Väster om Värnamo är det ont om zoner... Här finns tätorter som
Gislaved med drygt 10 000 invånare, Smålandsstenar med ca 5000, Anderstorp med ca 5000 och Gnosjö med ca 4300 invånare. Till det tillkommer i denna mycket företagsamma bygd en hel mängd med mindre orter.
Sydvästra hörnet
Moderator: Zonemakers
-
- Country: Sweden
Re: Sydvästra hörnet
Tror du har en viss övertro till antalet turfare per invånare. En grov generalisering är 1 turfare per 10k invånare. Visserligen så frambringas det inga turfare om det inte finns zoner. Ett litet moment 22 kan man säga. Sen finns det bevuxnare tätorter som inte har några zoner också, även om det inte ges som ursäkt för dina förslag. Risken finns att det blir turistbyar som andra turfare åker till och tickar in pph. Eftersom det utrymmesmässigt inte finns plats för så många zoner i en sådan ort. För att det ska vara roligt att turfa så behöver man kompisar eller andra turfare som snor zoner. Annars tröttnar man fort i min erfarenhet av tidigare ställen vi lagt ut zoner på.
Hoppas du förstår hur vi tänker och har överseende med det? Någon sort av utökning ska vi nog kunna ordna. Men vi kan nog inte strössla med (10) zoner i varje ort.
Hoppas du förstår hur vi tänker och har överseende med det? Någon sort av utökning ska vi nog kunna ordna. Men vi kan nog inte strössla med (10) zoner i varje ort.
är inte ute efter en hel massa zoner utan kanske ett par i varje tätort för att se om det blir någon ny turfare som tar dom.
Om det inte blir något krig om dom så blir det väl inte mycket pph heller efter en omgång eller två?
De orter jag nämt är pga att de inte har någon turfzon på nära håll och har man inte det lärinte turf spridas dit heller... som du sa moment 22.
Om det inte blir något krig om dom så blir det väl inte mycket pph heller efter en omgång eller två?
De orter jag nämt är pga att de inte har någon turfzon på nära håll och har man inte det lärinte turf spridas dit heller... som du sa moment 22.
Borde inte Gislaved ha någon zon då iaf??
Det är ju faktiskt så att ingen turfar om det inte finns några zoner. Tycker det ser ganska tunnt ut med zoner just på påtalade ställen, om man sen märker att det blir stor aktivitet kanske det ska byggas några zoner till i detta område. Håller även med förre talare om pph och vad som händer om det inte blir någon aktivitet.
Kanske föds det någon ny storturfare
Det är ju faktiskt så att ingen turfar om det inte finns några zoner. Tycker det ser ganska tunnt ut med zoner just på påtalade ställen, om man sen märker att det blir stor aktivitet kanske det ska byggas några zoner till i detta område. Håller även med förre talare om pph och vad som händer om det inte blir någon aktivitet.
Kanske föds det någon ny storturfare

Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31

Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31

Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
En zon kan ju inte skada... 

Värnamo behöver en liten översyn, kanske ett par zoner till. Aktiviteten är iofs inte mördande men det är många olika namn på listorna nu.
Sen borde nöjesparken High Chaparral utanför Hillerstorp ha några zoner, både på campingen och inne på området. Tyvärr har jag inga förslag kvar men nästa månad kan jag ev. dra ivåg några.
Sen borde nöjesparken High Chaparral utanför Hillerstorp ha några zoner, både på campingen och inne på området. Tyvärr har jag inga förslag kvar men nästa månad kan jag ev. dra ivåg några.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Förslag på zon i Gislaved, en fin gång-/cykel-bro över Nissan:
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Blev den fula bron på andra sidan istället, träffade nästan rätt... Några nya till Gislaved nu i alla fall.TBIT wrote:Förslag på zon i Gislaved, en fin gång-/cykel-bro över Nissan:

Tack!
Förbättrar onekligen läget i sydvästra hörnet. Strålande!
Förbättrar onekligen läget i sydvästra hörnet. Strålande!
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel