För er som inte turfat i ett stort skidområde som åre så är det extremt svårt att orientera sig men samtidigt rejält utmanande. Hur som helst zonen årekutan ligger inte vid åreskutan utan strax nedanför kabinbanans toppstation. Jag fick bittert erfara det när jag halvvägs upp till skutan fick för mig att kolla på telefonen. För er som inte vet så ligger skutan en 30-45 min promenad rakt uppåt från kabinbanan. Nu ligger den i ett brant offpist nedfart

Woolvalley ligger grymt bra nere vid dalstationen, samma sak gäller redhill även om den skulle må bra av att flyttas några meter uppåt eller nedåt då den idag ligger vid ett skyddsnät.
Crossroad är min favorit.. Den ser lätt ut men går bara att ta via en svart nedfart som är riktigt brant

Årecabin ligger schysst till i ena hörnet på torget. Åreriver också ok medan easttop är enkel att ta och ligger inte särskilt speciellt till.
Värt att notera är att easttop, åreriver och årecabin går att ta i ett åk, vilket kanske inte är så lyckat. Eller var det tänkt så?
Sedan saknar jag zoner i duved och tegefjäll för att få en komplett samling av zoner i hela liftsystemet.
I övrigt så måste sveriges vackraste zon varar åreskutan trots sin felplacering

Sent from my LT15i using Tapatalk