Hej, skulle vilja påpeka att ett par zoner borde flyttas.
zonen "Eskilschool" ligger på en privat bostads-tomt, och ägarna vill helst inte ha folk inne på sin egen bakgård. Av namnet att tyda så ska zonen ha legat i skolområdet som ligger längre söder ut.
Zonen "mimerlaven" ligger också i ett avstängt och inhägnat område där man egentligen inte får vistas, och det känns fel att uppmuntra folk att bryta mot lagen för att ta en zon. Den skulle kunna flyttas lite närmare vägen som går förbi i såna fall så att man kan stå utanför.
Zoner i Norberg
Moderator: Zonemakers
Re: Zoner i Norberg
Mimerlaven var en industriellt fin zon, inga problem att ta sig in, kändes övergiven.
Eskilscholol var lite av en bilzon, eftersom det gick att ta zonen från vägen, men zonen ligger mitt på en tomt egentligen som du skriver. Mest besvärande för mig var att behöva köra rakt över spåret som Engelbrektsloppet gick på för att komma dit med bilen. Jag var lite trött efter loppet och tog bilen
Ekilschool kan flyttas lite kan jag hålla med om, den andra kan ligga kvar... den är ju dessutom redan flyttad en gång..
Eskilscholol var lite av en bilzon, eftersom det gick att ta zonen från vägen, men zonen ligger mitt på en tomt egentligen som du skriver. Mest besvärande för mig var att behöva köra rakt över spåret som Engelbrektsloppet gick på för att komma dit med bilen. Jag var lite trött efter loppet och tog bilen

Ekilschool kan flyttas lite kan jag hålla med om, den andra kan ligga kvar... den är ju dessutom redan flyttad en gång..
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Nej inga problem med att ta sig in, däremot är det förbjudet att vistas i området egentligen. Så funderade om det var bra att ha den där. (Den är också inhägnad med en del av stängslet är ner-rivet av folk som har tagit sig in tidigare.)SunYour wrote:Mimerlaven var en industriellt fin zon, inga problem att ta sig in, kändes övergiven.
Mm, det var din kollega islandmountain som föreslog zonen, och jag var förbi och tyckte det gick bra att ta den i alla fall... Kanske kan han ge sin syn på saken...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Eskilschool är flyttad. Tyck gärna till om nuvarande placering.
Den är helt okej tycker jagStonecape wrote:Eskilschool är flyttad. Tyck gärna till om nuvarande placering.
Vart förbi zonen idag och tog lite bilder.
http://i.imgur.com/h3AB1.jpg
Grön: Zonen
Röd: Inhägnat område, med staket, stängsel och taggtråd(!) runt omkring, även en skylt med "Stopp! Avstängt område" precis utanför. Som jag sa tidigare så är en del av stängslet nedrivet av ungdomar som gärna tar sig in i ställen man inte får vara i, och grinden hade tidigare ett lås som också är borta numera.
Blått: förslag på vart zonen skulle kunna vara, det är en grusplan utan något stängsel eller liknande runt omkring.
http://imgur.com/a/2BTdm#6
Tack för dom nya zonerna förresten, ska bara nämna att oldhospitalzone är också ett förbjudet område och privat mark, där jag faktiskt känner personen som äger marken och huset, han tycker inte det är ett problem med att folk går förbi där så han har inte haft staket eller stängsel runt omkring, så länge man inte försöker ta sig in i byggnaden förstås.
http://i.imgur.com/h3AB1.jpg
Grön: Zonen
Röd: Inhägnat område, med staket, stängsel och taggtråd(!) runt omkring, även en skylt med "Stopp! Avstängt område" precis utanför. Som jag sa tidigare så är en del av stängslet nedrivet av ungdomar som gärna tar sig in i ställen man inte får vara i, och grinden hade tidigare ett lås som också är borta numera.
Blått: förslag på vart zonen skulle kunna vara, det är en grusplan utan något stängsel eller liknande runt omkring.
http://imgur.com/a/2BTdm#6
Tack för dom nya zonerna förresten, ska bara nämna att oldhospitalzone är också ett förbjudet område och privat mark, där jag faktiskt känner personen som äger marken och huset, han tycker inte det är ett problem med att folk går förbi där så han har inte haft staket eller stängsel runt omkring, så länge man inte försöker ta sig in i byggnaden förstås.