Jönköpings regionens diskussionstråd

Moderator: Zonemakers

Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by Wallen »

Vi kan ju behöva en diskussionstråd som inte bara handlar om de enskilda tätorterna så jag startar den här. Kanske vi kan få den klistrad av en mod?

Än så länge har mig veterligen tagit en beaver i jönköpings regionen. Jag antar att detta bara är möjligt i just Jönköping eller? Man lär dock behöva svettas en del för att nå det målet....
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by Wallen »

Som ni säkert noterat startade jag några trådar för olika tätorter så det är ju bara att fylla på. Just Habo, Mullsjö och Bankeryd var tätorter jag själv har vänner i som jag skulle vilja få att börja turfa. Det är ju dock svårt att få någon att börja om de inte har några zoner i sin närhet.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by Wallen »

En sak till för er som har facebook. Jag skapade en facebook grupp som skall vara öppen för alla. Tanken var att det kan ge någon extra reklam så om den kommer vara jätteaktiv vet jag inte men den finns iaf om ni vill gå med där.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by Wallen »

Har lagt till några trådar till för att sprida turf över hela regionen....

Vi behöver fler turfare!!!!
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by SaLa »

Så, nästa steg: http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=6&t=171
Fast mun-mot-mun-metoden funkar bäst att sprida Turf.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by Wallen »

Jo jag kör mun mot mun men de som är mest intresserade har iphone... så kommer turf till iphone har jag minst 2 på gång. Quasso fick jag aktiv iaf även om han fick väcka liv i mig när han själv kommit igång.

och ja jag har allvarliga funderingar på lite lappar.
User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by RedWulfr »

Bra initiativ. Visst mun mot mun är bra, Sagoharen, Ajjz och Nerdphilia är sådana jag dragit in. N flyttade just från stan, Ajjz gnäller på skadade knän, Sagoharen är ett zonmonster. Men vi behöver vara fler för att få lite kamp och vi behöver ha zoner utåt kanterna så alla har möjlighet att känna att de har "sin egen turf" att bevaka lixom. Ska vi synka våra förslag så vi inte krockar eller ska vi föreslå i samma område så att sannolikheten att de genomförs blir större?

Liljeholmen och väster om väster city är ju helt tomt. Likaså Tabergsdalen. Märks att zonerna utgår från Elmia för Huskvarna har lika många zoner som hela resten av stan typ. Bäst vore ju om det motsvarade befolkningstätheten någorlunda.

Frågan är hur effektiva stickers etc. är bara, har sett stickers överallt runt sävsjötrakten, antar att det är Dacop eller Lars-Agne som ligger bakom (bra jobbat). Kanske skulle det gemensamma målet vara att få upp minst ett tryck per zon? Sedan affisch på alla skolor och större arbetsplatser så klart.

Hur är mögligheten till egna lokala evenemang/happenings? Kunde vara nåt att göra media på om man kunde arra lokala tävlingar av olika slag.
Image
sagoharen
Posts: 13
Joined: 08 Mar 2012 13:37
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by sagoharen »

Har pratat med Cykelkedjanhttp://www.cykelkedjan.jonkoping.se/ om turf. Det var vist intersse därifrån men det behövs nog jobbas på för att de ska förstå hur bra detta kan bli.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by Wallen »

bra haren. Såg cykelkartan tack vare den länken. Värt att ha koll på när zoner skall placeras i Jönköping/Huskvarna
http://www.cykelkedjan.jonkoping.se/dow ... lkarta.pdf
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköpings regionens diskussionstråd

Post by Wallen »

Kan nämna att min lilla facebookgrupp renderat i intresse för turf från 3 personer hittills. Synd bara att alla 3 har iphone och inte android...
Men kan ju rekommendera att skriva något inlägg ibland på era facebook sidor så att alla era vänner ser detta. Förr eller senare måste väl någon med android nappa också!
Post Reply

Return to “Jönköping”