, gäller att lära sig vilka tider som det går att ta zonen.
aja får ta och bita ihop då