Regionstopplistan

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
OlfiCinq
Posts: 34
Joined: 23 Jun 2011 16:56

Regionstopplistan

Post by OlfiCinq »

När man tittar på listan över de som ligger i topp i tex Halland så ser man två turfare i topp som tagit varsin zon i Halland under hela månaden och sedan tagit zoner i andra delar av Sverige. Vore det inte bättre om bara de poäng som är tagna i regionen räknas på den lokala listan? Man kan ju sätta totalpoängen inom parantes. Tänk om nån av storturfarna skulle bli sugen på att ta en zon i varje region och därmed vinna hela tävlingen och dessutom regionstävlingarna? Visst det hade varit en ordentlig bedrift och borde premieras stort, men tråkigt för de som kämpar hårt på det lokala planet. Så mitt förslag till topplistan för regionen är att bara de poäng som man tagit i regionen räknas på den topplistan. Dock gärna totalpoäng inom parantes om det får plats.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Regionstopplistan

Post by StarDust »

Alltså det här är ett problem som har varit åtgärdat tidigare men nu bestämde sig turfdev att ta bort den smarta implementeringen.
Under en period innan 0.8 så var det nämligen så att man tillhörde den region man tagit flest zoner i de senaste 30 dagarna, dock ej längre. Frågan är då om de har en plan eller vad det nu kan vara.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Regionstopplistan

Post by Thunell »

För att förtydliga så tillhör man den regionen man tog en zon i senast, man kan alltså inte tillhöra mer än en region oh då inte heller vinna i mer än region...

Men det finns självklart både för- och nackdelar med det systemet(jag tycker för tillfället själv bättre om det tidigare systemet).
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Regionstopplistan

Post by SunYour »

Lite knepigt tycker jag..

Var uppe i Borlänge i helgen och tog ett par zoner när jag var där och åkte skidor, slutade då som regionsvinnare av Dalarna istället för Västmanland...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Regionstopplistan

Post by tomtebloss »

Detta är relaterat till den här buggen.
Post Reply

Return to “Förslag”